Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-03-02, 21:23
Medlem
Upperkutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Dags för en militär vedergällning om RU angriper NATO-plan.

Om flugan flyger in i elden. Är det då eldens fel att vingarna brann upp?
Citera
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biljon
Enbart under vinterkriget dog ca 125000 ryssar och 260000 skadades, det varade i 105 dagar.
Bilderna på utbrända kolloner känns igen från det kriget precis som i Ukraina idag.

Då angav ryssarna att förlusterna var ca 49000 man, det har senare reviderats upp till tidiagre siffra men det har funnits uppgifter på närmare 500000 offer totalt.

Ponera att 6000 döda stämmer så innebär det troligen tredubbla skadade. Det lär också ta på stridsförmågan och att dom kräver extra resurser.
Citera
Medlem
MeAndTheDevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallpojken
Ryssarnas dåliga framfart oroar mig. Snart får Putte nog och trycker på knappen.

Jag tror att många förväntade sig att det här skulle ta 2-3 dagar när Ryssland invaderade Ukraina. För varje timme ökas risken.

Hela världen har visat skåpet vart det ska stå och det gör inte saken ännu bättre.

De får hålla Moskvabörsen stängd en vecka till…
Citera
Medlem
Thelonegunmans avatar
Konstigt. Putin har sagt att han är nazist.

Det måste vara förvirrande för er hönshjärnor när ni aldrig kan komma fram till vad för fiende ni har framför er. En judisk nazist kanske?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Ja, det kan gå åt båda håll. Men det känns mindre sannolikt att en ny diktator omedelbart tar över efter Putler – då kommer ju sanktionerna inte släppas och man är tillbaka på ruta 1. Tippar att den växande medelklassen i Ryssland stöttar att man får stöd från väst för att äntligen få ordning i sitt land. När kriget är slut och man begravt sina soldater och de ryska desinformations-troll som hänger här på Flashback, finns det nog ingen stridsvilja kvar hos befolkningen. Jag tror att det ligger nära till hands att man då ber oss om hjälp.
Jag hoppas Puttler kliver åt sidan frivilligt, men tror inte att det sker. Troligast lösning är än avrättning (utförd av andra i ledningen) eller en palatskupp där han helt enkelt fängslas. Men vem tar över?

1. Puttlers närmaste oligarker. Jag har svårt att gissa vilken politik dessa skulle föra, eftersom maximering av det egna kapitalet hade kommit i första hand.
2. Puttlers politiska krets. De hade strävat efter att forsätta på den utstakade vägen men med en mildare ton mot omvärlden. De skulle dock själva ha stora säkerhetsproblem
3. Militären. Det är den enda kraften som kan demokratisera samhället utan att personligen åka på stryk.
Citera
2022-03-02, 21:24
Medlem
stilichos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Hur då? Även dessa två har ju ryskkontrollerade utbrytarprovinser inom sitt territorium.

Det måste först lösas...

Det där är väl inte riktigt sant. Cypern fick bli EU-medlemmar trots att en tredjedel av deras territorium är ockuperat av Turkiet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cazzofiga
Sista bränslet har gått till att värma sig, det är vinter i Ukraina.
Sitta stilla där i en lastbil kan inte vara humörhöjande. Snart stått där i en veckas tid.
Citera
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Håller med dig där. När de får se sanningen om hur V. Putler klusterbombat barn i Ukraina så kommer man lyncha honom – om han fortfarande lever då. Inte många som har incitament att han ska leva mycket längre.
Dem där klusterbomberna som är förbjuda och Putler använder dem visar ju bara hur samvetslös han är och enda han har framför sig är en grandios bild av hans själv, Men vi vet ju det var en herre i en bunker i Berlin då WWII tog slut som gjorde slut på sig själv det är lite så dessa ledare slutar sina liv till sist om ingen ger dem ett nackskott!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Det finns underlag men jag gitter inte söka på det nu. Det är inte första gången Ryssland kör med den taktiken. Inför Krimkrisen sade man precis likadant. Man tänkte inte invadera.

Krim invaderades efter coupen i 2014.
Om du hävdar något får du ha källa på det annars vet vi inte vad som är sant eller fejk.

Det har varit mkt fejk, pro Ukraina skit i tråden.
Citera
Medlem
Davys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Det verkar hela tiden som om Ukraina slår ut dom mindre kolonnerna här och var. Jag tror man följer underrättelser man får om oskyddade kolonnerna.

Den stora kolonnen som är stalled, ja den är ju enormt stor men jag tror att USA gett Ukraina underrättelsemateral om vad den innehåller och man vet nog mer om den och låter den vara i stort sett. Den är kanske bättre skyddad av hängBUKS-missilstystem.

Jag tycker ändå att det ser ganska bra ut för Ukraina och till och med lögnaren Lavror säger ju att Zelenskij betraktas som legitim president i ett demillitariserat Ukraina.

Ryssland börjar känna att förhandlingspositionen försämras. Men Ukraina bör försöka hålla ut och inte låta sig luras.

Ryssland kommer att få OERHÖRDA problem att försörja sina trupper. Svårigheterna nu är bara början.

Usas utrikesminister Blinken sa i ett tal för en halvtimme sen att de ger Ukraina underättelseinformation i realtid. Så de vet nog var och nör de ska slå till.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rainman
De har ju förfan stått still i dagar. Soppatorsk?
Kolonnen fyller väl en annan funktion fn än att gå in i stan. Bara som hot / avledning medan sadisterna manglar alla andra städer innan finalen? Katastrof oavsett.
Citera
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ivanhoe1881
Propagandakriget vinner nog Putin oavsett vad.

Det kommer i varje fall inte ske i väst, nu när man har förbjudit alla ryska nyhetskanaler, censur på facebook och på youtube.

Var det frihet och demokrati dom kallade detta i eu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in