2024-09-12, 21:03
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torppet
Aj ja... Jag tror att du menar de ryska missilerna når sitt mål eftersom Ukraina inte har något speciellt luftförsvar förutom runt Kiev.
Ukraina skickade 140 drönare mot Rysslands städer. De flesta sköts ner eller missade målet. En träffade ett bostadshus i Moskva och en kvinna dog. Det är ju inte meningen att man skall kriga mot civila. Det är ju ett krigsbrott.
Fast... hur många militära anordningar hittade de i Kursk (ingen) och... är det okey att skjuta på ambulanser och döda både förare och de sjuka. Och varför??? Svaret är: Bara för att de kan!
Nej jag menar det jag skrev och då ska man tänka på att det inte är speciellt mycket som skjuts in i ryzzland och ändå smäller raff mm utan problem. Skulle det intensifieras mot mordor så skulle det mesta nå sina mål💣
Citera
2024-09-12, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Israel har bra luftförsvar med men och dom kan också göra det kompakt eftersom dom är ett litet land men frågan är bara om dom har råd med alla robotar som ska skickas iväg. När dom är slut så behövs inte mycket för att förstöra Israels ekonomi.

Vad det gäller Ukraina pratar du om drönare nu och om hot finns så har ju Ryssland bra med plats för sitt stridsflyg och tillverkar även egna drönare. Du undrar aldrig vart ukrainskt stridsflyg tog vägen. Du får läsa på mer om Ryssland stridskrafter och man är inte bäst på allt men långdistansmissiler och luftförsvar är man bäst på.

Nu har jag inte tid med mer idag och märker allt annat som läst.
Du snackar i nattmössan som vanligt ryskt luftvärn har fungerat katastrof dåligt i Ukraina och lång distans robotar måste ryssland ta hjälp av iran för att få fram så nej du har helt fel i allt du svamlade ur dig
Citera
2024-09-12, 21:16
Medlem
Silfverryggs avatar
Reportage från Sumy-området.
Citat:
Ett stort solrosfält breder ut sig på höger sida av den tvåfiliga vägen. Blommorna har vissnat upprätt. Skördesäsongen i norra Ukraina kom och gick.
...
Längs vägen utför ukrainarna befästningsarbeten ifall krigets lycka skulle vända. I utkanten av åkern, i skogsbrynet, finns skjutställningar byggda av kraftiga stockar sida vid sida. Betongbarriärer läggs ut i långa rader.
...
Bara en hög med tegelstenar finns kvar av det fristående huset. Ett sådant spår görs av glidbomben FAB-500. Två bomber slog ner i ett hus i utkanten av Sumy tidigt på söndagsmorgonen den 8 september. Den ena bomben väger 500 kilo och innehåller 250 kilo sprängämnen. Myndigheterna uppger att två civila dödades i attacken.
...
Panchenkos dotters familj låg och sov på övervåningen när attacken skedde. De hade kommit dit från centrala Sumy för att de trodde att det var säkrare i utkanten av staden än på sjunde våningen i ett hyreshus. En av granatsplittrarna träffade Panchenkos barnbarns säng. Det är nu inte säkert någonstans i Sumy.
...
- Ryssar är inte människor. Jag har jobbat och bott där. Jag hade vänner där. Man måste veta hur ryssar är för att förstå dem, säger Panchenko lugnt.
- Mänskligt liv betyder ingenting i Ryssland. De bryr sig inte om ifall de dödar sina egna eller andras. De förstår inget annat än styrka. Om våld används mot dem kan de börja förstå.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010692061.html
Citera
2024-09-12, 21:27
Medlem
Låt ryssarna använda Irans raketer först. Sedan bomba bron som svar.
Citera
2024-09-12, 21:36
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VizslaSilver
Låt ryssarna använda Irans raketer först. Sedan bomba bron som svar.

Därefter kreml. Vill se en jävla massa "drakar" flyga över moskva och börja bränna alla byggnader som tillhör regimen såsom självaste kreml, lefortovo, ljubjanka, SVRs huvudkontor, lenins gravplats och den där fula kyrkan.

