Citat:
Ursprungligen postat av
SecretGarden352
Nu är det inte så att 1500-2000 ryssar dör varje dag, många blir bara skadade.
Men helt klart så måste Ukraina ha minst 1:8 i ratio för att vinna kriget i det långa loppet eftersom Ryssland har en mycket större befolkning.
Ukraina kämpar hårt för att hålla nere förlustsiffrorna. En död soldat är värdelös, en soldat som lever är värdefull.
Ryssarna tänker inte så.
Därför som jag tror att Ukraina satsar mycket på drönare och att automatisera försvaret så att moskoviterna när de anfaller alltmer sällan faktiskt ens ser en ukrainare att döda. Det var därför också som det var viktigt att få F16 och kunna mota bort glidbombsfällarna eftersom glidbomberna var riktigt dödliga och jobbiga.
I dagsläget ser jag bara att ryssarna har sina fiberdrönare något annat vapen har de inte riktigt nu. Artilleriet som tidigare var jobbigt är nästan oskadliggjort nu.
Tack för intressant information gällande kriget. Även om 100 ryssar dör så är det fortfarande 10-20 ukrainare som dör. Det kommer aldrig fram i tråden utan det är bara ryska förluster, alltid.
Nu hänger jag inte med riktigt, har Ukraina F16, som de använder ? För att ta ut glidbomber ? Men inget annat ?
Visste inte att ryssarnas artilleri är så förstört.