2024-06-24, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stenbocken88
Rysslands geopolitiska och geostrategiska sfär har kränkts och det har gjorts medvetet av de som drar i dina trådar.

Rysslands geopolitiska och geostrategiska sfär slutar vid den ryska gränsen. Ukraina har gjort det övertydligt i 20 år nu att de inte vill vara en dörrmatta åt Ryssland. Ryssland har upprepade gånger varit inne och svinat och försökt kuppa in Ukraina i träldom likt Belarus men Ukraina har skakat av sig det ryska oket varje gång.

Ryssland begär hela tiden eftergifter och respekt från sina grannländer och att omvärlden inte ska agera när de bara våldtar ännu ett mindre grannland; men eftergiftspolitiken är slut nu. Ryssland kommer inte att få behålla en millimeter av Ukraina och kommer att kollapsa under sin egen vikt om de fortsätter att kötta på in i kaklet.
Citera
2024-06-24, 02:04
Medlem
ThinkRightlys avatar
Citat:
Ja det är väl bra för omväxlingens skulll att ni får höra någon åsikt utanför er lilla rosa bubbla. Är det inte tråkigt att sitta och diskuteta dag in och dag ut med likasinnade i samma rosa bubbla?

Passa på nu innan de stänger av mig för 10:e gången dessa yttrandefrihets-älskande moderatorer.
Du fattar inte.

Det finns en anledning till att alla anständiga människor står på Natos/ukrainas sida. På samma sätt som att alla människor med något innanför pannbenet anser att jorden är rund.
Det spelar ingen roll hur mycket plattjordaren tjatar om att jorden är platt, ingen kommer någonsin att tro på honom. Det får bara motsatt effekt. Med varje inlägg drar han bara på sig hat, inte bara mot honom själv, utan även mot alla andra plattjordare.
Fatta.

Fan nån dag kommer jag skriva rätt ut här på forumet vad jag vill göra med er ryssråttor. Ni har absolut inte en aning hur oändligt mycket jag hatar, avskyr och föraktar er. Ni är universums absoluta bottenskrap. Ni är mycket värre än djur.
Citat:
Det ryska folket anser det, inte bara Putin.
Precis. Det betyder alltså att hela det ryska folket är allt det där som jag skrev ovan.
Citera
2024-06-24, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogosity
Rysslands geopolitiska och geostrategiska sfär slutar vid den ryska gränsen. Ukraina har gjort det övertydligt i 20 år nu att de inte vill vara en dörrmatta åt Ryssland. Ryssland har upprepade gånger varit inne och svinat och försökt kuppa in Ukraina i träldom likt Belarus men Ukraina har skakat av sig det ryska oket varje gång.

Ryssland begär hela tiden eftergifter och respekt från sina grannländer och att omvärlden inte ska agera när de bara våldtar ännu ett mindre grannland; men eftergiftspolitiken är slut nu. Ryssland kommer inte att få behålla en millimeter av Ukraina och kommer att kollapsa under sin egen vikt om de fortsätter att kötta på in i kaklet.
Precis.

Och i slutändan har Ryssland bara gjort sin egen situation värre.
Citera
2024-06-24, 05:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Problemet ( ja ett av 100 enorma problem i ryzzland då) är att det inte existerar nåt civilsamhälle i ryssland, inga tänkare eller kloka människor får komma till tals, inga
konsulteras inget går på remiss.

Det är enligt min mening ren stalinism i ryzzland numera, rena natta.

Landet styrs av putin och , ja vem mer?
En handfull handplockade rövslickare som är rädda om sina egna stulna pengar.

Kan till fullo hålla med.

Det ryska samhället styrs av korruption på flera plan, allt ifrån vänskapskorruption till rena mutor och bestickningar. Att på detta sätt styra samhället och dess funktioner är helt förödande för dess utveckling.

Av 180 länder så rankas Ryssland på plats 140 (!) gällande korruption. En katastrofal plasering men ryssarna verkar rycks på axlarna åt detta. Måste ligga I generna eller hur skall man annars förklara det?

Länk: https://www.transparency.org/en/cpi/2023
Senast redigerad av BothSidesNow 2024-06-24 kl. 05:41. Anledning: Ny länk
Citera
2024-06-24, 05:38
Medlem
Citat:
Ja det är väl bra för omväxlingens skulll att ni får höra någon åsikt utanför er lilla rosa bubbla. Är det inte tråkigt att sitta och diskuteta dag in och dag ut med likasinnade i samma rosa bubbla?

Passa på nu innan de stänger av mig för 10:e gången dessa yttrandefrihets-älskande moderatorer.

Du får ha vilka åsikter du vill. Jag anser att Putin gjorde rätt som invaderade Ukraina, Ryssland är enligt mig ett bättre samhälle än Ukraina, osv.

