Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-02-21, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Senilix
Självklart - så länge det finns ryssar utanför Ryssland...

Bra då är frågan vilka vapenleveranser vi ska börja med när USA lämnat och hur snart de kan levereras. Och vilka länder kan ställa upp ?
Citera
2025-02-21, 20:01
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IVidere
Okej då får det bli så för Ryssland kommer nog inte lämna. Ska Europa kriga vidare utan USA eller inte ?

Absolut... Ukraina står idag själva för 1/3 av sina vapen/sin utrustning och Europa ser ut att förstå att USA är en fantasi. Vi får se på måndag vad Europa har att säga.
Citera
2025-02-21, 20:06
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeekinTT
Nej det är inte bra. Det är stöld. Vad skulle du säga om Ryssland använde upp 3000 miljarder av EUs pengar?
Ryssarna kan ju försöka, det är väl ingen v ettig som förvarar sina pengar åtkomliga för Putin.
Det finns en anledning til aat lämna kosingen i Europa.
Citera
2025-02-21, 20:08
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Är det inte bättre att USA lämnar kriget så får vi sköta det ifred här i Europa ? Då kan vi skala upp stödet och attackerna mot Ryssland.

Det är ju upp till Usa, om de vill lämna bordet. Ukraina (o Europa) är nog tacknämliga för stödet. Problemet bilr ju.., om Usa skall diktera villkoren för Ukraina.

Tror att Trump har underskattat Zelensky, och vilket virke han är gjord av. Han gjorde t.o.m honom en björntjänst med att säga att enbart 4 % stöder honom. Det fick nog ukrainarna med sig.., så han sitter nog stadigare än på länge nu.
Citera
2025-02-21, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Det är ju upp till Usa, om de vill lämna bordet. Ukraina (o Europa) är nog tacknämliga för stödet. Problemet bilr ju.., om Usa skall diktera villkoren för Ukraina.

Tror att Trump har underskattat Zelensky, och vilket virke han är gjord av. Han gjorde t.o.m honom en björntjänst med att säga att enbart 4 % stöder honom. Det fick nog ukrainarna med sig.., så han sitter nog stadigare än på länge nu.

USA kan komma att lämna så då kan Europa fortsätta kriget själva mot Ryssland.
Citera
2025-02-21, 20:15
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
USA kan komma att lämna så då kan Europa fortsätta kriget själva mot Ryssland.

Vi får se, om Trump vågar.., det kommer nog att kosta honom dyrt då..

Få se om han ens vågar basunera ut ett sådant hot..
Citera
2025-02-21, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Kinas roll i den här politiken är väl att de än ligger lågt, men det finns kinesiska intressen också som omfattar återtagande av områden som Ryssland erövrat.

https://kinamedia.se/2023/04/06/riskerar-ryssland-territoriell-konflikt-med-kina/

https://sv.wikipedia.org/wiki/Manchuriet

Ovanstående länkar berättar lite hur tankarna går i Kina. Det yttrar sig i att man vill använda kinesiska namn om ryska orter och en del vill att Kina ska återta områden som tidigare varit en del av Manchuriet. Vi snackar om ganska stora områden och att om moskvastaten kollapsar, då är det mycket sannolikt att Kina vill göra något här.

Det finns en väldig lång historiskt koppling mellan Manchuriet och Kina, på kartorna ser man också att detta kulturella område är delat i två delar.

Jag är 99% säker på att om moskvastaten förlorar kriget och Putinregimen faller, då kommer kraven från Kina att ta över de nämnda ryska områdena.

I mina ögon helt korrekt med möjligt alternativ ifall detta område väljer att bli ett eget land. Att förbli rysk det utesluter jag med tanke på att moskoviterna så kraftigt försvagat sin position. Det jag tänker är att finns inga ekonomiska fördelar för folk i andra delar av ryssland att ingå i moskvastaten.
Man kan byta ut ”om” mot ”när”.
Om Ukraina kan stå ut ett litet tag till så sker det per automatik. Rysslands ekonomi är på upphällningen oavsett hur mycket Putin tror att det kommer att ordna sig.

Det finns tecken som tyder på att Putin inte förstår alvaret i hur illa det är med Rysslands ekonomi och jag tror att kineserna kommer att ta tillfället i akt.
Citera
2025-02-21, 20:20
Citat:
Ursprungligen postat av CanisMinor
Vart ser du det?

Samtidigt som amerikanarna själva anser Trump är mer en diktator den Zelensky.

Är du onykter?

jag är otroligt berusad. kommit fram till slutatsen att jag skiter i vad amerikanarna tycker och vill se resultat på kartan.
vad leder detta drama till. de luktar rysk vinst av territorium.

Trump: "I've had very good talks with Putin. And I've had not such good talks with Ukraine."

https://x.com/atrupar/status/1892999898292682781
Senast redigerad av OnykterMinstSagt 2025-02-21 kl. 20:23.
Citera
2025-02-21, 20:22
Medlem
ArttuWiskarins avatar
Verkar som Trump foldear nu tillslut och ger segern till Ryssland?

Hehe undrar vad för smaskig kompromata de har på honom
Citera
2025-02-21, 20:23
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittNyaSaliv
På måndag basunerar Putin ut att han vunnit kriget, packar ihop och åker hem?

edit: Åker och åker, formellt sett rider man på en åsna.

Utropar seger så han kan kapitulera för Ukraina. På hemmafronten heter det att man vunnit och målen är uppnådda. Därför så åker de hem med svansen mellan benen. putler har sökt en utväg ur detta krig länge utan att förlora ansiktet och nu öppnas en möjlighet. Bättre att kapitulera nu medans det finns lite pengar kvar i statskassan. Men tyvärr så kommer allt att gå till upprustning och ett nytt land blir attackerat.
Citera
2025-02-21, 20:24
Medlem
SaulGoodman43s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnykterMinstSagt
jag ser kraftiga avancemang från ryskt håll in i ukraina på kartorna, det här blir en mörk historia för hela väst då t.om trump anser att zelensky är en liten låtsas diktator.

Du behöver en synundersökning..
Citera
2025-02-21, 20:24
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnykterMinstSagt
jag är otroligt berusad. kommit fram till slutatsen att jag skiter i vad amerikanarna tycker och vill se resultat på kartan.
vad leder detta drama till. de luktar rysk vinst av territorium.

Trump: "I've had very good talks with Putin. And I've had not such good talks with Ukraine."

https://x.com/atrupar/status/1892999898292682781

Må så göra men det betyder i princip inget!

Budmo druzhok !
Senast redigerad av CanisMinor 2025-02-21 kl. 20:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in