Tack för ditt mycket logiska och smarta inlägg. Vad tror du om kriget i Ukraina och den geopolitiska utvecklingen i kriget samt de maktbalanser som finns ?
? Var det du som skrev inlägget om att bomba sönder Ukraina?
Det handlade mitt inlägg om.
Vad jag tror om kriget diskuterar jag med redigt folk inte med dig.
Det är dokumenterat hur ukrainarna gömmer sig i sjukhus, skolor och andra privata institut i syfte att skylla på krigsbrott ifall Iskanders träffar. Nu senast var det väl en medaljcermoni mitt i stan som fick ett finbesök. Ukraina använder samma taktik som HAMAS
När Ukrainas militär använder civila byggnader finns där inga civila vilket innebär att det gå är militära mål. Ryssarna beskjuter dock helt civila skolor, bostadshus och sjukhus.
I Sumy sköt Ryssarna den andra missilen mot civila på gatan.
Konstigt då att det finns många filmer när Israel gör grushög av hela bostadshus på Youtube men inte en enda från Ukraina. Någon som vet vad Israel använder för bomber som gör grushög av hela bostadshus och varför Ryssland inte har liknande som de kan använda i Ukraina. De rasar ju ihop likt 9/11.
Dels har jag inte letatnoga dels så nöjer jag mig med att se ruinerna.
Tror du ruinerna är fake om du inte får se filmen?
Konstigt då att det finns många filmer när Israel gör grushög av hela bostadshus på Youtube men inte en enda från Ukraina. Någon som vet vad Israel använder för bomber som gör grushög av hela bostadshus och varför Ryssland inte har liknande som de kan använda i Ukraina. De rasar ju ihop likt 9/11.
Många idiotfrågor från dig.
Du får googla på Gaza+armering av byggnader. Sedan fortsätter du i en Palestina-Israeltråd med det!
Fan vad trött jag är på att se nekonservativa krigshetsaren och republikanen Lindsey Graham. Men visst inför 500% tullar. Så kommer Ryssland gå i konkurs som de skulle gjort sommaren 2022 . Fast det kommer nog kännas om Trump vågar införa de. Kina och Indien kan ju dock handla svart
Din framfablade krigshetsare är alltså Lindsey Graham för att han vill stoppa den bloddrypande krigshetsaren som hetsade sig till en invasion som kostat 100 000-tals liv - idiot!
Jag har inte sagt detta tidigare. Men jag måste ge dig rätt för det var du som tidigt sa att Ryssland hade attackerat en medaljutdelning i Sumy när alla andra sa att det enbart var en attack mot civila mål. Borgmästaren sparkades väl efter det ? Kommer ihåg det var mycket diskussioner om den attacken.
Korrekt, borgmästaren vet jag inte men en av dom pekade ut militärchefen för Sumi region som sen sparkades.
Medvedev mycket arg på mineralavtalet och Trump som han anser har blivit påverkad av djupa staten.
Bra tecken att han är arg, betyder att dom kanske tror dom har tappat Trump.
Skall bli interessant att se Kremls nästa steg nu som dom kanske inser dom spelade bort Trumps välvilja.
Blir väl att fortsätta kriga som vanligt.