Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-03-16, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombiBeirut
Vilket nederlag! Nu har republikanerna en orsak att skära av biståndet till Ukraina:

Forbes skriver att ryska styrkor – under den senaste ukrainska reträtten – kommit över ett exemplar av den amerikanska stridsvagnen M-1 Abrams, ett exemplar av amerikanska stridsfordonet M2 Bradley samt ett fullt fungerande exemplar av amerikanska haubitsen M777.

Snacka om clowner! Nu är det kört för Ukraina!

Putin dikterar fredsvillkoren, var så säker.

Ha ha kört för Ukraina för en Abrams, M2 Bradly och M777? Det var fan bland det mest komiska jag hört på länge. Så hela fronten är körd i på grund av lite övertagna fordon? Kört för Ukraina narrativet har vi hört sedan februari 2022 dags komma med något nytt nu.
Citera
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IVidere
Man säger att Ukrainakriget officiellt anses ha börjat redan 2014. Jag vet att det varit annekteringar och stridigheter men trodde inte det officiella datumet för kriget ansågs vara redan 2014.

Nej. Inte det. Alla vet att striderna började med gröna män och separatister fick stöd av Ryssland. Igor Girkin har erkänt detta.

Vad jag ville att du skulle utveckla, var hur jävla korkad man kan vara som inte känner till detta?
För du vill inte få mig att tro att du bara tramsar?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.af.Danmark
Dina hjältar är slagna!
Samma klipp som jag la ut för två timmar sedan.
Vi ser deras uppgivenhet. Det är dom här slutkörda killarna som vet att kriget är förlorat..
Totalt hopplöst förlorat...👇🏻

https://bsky.app/profile/meanwhileua.../3lkidbwxtzo27

Märkligt! Du har hävdat i flera månader nu att Ukraina förlorat.

Inser du inte hur patetiskt ryskt du beter dig?
Citera
2025-03-16, 16:37
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Vet ej vad allt kostar kanske står i forbes som artikeln grundade sig på.

Men det var min fråga.
Till den som påstod detta.
Citera
2025-03-16, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vodkasomsnus
Nej. Inte det. Alla vet att striderna började med gröna män och separatister fick stöd av Ryssland. Igor Girkin har erkänt detta.

Vad jag ville att du skulle utveckla, var hur jävla korkad man kan vara som inte känner till detta?
För du vill inte få mig att tro att du bara tramsar?

Ja stridigheterna började då. Men kriget anses ha börjat med Rysslands invasion av Ukraina i februari 2022. Det som hände innan är proxykrigföring och inte officiellt datum för invasionskriget.
Citera
2025-03-16, 16:44
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Märkligt! Du har hävdat i flera månader nu att Ukraina förlorat.

Inser du inte hur patetiskt ryskt du beter dig?
Fast nu säger de själva att de lämnat Sudzja så åtminstone i Kursk är de slagna. För jävligt att våra korkade politiker ska vara med i slakten, ja dra in oss, fastän slaget sen länge är förlorat. Fan vad det kostar och kommer att kosta.
Citera
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IVidere
Ja stridigheterna började då. Men kriget anses ha börjat med Rysslands invasion av Ukraina i februari 2022. Det som hände innan är proxykrigföring och inte officiellt datum för invasionskriget.

Så nu visste du helt plötsligt att kriget började 2014 när Ryssland invaderade Ukraina.
Minnet blir snabbt bättre.
Du kanske behöver läsa på lite mera?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombiBeirut
Och varje dag i över tre år har ukraina varit på väg att vinna kriget enligt expertisen här. Det finns dock många seriösa källor som bekräftar att ryssarna omringat fienden i Kursk.

Ukraina förnekar givetvis men de kanske har något att dölja i Kursk, krigsbrott? Våldtäkter? Vem vet.
Snart kommer sanningen fram.

Träffade jag en öm punkt?
Whaboutism?

Exakt vem vet. Så varför göra massa absurda antaganden? Såna som dig ska tvingas gå om grundskolan med de bästa möjliga lärarna så du också blir människa.
Citera
2025-03-16, 16:52
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.af.Danmark
Dina hjältar är slagna!
Samma klipp som jag la ut för två timmar sedan.
Vi ser deras uppgivenhet. Det är dom här slutkörda killarna som vet att kriget är förlorat..
Totalt hopplöst förlorat...👇🏻

https://bsky.app/profile/meanwhileua.../3lkidbwxtzo27

Fina "sidan hittades inte"!
Citera
2025-03-16, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
Men tänker du inte lite fel nu, pajas?

Inte ska väl en rysshora som du, känna dig butthurt över att ukrainare, ukrainska kvinnor och barn, söker sig till tryggare miljöer, för att slippa bli bombad av Putin?

Eller, känner du dig förorättad för att det inte finns lika många barn och kvinnor längre att våldta för de ryska angriparna?
Ukrainska kvinnor och män ska hjälpa till hemma i landet när det är krig.
Ditt jävla klappträ.
Citera
2025-03-16, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vodkasomsnus
Så nu visste du helt plötsligt att kriget började 2014 när Ryssland invaderade Ukraina.
Minnet blir snabbt bättre.
Du kanske behöver läsa på lite mera?

Du tänker på Krim ? Jag trodde annekteringen av Krim var just bara en annektering där de lugnt rullade över gränsen utan krig. Varför gjorde inte Obama och Europa något om det nu klassades som krigsförklaring av Ryssland mot Ukraina. Nej just det, Obama och Europa vågade inte göra något då heller mot Ryssland 🤡🤡🤡

Vi får se hur situationen i Kursk utvecklar sig under kommande vecka. Kommer ukrainska styrkor lyckas hålla tillbaks de ryska styrkorna.

https://www.youtube.com/watch?v=MK6TXMsvgQg
Citera
2025-03-16, 17:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Ukrainska kvinnor och män ska hjälpa till hemma i landet när det är krig.
Ditt jävla klappträ.

Säger vem? Det är väl bra att ukrainska kvinnor och barn slipper bli utsatta för ryzka sadistsvin, är det inte?

Och återigen, vad angår det ett ryzzluder som dig? Koncentrera dig du istället på hur jävla dåligt det går för skithålslandet Ryssland i Ukraina.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in