Alltså min syn på den där snubben blir positiv för varje gång han öppnar munnen eller låter fingrarna tala på internet. En sak är säkert: Med denna takt så kommer han få min röst i nästa presidentval om han fortsätter så här och att det inte uppstår skandaler á la Marins dansfester eller liknande.
Och så gällande nuläget i kriget.
Zelensky har mer eller mindre bekräftat det vi misstänker: Att Ukraina låg bakom smällen i Tver.
EU varnar.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010689935.html
Balterna vet vad det är att leva under ryskt förtryck. Lyssna EU för i helvete! Ukraina är försmak för resten av Europa på vad som komma skall om man låter ryssen få sitt i Ukraina samt låter deras dröm om återupprättande av sovjet ske.
Tror inte Ryssland kommer kunna hota något EU land de närmaste 200åren... deras papperstiger till armé hade Finland + övriga nordiska länder kört över på nån vecka...
Ryssen har nog färskt i minnet massakerna som hände dem under vinterkriget vad var KD typ 20 mot 1 fördel Finland?
Har det framkommit om det är det nya Paliynitsa kryssningsroboten som låg bakom?
Om inte Väst släpper loss långdistansvapnen så borde vi pumpa in massiva medel för att boosta denna robot som ersättning.
Med tanke på hur jänkarna håller på med sitt velande gällande det de har skänkt, så gissar jag på att det var ukrainskt inhemskt material som smällde förrådet i luften. Fanns tidigare andra i tråden som spekulerade på just Paliynitsa.
Den dagen en sån där smäller rakt in i kreml blir jag riktigt glad. Eller att peskovs mobil sprängs i nyllet på han. Fan vad gött det skulle vara. Kan inte Ukraina låna Mossad lite? Smälla några ryska beslutsfattares sökare och mobiler borde säga åt kreml att ryssen ska bara dra åt helvete från Ukraina och låta resten av Europa vara ifred för all framtid.
Tror inte Ryssland kommer kunna hota något EU land de närmaste 200åren... deras papperstiger till armé hade Finland + övriga nordiska länder kört över på nån vecka...
Ryssen har nog färskt i minnet massakerna som hände dem under vinterkriget vad var KD typ 20 mot 1 fördel Finland?
Tyvärr hindrar begränsningarna för tråden mig att gå för djupt i detta. Vet inte var gränsdragning när det gäller referens till tidigare krig och slag i förhållande till dagsläget går, så jag satte mitt inlägg i spoiler.
Kan bara säga att NF sparkade ut ryssen från organisationen för deras attack mot Finland. Varför kan inte FN sparka ut ryssen för sitt angrepp mot Ukraina och som ändå sitter på illegitim mandat där?
Dags för FN att visa framfötterna och göra det den organisationen var till för istället för att bara vara en sandlåda för "The big veto-3".
Ni kommer se en jävla massa likheter på vad sovjet krävde av Finland före och under kriget samt vad ryssen kräver av Ukraina i dagsläget.
För att inte tala om varför det inte kommer att gå att lita på att ryssen håller sina ord i framtiden.
Men för att återgå till dagsläget.
Citat:
Det litauiska inrikesministeriet fråntar Kastutis Kvetkus, som deltog i kriget i Ukraina i de ryska väpnade styrkorna, hans litauiska medborgarskap. Saken rapporterades av estniska medier Delfi. Enligt litauisk lag är det möjligt att förlora medborgarskapet i republiken om en medborgare i landet tjänstgör i en annan stats armé utan tillstånd från den litauiska regeringen. Kvetkus fick inget sådant tillstånd.
Drastiskt men korrekt. Snubben ska ändå ha ryskt medborgarskap.
Med tanke på hur ryssen försökt och försöker beblanda sig i Ukrainas interna angelägenheter. Även Armenien säger hur ryssen försökte beblanda sig i deras inre angelägenheter.
Citat:
Armeniska åklagare hävdade på onsdagen att Ryssland anlitade och tränade en grupp armenier för att ta makten i Armenien tidigare i år. Men enligt åklagarna avbröt armeniska säkerhetsstyrkor avsikterna. De armeniska nyhetsbyråerna Armenpress och News.am rapporterade om saken.