Men skriver du fakta så måste den på något vis vara riktig. Du kan alltså inte ha egna åsiktsfakta som saknar sanning.
Citera
2024-06-24, 05:45
Medlem
Och såhär på morgonkvisten, liksom varje tidigare morgon, undrar jag varför ryssarna inte bara drar sig tillbaks till sina egna gränser. Så att vi äntligen kan få slut på detta dödande och förstörelse. Rent djä...a vansinne som denna galning till Putin bär ansvar för.
Citera
2024-06-24, 06:45
Medlem
Jack.Elams avatar
Trouble at mill

https://x.com/delfoo/status/1804970075201405167
Citat:
Something I want to point out that people may have missed. For Q1 2024 the Russian MinFin managed to raise 95,5% of its target 800 billion OFZ debt target or 764 billion rubles.

https://x.com/delfoo/status/1804970077315313819
Citat:
However for Q2 2024 they raised only 444 billion rubles out of 1 trillion. The aim was to raise over 4,5 trillion rubles through domestic debt in 2024 and so far H1 2024 is looking like a costly failure. Yields are up and they can't find buyers.

https://x.com/verekerrichard1/status/1804973792256463117
Citat:
It seems that the Russian government has struggled to find people who are willing to lend it money, even when covering over 16% interest.

Not an expert in this, but presumably that means they either:
1) Cut spending below the original plan.
2) Print money and live with inflation.
3) Sell assets.

https://x.com/delfoo/status/1804976516272431532
Citat:
I see three issues.
1) They voted to increase budget spending last week, not decrease it.
2) Inflation is already rising as is and is way above Central Bank targets
3) The Prosecutor General is actively nationalizing assets leading to people doubting any possible privatization.
Citera
2024-06-24, 06:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BothSidesNow
Och såhär på morgonkvisten, liksom varje tidigare morgon, undrar jag varför ryssarna inte bara drar sig tillbaks till sina egna gränser. Så att vi äntligen kan få slut på detta dödande och förstörelse. Rent djä...a vansinne som denna galning till Putin bär ansvar för.

Jag är böjd att hålla med. Att ryssarna hade en så inkompetent militär överraskade många i väst, faktiskt. Sämre än så här blir det inte och det dråpliga är att ryssarna gör sitt bästa med sin bästa mtrl

Ukraina piskar upp ryssarna på läktaren och samtidigt härjar IS-K obehindrat inne i landet

Putin ville bli förevigad som den nya tsaren som återskapade sovjet med en 3-dagars SMO men nu går han till evigheten som den floppigaste av alla, sicket stolpskott
Citera
2024-06-24, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Trouble at mill

https://x.com/delfoo/status/1804970075201405167

https://x.com/delfoo/status/1804970077315313819

https://x.com/verekerrichard1/status/1804973792256463117

https://x.com/delfoo/status/1804976516272431532

Det är igen en konstig grej - om Rysslands ekonomi. Ryssland har så mycket pengar så de vet inte hur de skall placera dem. De har höjt lönerna, de har höjt pensionerna, de betalar sina soldater bra, de tillverkar vapen som förstörs i sammandrabbningarna. Men fortfarande anser man i Ryssland att ekonomin överhettas!
Citera
2024-06-24, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Ukraina beskjuter militära mål för att Ryssland tvingar dem att göra det med sitt anfallskrig. Alla civila offer är orsakade av Ryssland. De kan sluta anfallskriga så att vi slipper fler offer.

Vilka militära mål finns det i Belgorod? Inget!
Citera
2024-06-24, 07:15
Medlem
Citat:
Är alla som inte håller med dig förståndshandikappade?

NATO har bara skadat Ukraina. Ryssland och Ukraina var överens under fredsförhandlingarna i Istanbul om att Ukraina skulle förbli neutralt.

Som bekant saboterades dessa förhandlingar an Väst

Skulle du kunna förklara hur du menar att ett förbund med Ryssland innebär att man är neutral?

Neutralitet innebär att man håller sig just neutral och inte tar ställning mellan två parter. Det Ryssland krävde av Ukraina skulle inte vara neutralitet, utan ett förbund med Ryssland. Varför ska Ryssland ha rätten att besluta att Ukraina ska "gifta sig" med Ryssland?
Citera
2024-06-24, 07:16
Medlem
donald12s avatar
24.06.2024
Tanks — 8031 (+12)
Armored fighting vehicle — 15413 (+15)
Artillery systems — 14246 (+51)
MLRS — 1108
Anti-aircraft warfare — 863
Planes — 359
Helicopters — 326
UAV — 11382 (+27)
Cruise missiles — 2323 (+2)
Ships (boats) — 28
Submarines — 1
Cars and cisterns — 19304 (+56)
Special equipment — 2397 (+20)
Military personnel — aprx. 535660 people (+1300)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in