2025-02-20, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vodkasomsnus
Ett steg, ja.
Men inte = med.

Sedan som jag skrev säkerheten för Ukraina är långt ifrån löst.
Jaha ja jag visste inte att du satt med där med säkerhetsavtalet och har sådan information. Där ser man.
Citera
2025-02-20, 21:53
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeekinTT
Ja de försvarar sina ryssar i Ukraina som blir mördade av Zelensky. Samt sitt eget land och befolkning.

Måste vara olagliga invandrare eller spioner.
I Ukraina är man ukrainare.
Senast redigerad av Vodkasomsnus 2025-02-20 kl. 21:59.
Citera
2025-02-20, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Senilix
Nog mer att 50% av kostnaden stannar i USA som avser löner, skatter och material etc att bygga vapnen med...
Det är naturligtvis sanningen, men det är ju inte det Musk vill påskina. Annars hade han inte sagt att det gått till "officials".
Citera
2025-02-20, 21:58
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bond123
Jaha ja jag visste inte att du satt med där med säkerhetsavtalet och har sådan information. Där ser man.

Nu gör du dig onödigt dum.
Jag skrev:
Citat:
Sedan som jag skrev säkerheten för Ukraina är långt ifrån löst.

Inga fredstrupper från Nato/Europa, t a b m. Enligt Putin.

Hur gick dina tankar? Nu när du tänker efter…
Citera
2025-02-20, 22:00
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vodkasomsnus
Måste vara olagliga invandrare eller spioner.
I Ukraina är man ukrainare.

En till smutsig sak i detta, är nog att Putin har tvångsrekryterat ukrainare ifrån de ockuperade områdena. Du kommer säkert ihåg hur det rapporterades ifrån ukrainare i fronten det första/andra året..hur de hade mejat ner mängder utav "zombies" som störtade fram. Troligtvis människor som fått lugnande i sig..

Jag har nog dragit mina egna slutsatser ifrån det..
Citera
2025-02-20, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Du tror inte det är våldtäktsryssarna som påverkar lite?
Dålig på engelska? Zelensky lär inte öppna gränserna förrän kriget är slut. 21% vill lämna Zelenskys paradis EFTER kriget. Ytterligare en anledning till varför komikern inte vill avsluta kriget.

Citat:
Some 21% of Ukrainians would want to move abroad if all travel restrictions were lifted, according to a survey by the Ilko Kucheriv Democratic Initiatives Foundation and the Razumkov Center published on Jan. 21.

https://kyivindependent.com/one-fifth-of-ukrainians-would-move-abroad-if-borders-open-survey-shows/
Citera
2025-02-20, 22:11
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345.
Valet kommer ogiltigförklaras. Kreml kommer anklaga EU för inblandning och storma Kyiv för att göra en statskupp
En valrörelse i Ukraina vore ett tabberas för Moskva och FSB. En lame duck i Kyiv - ett ledarvacuum - och stora möjligheter att operera.

Sabotage, psyops, gift- och balkonglikvidationer är det de är bra på. Och pigga på. Sedan tillsätter man sin kandidat.
Citera
2025-02-20, 22:11
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SleepyJoe
Dålig på engelska? Zelensky lär inte öppna gränserna förrän kriget är slut. 21% vill lämna Zelenskys paradis EFTER kriget. Ytterligare en anledning till varför komikern inte vill avsluta kriget.

https://kyivindependent.com/one-fifth-of-ukrainians-would-move-abroad-if-borders-open-survey-shows/

Ja, och?

Ledtråd i det fetade. Du var slarvig när du ville sprida lite propaganda.

Citat:
The main motivations for moving abroad included "lack of opportunities for development (30.5%), threat to life due to hostilities (29%), insufficient social support from the state (29%), desire to reunite with relatives (26%), desire to take relatives who depend on the respondent away from the country (23%), and inability to find a job," the survey read.

The poll, carried out between Nov. 29 and Dec. 14, 2024, involved face-to-face interviews with 1,518 respondents from Ukrainian-controlled territories.
Citera
2025-02-20, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CanisMinor
Jag vägrar ingenting. Jag gjorde en snabb sökning och fann att du på nytt fantiserade. En stor italiensk tidning?
Corriere della Sera. Ja, jag vet att du inte läser internationell press.
Citera
2025-02-20, 22:20
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SleepyJoe
Vanliga ukrainare blev aldrig tillfrågade i NATO-frågan. Det var nickedockornas projekt som pushades av Väst.

Vad då inte tillfrågade?
Ännu har ingen omröstning hållits. Tror inte det behövs heller.

Däremot har det undersökts i olika opinionsmätningar.
Notera den blå linjen. Folk som är för Nato.
2009. Ca 18%.
2014 händer något med den blå linjen.

2023 händer ännu mer.

Någon teori om varför?

https://freepolicybriefs.org/2023/10/30/ukraine-nato-public-opinion/
Citera
2025-02-20, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Att de flytt beror ju på att orchlandet angrepp Ukraina!
Kul! De flesta som har flytt har nummerskyltar från Bandera oblasts, dvs de västligaste. De från Donbas flydde till Ryssland.
Citera
2025-02-20, 22:26
Medlem
SaulGoodman43s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeekinTT
Som grund för att det ska skrivas fredsavtal så vill de båda parterna ha säkerhet. Säkerhetsavtal skrivs för att sedan skrivas fredsavtal.

Vad är det inte du förstår.

Ryssland behöver inget säkerhetsavtal. De är ju de som är faran för säkerheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in