Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-04-18, 22:34
Medlem
Skafferns avatar
Rysk tjej åker i fängelse
https://www.expressen.se/nyheter/expressen-direkt/?post=f93f0962-2e64-425b-b462-d7ba38826acc

C.P-landet förnekar sig inte.
Citera
2025-04-18, 22:49
Medlem
Pebbiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Du såg väl klippet hoppas jag? Man äter sig in mot staden som en pacman.

Det är en viktig logistisk knutpunkt, de kommer klippa av viktiga försörjningsleder till andra städer i området.

Ryssland har en befolkning på 140 miljoner, de har dragits med stora förluster i alla moderna krig. Du kan se dem som zombies, de fortsätter bara komma och de fylls på vid behov.

Som regel gäller det att anfallskrig ofta kräver numerärt övertag och stora förluster, det går inte att komma ifrån.
Återkopplar till dina tvärsäkra uttalanden från i höstas där Pokrovsk skulle falla. Har du mågon ny, brilliant uppdatering om när Pokrovsk ska falla? Varför kör ryssen åt fel håll? Är det av taktiska skäl? Kul när rysskramarnas inlägg åldras som mjölk..
Citera
2025-04-18, 23:01
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaffern
Rysk tjej åker i fängelse
https://www.expressen.se/nyheter/expressen-direkt/?post=f93f0962-2e64-425b-b462-d7ba38826acc

C.P-landet förnekar sig inte.

Jo det finns faktiskt en hel del vettiga ryssar. Dom kommer sällan till tals eller vågar inte opponera sig. Men många ”Mannen på gatan” intevjuer gör mig mörkrädd. En kärring önskade tillbaka Brezjnev och en annan att armen skulle fortsätta till Madrid.

Det kommer krävas en eller två generationer till innan alla USSR har dött ut
Citera
2025-04-18, 23:25
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IVidere
Det har jag också efterfrågat. Lite mer balanserad rapportering om kriget. Blev då kallad "ryzzfitta".

Hur balanserar man att världens (tidigare) andra största krigsmakt har hållit på nu i tre år med sin tredagarsspecialmilitäraopertation.
Det går så dåligt att man nu börjar ge sig på civilbefolkningen.
Balansera det ditt ryssvin.
Citera
2025-04-18, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Hur balanserar man att världens (tidigare) andra största krigsmakt har hållit på nu i tre år med sin tredagarsspecialmilitäraopertation.
Det går så dåligt att man nu börjar ge sig på civilbefolkningen.
Balansera det ditt ryssvin.

Det kommer rapporter varje dag om 1500 döda ryssar och massvis med sprängda pansarfordon i tråden. Och inte en enda ukrainsk förlust. Det kan inte stämma. Och man kan efterfråga mer balanserad rapportering även om man stödjer Ukraina.
Citera
2025-04-18, 23:45
Avstängd
GustavAnders avatar
Citat:
Du använder ofta personangrepp. Du inleder ofta och avslutar med personangrepp i dina inlägg. Och de enda ord du använder på forumet är "dazzriket, Trump, Maga idioter, Putin". Det är hela ordlistan.

Gällande kriget verkar det finnas två myter som spridits under krigets 3 år:

1 - Ryssland gör stora framsteg och fronten kommer snart kollapsa för Ukraina
2 - Den ryska ekonomin är körd i botten och Ryssland kommer snart gå i konkurs
Du bara gnäller om " personangrepp" men det är du själv som initierat det genom ditt infantila skitsnack och hittepå.
En meningslös ordbajsare med 0 att tillföra i en debatt du tar bara upp plats , likt en nordkorean i era köttfärs-anfall.

Den ryska ekonomin är körd, det är ingen myt. Allt dom vunnit sen 20 år tillbaka är borta försvunnit.
Dassrike.
Citera
2025-04-18, 23:53
Medlem
Citat:
Du använder ofta personangrepp. Du inleder ofta och avslutar med personangrepp i dina inlägg. Och de enda ord du använder på forumet är "dazzriket, Trump, Maga idioter, Putin". Det är hela ordlistan.