Efter det så puttes alla datjor.
Citera
2024-09-12, 21:36
Moderator
Diagorass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345.
För första gången flyttar ryzzen sina korvetter väldigt nära Karelen. Kommer ha Finland i siktet. Förflyttning påstås vara Moskvas svar på Finlands NATO-medlemskap

https://wydarzenia.interia.pl/zagranica/news-pierwszy-taki-manewr-rosjan-okrety-wplynely-na-jezioro-ladog,nId,7779776

USAs senaste ballistiska missiler Dark Eagle kommer placeras i Tyskland. Missilerna är kapabla att slå in i Ryssland

https://wydarzenia.interia.pl/zagranica/news-amerykanska-superbron-trafi-do-niemiec-moze-doleciec-az-do-m,nId,7779952

Åh, nej. Jag tror Finland darrar av skräck. Inte minst med tanke på att Kaliningrad och resten av Östersjöflottan har tömts på materiell och manskap som skickatst till Ukraina.
Citera
2024-09-12, 21:41
Avstängd
Alsenos avatar
Putin är nervös just nu. Riktigt nervös. Han får vapen i överflöd från miffona i iran, nordkorea och kina, men när USA och Storbritannien ger ok till Ukraina att använda vapen på rysk mark då börjar han grina. Putin som har kunnat terrorbomba Ukrainska civila ända sedan dag ett klarar inte riktigt av att få smaka på sin egen medicin. Vilken mentalt svag person han är!
Citera
2024-09-12, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torppet
Aj ja... Jag tror att du menar de ryska missilerna når sitt mål eftersom Ukraina inte har något speciellt luftförsvar förutom runt Kiev.
Ukraina skickade 140 drönare mot Rysslands städer. De flesta sköts ner eller missade målet. En träffade ett bostadshus i Moskva och en kvinna dog. Det är ju inte meningen att man skall kriga mot civila. Det är ju ett krigsbrott.
Fast... hur många militära anordningar hittade de i Kursk (ingen) och... är det okey att skjuta på ambulanser och döda både förare och de sjuka. Och varför??? Svaret är: Bara för att de kan!
Ryzzarna med putler vid rodret har haft ihjäl 10,000 civila ukrainare,,
Citera
2024-09-12, 22:08
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jorban
Oavsett vad du säger så träffar man aldrig på någon IRL Som stöttar skitlandet Ukraina så hårt som ni gör här på flashback.
Träffar dagligen folk som stöttar Ukraina, men ingen som stöttar Ryssland. Men jag förstår att det är annorlunda om man jobbar i ryssarnas trollfabrik.
Citera
2024-09-12, 22:10
Medlem
Q.Anderssons avatar
Citat:
En nära majoritet röstar MP, V , S.
Bevisar hur smarta Svenska folket är.

Hjärntvättade får är vad dom är.

Oavsett vad du säger så träffar man aldrig på någon IRL Som stöttar skitlandet Ukraina så hårt som ni gör här på flashback.
Dessa extrema Pro amerikanska åsikter ser man bara på nätet.
Är ni betalda

Om du ens hade bemödat dig med att läsa undersökningen så skulle du ha sett att stödet är brett förankrat. Men er sort kan ju inte förstå annat än vad er ägare i kreml tutar i er.

Hur ofta uttalar någon stöd för pisslandet ryssland?

Ni mår ju verkligen dåligt. Det är USA hela tiden när ni käbblar…. får och USA verkar vara det enda ni tänker på.

Svenskarna stödjer Ukraina och ogillar uppenbarligen ryssland, oavsett dina får- och USA-fetischer.
Citera
2024-09-12, 22:11
Medlem
Citat:
Fortfarande idiotiskt, men du har iallafall ett uns av logik i dig.

Som jag hela tiden sagt, "fredliga" väst kan ju åtminstone vänta tills man hittar ett sådant här vrak av en Iransk missil, innan man låter Sina mexikanska och svarta USA soldater som opererar ATACMS vräka missiler över Ryssland och dess infrastruktur.

Annars får ju den mest hjärntvättade lilla USA dyrkaren fundera på vem som egentligen har foten på gaspedalen, och är den riktiga aggressorn i det här kriget.

Varför ska man vänta på det? Vilket löjligt resonemang. Du lurar ingen här.
Citera
2024-09-12, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlbusPercival
Hahah vilka är "vi"?

blabla
Ni vill att man prioriterar korrupt skitland som Ukraina när Sjukvård samt våra pensionärer går på knäna.

Ännumer bla

Du vet ju uppenbarligen inte ens hur vårt skatte eller pensionssystem fungerar. Jag har förmodligen bidragit mer till Sverige än vad du har, men tanke på språkbruk.
När var du för övrigt i Ryssland senast?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in