Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-02-11, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torppet
Jag får sällan höra vilka siffror det rör sig om för båda sidor. Men jag beräknar en ryss mot 16 ukrainare.

Nej, det gör du inte.
Du skriver bara trams som du vet är trams.
Citera
2025-02-11, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HugoTheGreat
Det är ett gäng satiriker, som sprider sina synpunkter mot politker i väst, och om kriget i Ukraina i största allmänhet.

Dina åsnor tycks också vara frigående, du har i alla fall inte alla åsnor i stallet.

Mardan, Skabb Olga och Vlad Solo är inte mer satiriker än Putin Lavrov och Peskov.

Att statsdumans representanter står i TV och gapar om att Ryssland borde kärnvapenbomba Europas största städer är inte satir, inte heller påståenden om att ”Rysslands gränser slutar ingenstans”

Du kan inte vara vid dina sinnens fulla bruk om du tror att dessa TV-shower i Ryssland presenteras som satirprogram, det är fakta de levererar till den ryska befolkningen, Russia stronk!
Citera
2025-02-11, 12:23
Medlem
monken1s avatar
Citat:
Det finns ingenting kontroversiellt med vad dessa herrar pratar om i detta klipp. Vad är din poäng med att visa detta klipp? Att Vlad tycker fredsplanen (något som verken du eller jag har full koll på eftersom den fortfarande inte är presenterad eller färdig) är värt endast att spotta på är hans synpunkt. Vill du förbjuda att folk har olika synpunkter? Och varför tittar du på Rysk stats-TV över huvud taget? Du kanske bör kritisera svensk media lite mer och börja undra varför de inte rapporterar om USAID-skandalen som håller på att uppdagas lite utförligare och mer på djupet istället. (Finns en tråd om det här på fb.) Ta av dej skygglapparna!
Var skrev jag att jag vill förbjuda att folk har olika synpunkter? Och jag har inga planer på att kritisera svensk media.
Citera
2025-02-11, 12:27
Avstängd
HugoTheGreats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FockeWulf190d
Fantastisk vändning att påstå att rysk stats TV:s propagandaprogram egentligen är satir riktad mot väst! Är iofs en rimlig förklaring till de absurditeter som framförs, men en intressant fråga, framgår detta i den ryska TV-tablån? Att det fråga om satir? Annars är jag rädd att de stackars ryssarna inte förstår detta utan tror på det som sägs i programmet, och det är ju inte alls meningen, eller?

Vad är nästa steg? Anfallet på Ukraina är bara ett "practical joke", "Vi skojade bara".

Men herregud, när gäster i programmet säger typ att "vi borde ha släppt kärnvapen på England under drottningens begravning" så fattar du väl att det är ett skämt?! Han menar det inte bokstavligen. Det är inte Putin, eller någon annan i den Ryska regeringen, som bestämmer vad som ska sägas i programmet. Det är ett gäng skojare om gör satir av det kollektiva väst med glimten i ögat. Och paranoida som du och vissa andra här är, tolkar vad som sägs i programmet, bokstavligen. Vad säger det om dej? Har du ingen humor? Jag tycker dom är roliga. Och bara för att jag läser denna tråd får jag tillgång till ett underhållningsprogram som förnöjer. Helt gratis. Tack!
Citera
2025-02-11, 12:33
Citat:
Men herregud, när gäster i programmet säger typ att "vi borde ha släppt kärnvapen på England under drottningens begravning" så fattar du väl att det är ett skämt?! Han menar det inte bokstavligen. Det är inte Putin, eller någon annan i den Ryska regeringen, som bestämmer vad som ska sägas i programmet. Det är ett gäng skojare om gör satir av det kollektiva väst med glimten i ögat. Och paranoida som du och vissa andra här är, tolkar vad som sägs i programmet, bokstavligen. Vad säger det om dej? Har du ingen humor? Jag tycker dom är roliga. Och bara för att jag läser denna tråd får jag tillgång till ett underhållningsprogram som förnöjer. Helt gratis. Tack!

Tycker du det är roligt med kärnvapen? Som dom där tomtarna i Moskva som har hemmagjorda raketer på biltaket och sjunger "mot Washington".

