Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-02-20, 16:24
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53....so what
Vi vet att Ryssland hade en större krigsmakt än den som gick in i Ukraina.
Hur definierar du en fullskalig invasion då? Samma som TV4?
Räknar du inte skillnaden i siffror.

Sluta vrid och vänd på alla uppgifter ni hämtar in från media där det florerar rena lögner till modifierade sanningar.
Det går fan inte att diskutera med någon som har inställningen "tro inte på något ni läser någonstans utan välj vad du tycker känns riktigt".

Helvete vad blåsta vissa av er blivit.
Citera
2025-02-20, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
En begränsad del kommer från USA nu som ersätts från Europa. Det kanske tom blir enklare nu att bonka ryss då usa kopplas bort.

En begränsad del?
Ukraina faller utan USA:s stöd. Det vet ALLA.
Citera
2025-02-20, 16:27
Medlem
Verkar som Trump verkligen slänger Ukraina under bussen

Citat:
Uppgifter: USA stoppar G7-gruppens gemensamma fördömande av Rysslands invasion, skriver Financial times.

Årligen har den så kallade G7-gruppen, som består av de största ekonominerna också är demokratier, fördömt Ryssland invasion av Ukraina sedan 2022. Men nu vill inte USA längre att Ryssland ska kallas angripare, skriver FT.

i G7 ingår Frankrike, Italien, Japan, Kanada, Storbritannien, Tyskland och USA

Det var väl inte så lätt att deala med Putin och då är det tydligen enklast att ge upp.

Då får vi se vad som händer. Tur man har aktier i Europas vapenindustri
Citera
2025-02-20, 16:29
Medlem
SaulGoodman43s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
En begränsad del?
Ukraina faller utan USA:s stöd. Det vet ALLA.

Var inte orolig, vatnik. EU kommer öka sitt stöd till Ukrina.
Citera
2025-02-20, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SaulGoodman43

Ja. EU - kämpa! Nu när EU ökar på stödet ett par miljarder kommer Ukraina vinna kriget!
Citera
2025-02-20, 16:39
Citat:
En begränsad del kommer från USA nu som ersätts från Europa. Det kanske tom blir enklare nu att bonka ryss då usa kopplas bort.
Japp. USA har haft problem med att leverera som lovat. Då är nog EU mer pålitligt. Märk väl att jag skriver "nog". Det är ju omöjligt för utomstående att ha full koll.
Citera
2025-02-20, 16:42
Medlem
Citat:
Ja. EU - kämpa! Nu när EU ökar på stödet ett par miljarder kommer Ukraina vinna kriget!
Citat:
Ursprungligen postat av SaulGoodman43
Sannolikt kommer EU göra det.
U.S. total goods trade with the European Union were an estimated $975.9 billion in 2024. U.S. goods exports to the European Union in 2024 were $370.2 billion, up 0.7 percent ($2.6 billion) from 2023. U.S goods imports from the European Union totaled $605.8 billion in 2024, up 5.1 percent ($29.4 billion) from 2023. The U.S. goods trade deficit with the European Union was $235.6 billion in 2024, a 12.9 percent increase ($26.9 billion) over 2023.
https://ustr.gov/countries-regions/europe-middle-east/europe/european-union

Nu när USA kommer att att införa tariffer för EU:s export till USA?

Välkommen till verkligheten.

$235.6 billion är väl cirka 2513 miljarder kronor

Många export jobb som står på spel.
Citera
2025-02-20, 16:44
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Verkar som det har missats att Zelenskyy och Erdogan hade ett möte i förrgår och stärkte banden.

Turkiet verkar ha insett att usa kanske kommer lämna europa och väljer tydligare Ukrainas sida nu. Turkiet är en regional stormakt så det kan ha stor betydelse:

https://www.middleeasteye.net/news/turkey-supports-ukraines-nato-membership-zelensky
Turkiet spelar med alla som vanligt som det passar dom och utnyttjar sitt strategiska läge.
Citera
2025-02-20, 16:52
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugoTheGreat
Det som sades av Putin i det klippet är bara en del av orsakerna till SMO. Det måste du väl ändå förstå? Du tror på fullaste allvar att förklaringen till SMO ligger i ett kort 25 sekunders klipp? Jag kan inte tänka mej att du är så här korkad.

Räcker 55 min?
Hela talet.

https://youtu.be/X5-ZdTGLmZo?si=oXuwX8r7_sA8VrB4
Citera
2025-02-20, 16:53
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Njutning att se Archer leverera död till ryssen.

Snart kanske vi kan njuta av gripen som hjälper till att döda än fler ryss:

https://bsky.app/profile/militarynewsua.bsky.social/post/3lihlowol3c2k

Bara att hålla med!

Bofors har orderböckerna fulla och går på 3 skift!
Citera
2025-02-20, 16:53
Medlem
SaulGoodman43s avatar
Citat:

Inte bara ett par miljarder. 69 miljarder.
Citera
2025-02-20, 16:55
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Jag ställer mig bara frågan varför ?

Vad driver Trump i detta, för det kommer nog att riva upp "himmel och jord" i Washington också, som resten av världen. Som jag ser det, han riskerar sitt ämbete också.

om det är sant.

Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
Jag faktiskt hoppas att det är sant . Då passerar USA en gräns och Europa tvingas till en utveckling de egentligen skulle gjort för många år sedan . Samtidigt ska man givetvis begränsa amerikanerna resande i Europa samt möjligheter att bedriva verksamheter här . Man ska helt enkelt inte köpa vapensystem utvecklade av USA. Vi både kan och bör lägga de inköpen och utvecklingen här.

Att köpa amerikanskt under falska förespeglingar av allianser och vänskap likt Norge och Finland straffar sig i längden .

Jag tror inte på detta, innan det faktiskt är sant.
Sedan är lagarna i USA ändrade, så det räcker inte med Trump enbart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in