Citat:
Ursprungligen postat av
plastdunkk
kontrollerbara länkar/källor i ett krig med stora inslag av informationskirg och propaganda

vilken källa skulle det vara?
ja jag ber om ursäkt för min irritation, men dessa länkar som ständigt efterfrågas finns inte.
Det finns folks/experters/journalisters tolkningar av befintlig information i det stora hela, att lita på rysslands uppfiter om egna förluster är lika dumt som att lita på urkainas egna uppgifter och ryska förluster, och tvärt om. Vilken källa skulle du anse vara trovärdig som sanning och fakta i detta ämne inom geopolitik och situationen i ukraina?
ursäkta om jag upprörde dig.
Inte för ett ögonblick.
Prövade med pedagogik.
Du måste försöka reflektera lite.
Försöka lära dig att skilja på kontrollerbara fakta och desinformation som bygger på "hörde", "läste" ngn "som sa". "Leta själv" mm. Det är enorm skillnad, som natt o dag.
Det finns mycket att hitta på webben om det, eftersom så mycket rysk desinformation flödar på nätet just nu.
MSB Ett exempel.
"Myndigheten för samhällsskydd och beredskap, MSB, är en statlig myndighet. MSB har ansvar för att stödja samhällets beredskap för olyckor, kriser och civilt ..."
Det är lätt att bli utnyttjad som "nyttig idiot" av de som jobbar och är betalda som desinformatörer av Putins expert på sådant, Peskov som leder desinformationsarme'n och har en gigantisk budget.
Man kallar dem för Marionetter. När Putin och Peskov "drar i trådarna" så sprattlar Marionetterna.
Reflektera en stund. Det finns säkra, kontrollerbara och sanna källor, direkt från verkligheten.
Verkligheten. Varje desinformatörs första och främsta fiende.
Trist gäng väl?
Lycka till.