Tja, efterblivenhet kan uppfattas som roligt (om man är efter själv).
Citera
2025-02-11, 12:38
Medlem
Onyourknees avatar
1390 st betalda av Putin dödade, den lille fan i Kreml låter andra slaktas för att rädda sitt skinn nu när SMO har gått åt helvete, men klockan klämtar även för den lille fan i Kreml!
11.02.2025
Tanks — 10014 (+13)
Armored fighting vehicle — 20844 (+31)
Artillery systems — 22923 (+44)
MLRS — 1275 (+2)
Anti-aircraft warfare — 1060 (+1)
Planes — 370
Helicopters — 331
UAV — 24755 (+132)
Cruise missiles — 3056 (+2)
Ships (boats) — 28
Submarines — 1
Cars and cisterns — 36807 (+169)
Special equipment — 3741 (+1)
Military personnel — aprx. 851880 people (+1390)
Citera
2025-02-11, 12:49
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:

Vi som inte är ryssapologeter har väl svårt se det roliga i att döda, mörda, våldta och förstöra, eller för den delen skämta om det. Men de som står på den ryska fascistiska statens sida eller försvarar dessa agerande tycker väl det är kul att människor dör och invalidiseras och att saker förstörs. Som Nero som skrattade när Rom brann. Sen kan man ha ett visst mått av skadeglädje när man ser ryssar drabbas, eftersom det var de som initierade skiten. Den svarta humorn kan man se. Att skämta om att mörda oskyldiga med "glimten i ögat" har jag svårt för.

Förresten, är Putin en del i satiren? Han säger ju också dumheter? Vad gäller Trumpen känns det rätt uppenbart men där har ju typ halva befolkningen inte förstått det och Trumpen verkar känna sig förpliktad fortsätta farsen trots vad den kan leda till.
Citera
2025-02-11, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onyourknee
1390 st betalda av Putin dödade, den lille fan i Kreml låter andra slaktas för att rädda sitt skinn nu när SMO har gått åt helvete, men klockan klämtar även för den lille fan i Kreml!
11.02.2025
Tanks — 10014 (+13)
Armored fighting vehicle — 20844 (+31)
Artillery systems — 22923 (+44)
MLRS — 1275 (+2)
Anti-aircraft warfare — 1060 (+1)
Planes — 370
Helicopters — 331
UAV — 24755 (+132)
Cruise missiles — 3056 (+2)
Ships (boats) — 28
Submarines — 1
Cars and cisterns — 36807 (+169)
Special equipment — 3741 (+1)
Military personnel — aprx. 851880 people (+1390)

När skall Putin erkänna sitt misstag och dra tillbaks sin armé? Han kan ju inte låta detta vansinne pågå i evigheter. Ukrainas försvar är stabilt och obrutet.
Citera
2025-02-11, 13:01
Medlem
Letrangeres avatar
Citat:
Du skev : "Vlad & co om Trump och att de spottar på fredsplanen." Tydligen tycker du att det är häpnadsväckande. Eller varför skrev du annars den meningen? Om Vlad nu har den uppfattningen får du låta honom ha den. Han, som rysk medborgare i Ryssland, ett land som berörs av en eventuell fredsplan mer än vad du någonsin kommer att beröras, har betydligt mer rätt än du att ha en uppfattning i denna fråga. Är du Ukrainare?

Precis samma som att du inte ska bry dig om när Trump rensar upp i kloaken Ryssland. Eller är du ryss?
Citera
2025-02-11, 13:06
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.af.Danmark
Källa på dina uppgifter?

Du kommer inte att erkänna sidan för det passar inte din åsikt. Sanningen svider.
https://index.minfin.com.ua/en/russian-invading/casualties/
Citera
2025-02-11, 13:11
Medlem
Nu ät det slut på gratisluncher för ukraina.
Paybacktime.
https://www.expressen.se/nyheter/varlden/trump-om-ukraina-kan-bli-ryskt-en-dag/
Citera
2025-02-11, 13:15
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Det är ett gäng satiriker, som sprider sina synpunkter mot politker i väst, och om kriget i Ukraina i största allmänhet. Om du vill få en hum om vad propaganda är så ta dej en titt på vart USAID skickat sina "biståndspengar" till. Bl a medier världen över har fått pengar för att sprida Biden-administrationens lögner och propaganda. Detta håller på att uppdagas nu, i och med Donald Trumps och Elon Musks granskningar. Men det visste du väl?
Vlad Solo kallas för Putins röst och jag tror inte Putin, Medvedev mf tycker att det han basunerar ut är satir. Om du påstår nåt sånt i Ryssland lär du få jävligt stora problem…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in