Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-02-20, 10:52
Avstängd
Hur ser det ut framöver, om USA klipper all ISR som de förser Ukraina med i kriget? Kan ni Ukraina "experter" ge oss andra vatniks ett hum om det?
Senast redigerad av St0ny 2025-02-20 kl. 10:54.
Citera
2025-02-20, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vodkasomsnus
Trumps inlägg.
”USA har spenderat 350 miljarder dollar på Ukraina ”
🤣🤣🤣🤣
Vilken jävla clown.

USA har stöttat Ukraina med 114 miljarder euros.
Europa har stöttat Ukraina med 132 miljarder euros.
Detta för 2022-2024.

Trumpen får också till det, att USA har spenderat 200 miljarder mer än Europa. 🤣🤣🤣
Sedan mässar han om att hälften av pengarna från USA saknas.
Dessutom, det bästa av allt. Europas pengar är garanterade. Va???

Trumpen är dokumenterat galen.😝

Min teori kring dessa makalösa utspel, är att Zelensky tackade nej till att bli rånad.
Sedan är Zelenskys opinionssiffror, bättre än trumpens. Det måste svida.

Måste kännas bra att Ryssland, Putins och ryssapologeternas sista hopp är en psykopat.
🤣🤣🤣

Trump är den störste lögnaren som har gått i ett par presidentskor. Men det är ju också ett måste att ljuga om man ska gå Putins ärenden.
Citera
2025-02-20, 11:04
Medlem
Jack.Elams avatar
https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3lilyavzl322q
Citat:
The Ukrainian Ministry of Defense will allocate over 44 billion UAH (~€1 billion) for FPV drone procurement in 2025, including fiber-optic guided systems.

Litet problem här, jag har sett videosnuttar där Ukrainska soldater följer optokabeln till Ryska positioner. Det kan enkelt lösas med att starta dom här drönarna från sidan av där man håller till.

Men svaret på det här problemet är kanske No go zoner. Lite automatik, lite AI och drönare som urskillningslöst dödar allting i den zonen. Jag väntar fortfarande på den tekniken.
Citera
2025-02-20, 11:20
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av St0ny
Hur ser det ut framöver, om USA klipper all ISR som de förser Ukraina med i kriget? Kan ni Ukraina "experter" ge oss andra vatniks ett hum om det?
Det vet bara Nato-länderna.

Men länderna i Nato kan även agera utan USA om du nu inte visste det.

Sedan tror jag det är en ett enormt överdrivande bland pro-ryssar USA's betydelse i det här kriget. De verkar helt och hållet tro att all ISR tillhandahålls av USA. Jag tror ni kommer bli besvikna när ni inser att det inte är så.
Citera
2025-02-20, 11:29
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Det vet bara Nato-länderna.

Men länderna i Nato kan även agera utan USA om du nu inte visste det.

Sedan tror jag det är en ett enormt överdrivande bland pro-ryssar USA's betydelse i det här kriget. De verkar helt och hållet tro att all ISR tillhandahålls av USA. Jag tror ni kommer bli besvikna när ni inser att det inte är så.

Så, andra länder kan alltså styra och avfyra HIMARS systemen då alltså?

Vilka andra länder i NATO har satelittäckning över hela Ukraina, och hur många timmar på dygnet har dem det?

Hur många andra länder kan förse Ukraina med PATRIOT missiler och annat AD som behövs?
Citera
2025-02-20, 11:32
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Vad bra!
Då behövs inte USA och dess satellitbilder samt kommunikationssystem.
Ukraina klarar sig lika bra med offlinekartor och utan satellitkommunikation.
Ja Ukraina slåss ju ändå mot en fiende som är beväpnad enbart med spadar så då behövs inga moderniteter.

Tack för att du rättar mig när jag har fel.

Citat:
Varsågod. Du verkar vara lite blåst för att förstå allting själv så det är tur jag kan hjälpa dig.

Ukraina är inte helt beroende av satellitbilder fattar du väl. Vid fronten är det drönare som sköter den mesta spaningen. För att kommunicera måldata till ett Archersystem kräver inte ett avancerat sambandsystem om du trodde det.

Ukraina slåss mot en kapabel fiende på många frontavsnitt men Rysslands större förluster talar en betydande sanning som du av någon jävla underlig anledning vägrar att inse.

* Gillar också ditt försök till omvänd psykologi när du till slut fattar att du har fel och ditt försök till ljug misslyckades. Är det för att skydda dig själv?

