Citat:
Ursprungligen postat av
Africagonzo
Vad bra!
Då behövs inte USA och dess satellitbilder samt kommunikationssystem.
Ukraina klarar sig lika bra med offlinekartor och utan satellitkommunikation.
Ja Ukraina slåss ju ändå mot en fiende som är beväpnad enbart med spadar så då behövs inga moderniteter.
Tack för att du rättar mig när jag har fel.
Citat:
Ursprungligen postat av
Conception
Varsågod.
Du verkar vara lite blåst för att förstå allting själv så det är tur jag kan hjälpa dig.
Ukraina är inte helt beroende av satellitbilder fattar du väl. Vid fronten är det drönare som sköter den mesta spaningen. För att kommunicera måldata till ett
Archersystem kräver inte ett avancerat sambandsystem om du trodde det.
Ukraina slåss mot en kapabel fiende på många frontavsnitt men Rysslands större förluster talar en betydande sanning som
du av någon jävla underlig anledning vägrar att inse.
* Gillar också ditt försök till omvänd psykologi när du till slut fattar att du har fel och ditt försök till ljug misslyckades. Är det för att skydda dig själv?

Det där med att uppfatta ironi är inte din starka sida va?
Jag vet att det kan vara svårt med ironi i text och det var säkert mitt fel att jag inte lyckades.
Att du tror att ett krig 2025 kan utföras med hjälp av offlinekartor och utan avancerade satellit och kommunikationssystem visar att du inte är insatt.
Drönare i all ära men dom är väldigt begränsade i räckvidd och kan relativt enkelt störas ut om dom inte har fiberoptik.
Fiberoptiska drönare har max 10 km räckvidd. Du ser inte mycket av fiendens truppförflyttningar om du enbart ska använda drönare.
Vi avslutar där, jag kommer aldrig få dig att tro på vad jag vet, fortsätt du leva i din bubbla om att Ukraina och övriga Natoländer kan bedriva krig utan USAs tillåtelse och hjälp.