Sju personer anklagas för att ha "förberett sig för att tillskansa sig makten... för att ha tagit regeringsmakten med våld eller hot om våld".
... Armenien med tre miljoner invånare i södra Kaukasus är traditionellt en allierad till Ryssland, men under de senaste åren har det positionerat sig i riktning mot väst.
Det finns två huvudskäl: Ryssland inledde ett fullskaligt anfallskrig mot Ukraina i februari 2022 och Azerbajdzjan drev ut den etniska armeniska befolkningen från Nagorno-Karabach i september 2023 under kontroll av ryska fredsbevarande styrkor
...
- Om vi ser en någorlunda realistisk möjlighet att bli en fullvärdig medlem av EU kommer vi att ta tillfället i akt, sade Armeniens premiärminister Nikol Pasjinjan på onsdagen, enligt Armenpress..
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010706879.html
Det fetade är mer menat till ryssvännerna och hur ryssen behandlar sina påstådda allierade.
Inte konstigt att tidigare sovjetinfluerade stater söker sig till både Nato och EU, så ni kan bara ta och hålla käft. Länderna i forna öst söker sig till dessa organisationer av en enda anledning: ryssen.
Du och andra vatniks i tråden kan ju fortsätta drömma.
Jag har en chans att drömma! Putin sa att Nato (USA) är i krig med Ryssland om de tillåter de här långdistans missilerna eftersom det är BARA i USA som de kan låsas upp och preciseras på ett mål i Ryssland. Rysslands ambassadör i säkerhetsrådet sa samma sak. Så om en sådan smäller någonstans i Ryssland så har Nato(USA) aktivt gått in i kriget. De har proklamerat krig mot Ryssland. Ryssarna har färdigt programmerade missiler, som är lika hemska som kärnvapen, men som inte är radioaktiva. Förödelsen kommer att bli fruktansvärd.
Den första staden som förstörs är Kiev, den andra är Ramstein, och någonstans i London och i Los Angeles. Två andra ställen i Europa kommer också att få besök har det påståtts.
Putin sa... med sitt första tal att Ryssland inte bluffar. De har den största kärnvapen arsenalen.
Och de har missiler som ingen kan förhindra. De behöver bara ladda missilerna med dem och - så - godnatt alla vänner av det ärevördiga kriget, där 30 nationer krigar mot en enda.
I lördags var det bara 72 minuter innan det skulle ha smällt i Amerika. Och orsaken till att det inte smällde var att den amrikanska militären sa nej!
Jag har en chans att drömma! Putin sa att Nato (USA) är i krig med Ryssland om de tillåter de här långdistans missilerna eftersom det är BARA i USA som de kan låsas upp och preciseras på ett mål i Ryssland. Rysslands ambassadör i säkerhetsrådet sa samma sak. Så om en sådan smäller någonstans i Ryssland så har Nato(USA) aktivt gått in i kriget. De har proklamerat krig mot Ryssland. Ryssarna har färdigt programmerade missiler, som är lika hemska som kärnvapen, men som inte är radioaktiva. Förödelsen kommer att bli fruktansvärd.
Den första staden som förstörs är Kiev, den andra är Ramstein, och någonstans i London och i Los Angeles. Två andra ställen i Europa kommer också att få besök har det påståtts.
Putin sa... med sitt första tal att Ryssland inte bluffar. De har den största kärnvapen arsenalen.
Och de har missiler som ingen kan förhindra. De behöver bara ladda missilerna med dem och - så - godnatt alla vänner av det ärevördiga kriget, där 30 nationer krigar mot en enda.
I lördags var det bara 72 minuter innan det skulle ha smällt i Amerika. Och orsaken till att det inte smällde var att den amrikanska militären sa nej!
Ryssland har bara rostigt skrot. Ingen är rädd för Ryssland.
Jag har en chans att drömma! Putin sa att Nato (USA) är i krig med Ryssland om de tillåter de här långdistans missilerna eftersom det är BARA i USA som de kan låsas upp och preciseras på ett mål i Ryssland. Rysslands ambassadör i säkerhetsrådet sa samma sak. Så om en sådan smäller någonstans i Ryssland så har Nato(USA) aktivt gått in i kriget. De har proklamerat krig mot Ryssland.