Det där med att uppfatta ironi är inte din starka sida va?
Jag vet att det kan vara svårt med ironi i text och det var säkert mitt fel att jag inte lyckades.

Att du tror att ett krig 2025 kan utföras med hjälp av offlinekartor och utan avancerade satellit och kommunikationssystem visar att du inte är insatt.
Drönare i all ära men dom är väldigt begränsade i räckvidd och kan relativt enkelt störas ut om dom inte har fiberoptik.
Fiberoptiska drönare har max 10 km räckvidd. Du ser inte mycket av fiendens truppförflyttningar om du enbart ska använda drönare.

Vi avslutar där, jag kommer aldrig få dig att tro på vad jag vet, fortsätt du leva i din bubbla om att Ukraina och övriga Natoländer kan bedriva krig utan USAs tillåtelse och hjälp.
Citera
2025-02-20, 11:33
Medlem
BeHPNemesis12345.s avatar
Citat:

Vilka andra länder i NATO har satelittäckning över hela Ukraina, och hur många timmar på dygnet har dem det?

Hur många andra länder kan förse Ukraina med PATRIOT missiler och annat AD som behövs?
Europa kan producera utrustningen också utan USAs hjälp. Klagar Trumpeten eller pajasen Vance så visar man bara långfingret till dem och fortsätter
Citera
2025-02-20, 11:37
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ukraina kanske kan det själva?

Citat:
Tror du att inga andra länder än USA har satellitspaning???

Jag vet inte hur länge de kan verka. Det är förmodligen topphemligt.

Citat:
Är inte Patriot ett skitsystem??

Sedan fick väl Ukraina 90 just sådana missiler som troligen är på väg eller redan kommit fram.
https://www.axios.com/2025/01/28/us-patriot-missiles-ukraine-israel
Citera
2025-02-20, 11:40
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Jag vet att det kan vara svårt med ironi i text och det var säkert mitt fel att jag inte lyckades.

Att du tror att ett krig 2025 kan utföras med hjälp av offlinekartor och utan avancerade satellit och kommunikationssystem visar att du inte är insatt.
Drönare i all ära men dom är väldigt begränsade i räckvidd och kan relativt enkelt störas ut om dom inte har fiberoptik.
Fiberoptiska drönare har max 10 km räckvidd. Du ser inte mycket av fiendens truppförflyttningar om du enbart ska använda drönare.

Vi avslutar där, jag kommer aldrig få dig att tro på vad jag vet, fortsätt du leva i din bubbla om att Ukraina och övriga Natoländer kan bedriva krig utan USAs tillåtelse och hjälp.

Du bör nog rätta ditt inlägg (se fetad text).
Citera
2025-02-20, 11:41
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Det är inte ironi det du pysslar med om du nu trodde det.

Ditt försök till att smyga undan att du ljuger medvetet ligger djupare än så.

Citat:
Jag är insatt i hur kriget i Ukraina bedrivs. Nato är betydligt mer beroende av de systemen du nämner ovan som ger dem ett väldigt övertag i strid.
Men Archer och övriga vapensystem från Nato-länder i Ukraina fungerar även utan dessa.

Citat:
Det finns drönare som kan spana betydligt längre än så. Nu helt plötsligt känns det som inte du är så insatt.

Citat:
Lycka till med din egna förnekelse och försök till att ljuga för att själv må bra.
Senast redigerad av Conception 2025-02-20 kl. 11:45.
Citera
2025-02-20, 11:43
Medlem
https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/1itv3j3/the_pavel_grabovsky_cargo_ship_began_to_sink_in/

Ytterligare ett sjunkande lastfartyg. Denna gång i Azov.
Citera
2025-02-20, 11:45
Avstängd
Citat:
Ukraina kanske kan det själva?

Tror du att inga andra länder än USA har satellitspaning???

Jag vet inte hur länge de kan verka. Det är förmodligen topphemligt.

Är inte Patriot ett skitsystem??

Sedan fick väl Ukraina 90 just sådana missiler som troligen är på väg eller redan kommit fram.
https://www.axios.com/2025/01/28/us-patriot-missiles-ukraine-israel

Kan Ukraina underhålla HIMARS systemen utan USA?

90 Missiler, hur många dagar räcker dessa 90st?

Hur hittar Ukraina några mål att använda sina HIMARS på utan USAs ISR?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in