Gällande kriget verkar det finnas två myter som spridits under krigets 3 år:

1 - Ryssland gör stora framsteg och fronten kommer snart kollapsa för Ukraina
2 - Den ryska ekonomin är körd i botten och Ryssland kommer snart gå i konkurs
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Du bara gnäller om " personangrepp" men det är du själv som initierat det genom ditt infantila skitsnack och hittepå.
En meningslös ordbajsare med 0 att tillföra i en debatt du tar bara upp plats , likt en nordkorean i era köttfärs-anfall.

Den ryska ekonomin är körd, det är ingen myt. Allt dom vunnit sen 20 år tillbaka är borta försvunnit.
Dassrike.

Haha .

Jo att den ryska ekonomin är ansträngd tror jag också på. Men varför de inte gått i konkurs finns det ingen som kan svara på. Inte heller spekulera om när de kommer göra det. Svenska "experter" är mer insatta i Rysslands ekonomi än ryssarna själva. Det är beundransvärt.
Citera
2025-04-18, 23:54
Medlem
Rysstrollen VET ju att ryssarna vinner och de borde ju då även ha siffror på hur det går i kriget? Fråga dom är mitt tips.
Som läget är nu med totalt hjärndöda angrepp från ryssen som slås tillbaka med drönare. Inte mång förluster för ukrainarna.
Citat:
Det kommer rapporter varje dag om 1500 döda ryssar och massvis med sprängda pansarfordon i tråden. Och inte en enda ukrainsk förlust. Det kan inte stämma. Och man kan efterfråga mer balanserad rapportering även om man stödjer Ukraina.
Citera
2025-04-18, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nanteq
Rysstrollen VET ju att ryssarna vinner och de borde ju då även ha siffror på hur det går i kriget? Fråga dom är mitt tips.
Som läget är nu med totalt hjärndöda angrepp från ryssen som slås tillbaka med drönare. Inte mång förluster för ukrainarna.

Nej precis. Det måste nog var 0 förluster för Ukraina varje dag. Helt otroligt bra. Så nu ska jag stoppa tillbaks huvudet i sanden igen.
Citera
2025-04-18, 23:58
Medlem
Citat:
Nej precis. Det måste nog var 0 förluster för Ukraina varje dag. Helt otroligt bra. Så nu ska jag stoppa tillbaks huvudet i sanden igen.

Tidigare har man gått ut med att siffrorna är ungefär 1:5 till 1:8 i förhållande mellan dödade ukrainare och dödade ryssar.
Citera
2025-04-19, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Tidigare har man gått ut med att siffrorna är ungefär 1:5 till 1:8 i förhållande mellan dödade ukrainare och dödade ryssar.

Okej så då måste ett par hundra ukrainare dö när man pratar om 1500-2000 döda ryssar ? Men det kommer aldrig fram i tråden.
Citera
2025-04-19, 00:08
Medlem
Citat:
Okej så då måste ett par hundra ukrainare dö när man pratar om 1500-2000 döda ryssar ? Men det kommer aldrig fram i tråden.

Nu är det inte så att 1500-2000 ryssar dör varje dag, många blir bara skadade.

Men helt klart så måste Ukraina ha minst 1:8 i ratio för att vinna kriget i det långa loppet eftersom Ryssland har en mycket större befolkning.

Ukraina kämpar hårt för att hålla nere förlustsiffrorna. En död soldat är värdelös, en soldat som lever är värdefull.

Ryssarna tänker inte så.

Därför som jag tror att Ukraina satsar mycket på drönare och att automatisera försvaret så att moskoviterna när de anfaller alltmer sällan faktiskt ens ser en ukrainare att döda. Det var därför också som det var viktigt att få F16 och kunna mota bort glidbombsfällarna eftersom glidbomberna var riktigt dödliga och jobbiga.

I dagsläget ser jag bara att ryssarna har sina fiberdrönare något annat vapen har de inte riktigt nu. Artilleriet som tidigare var jobbigt är nästan oskadliggjort nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in