På sin höjd skulle det vara en speciell militär operation. Krig är det absolut inte. Eller?
Det är väl ingen som "proklamerar" krig? Den psykotiske dvärgen i kreml genomför ju endast en liten tre-dagars "defensiv fredsbevarande försvarsinvasion" (a.k.a. "militärspecialoperation") i Ukraina. Således pågår inget krig överhuvudtaget, eller hur?
Om du befinner dig i ryssland och begår "brottet" att en kalla den psykotiske dvärgen i kremls imperialistiska anfallskrig för just "krig", det vet du väl?
På sin höjd skulle det vara en speciell militär operation. Krig är det absolut inte. Eller?
Låt nöten drömma om fornstora ryska dagar i framtiden. Jag har en hel drömmar också. I de drömmarna så är Finlands gränser från Östersjön till Uralbergen (minus Karelen, se nedan), Sveriges gränser är utökade med hela Neva-deltat, Köningsberg och Karelen är självständiga stater samt medlemmar av både Nato och EU, Haishenwai (Vladivostok för er pro-ryssar) är åter kinesisk, Kurilerna är åter under japanskt kontroll, Sydossetien och Abchazien har rensats från ryska trupper och återgått till Tbilisis styre, putte med resten av kremls mafiosos sitter i ett ukrainskt fängelse resten av sina liv efter en rättegång i Haag samt att lenins lilla gravplats vid grushögen kreml har blivit omvandlad till en allmän utedass.
Som du ser, drömma kan man ju. Så låt den där jävla skiten till ryssvän drömma sina söta drömmar tills det är dags att vakna i verkligheten där ryssen kommer att kollapsa och sluta som en palatshora åt kinesen och musslorna från Kaukasus. Måste fan skaffa "mindbleach" för bilden där putte råkar ut för "spitroast" mellan kadyrov och xi. Skyller ryssvännerna för att jag har nu den mentala bilden.
Förresten, visste du att Satan (om man nu ska utgå från religiös synvinkel) uppmuntrar till att man ska drömma? Det är för att idioterna vaknar efteråt i verkligheten, precis som ryssvännerna, när de inser i detta fall att ryssen har blivit en palatshora åt Peking.
Låt dem drömma om sitt "Großrussland". Deras uppvaknande kommer vara söt för andras öron.
Trams Inte ens Putin överlever det . Då avlider han i en tidigare känd sjukdom ( en palatskupp ) Nästa president tar över och deeskalerar konflikten och drar tillbaka trupperna från Ukraina . Frågan är om inte den nya presidenten överlämnar kontrollen över samtliga strategiska vapen till väst samt erbjuder sig att återuppbygga Ukraina. Allt för att inte allt i Ryssland ska förstöras samt samtliga skyldiga för brott ställs inför domstol .
...
Det är alltså stora volymer det är fråga om / Jag har inte orkat googla men kan nästan säkert påstå att det låg i en nästan direkt anslutning till järnvägen.
Den går alldeles utanför och har två stickspår in i anläggningen... eller hade iaf.
Standard satellitövervakning från flertalet satelliter som samlas ihop och presenteras på ett lättöverskådlig sätt. Om följdfrågan blir, hur kan en satellit se en eld så rekommenderar jag valfri annan tråd.
I vilket fall som helst, tanken med det här systemet är att brandmän, forskare och andra intressenter ska få tag på realtidsdata över bränder. I detta fall och i detta krig så har OSINT-tjommarna kommit på att det brinner ofta efter att en bomb eller raket slagit ner. Beroende på hur mycket det brinner och vart det brinner så kan man dra kvalificerade slutsat.. ..gissningar över vart stridigheterna är.
Ja, jag bara undrade först om de verkligen kan se det, men när jag tänker efter är det säkert så.
De lyckades få hela anläggningen att brinna. Helt sjukt - som om Göteborg brann från Majorna till Olskroken, eller Stockholm från Långholmen till Östermalm.