Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-03-01, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johan.topphat
vet vi om konvojen utsatts än eller gör inte ukraina något åt den,? tänker dom borde veta att den är på gång för längesen.

Det är kört för Kiev. Helt omringat av mängder av trupper. Tansk, Stridsflygplan, Helikoptrar m.m.

Dom kanske kan snabbutbilda nigerianska studenter som är fast i Kiev
Citera
Avslutad
Fyfan

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/a7BlxA/stora-explosioner-i-charkiv-raket-slar-ner-i-byggnad
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Så sent som igår eftermiddag utförde TB2 uppdrag bla när man tog ut över 100 ryska pansarfordon i utkanten av Lebedyn

oh jäklar ! det hade jag missat.
Citera
Medlem
fattiga Nord Korea är inte på knäna ännu
Tror du seriöst att politik inte kommer fortgå? efter detta ...Har du glömt Georgien, Syrien etc

Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Ryssland kommer inte har råd att invadera länder på ett bra tag de är för fattiga.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Alla krig glöms bort, inte minst USA-s. Vem fan snackar idag om att USA mördade 30.000 barn i Irak?

Inte för att jag på något sätt stor bakom USA handlingar i Irak och allt vad det har lett till efteråt, men USA åkte alls på det som Ryssland har åkt på i termer av gigantiska ekonomiska sanktioner, uteslutning från i princip ALLT osv osv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Det gör man i Väst, men Rysslands kunder ligger främst österut. Sen vet man ju inte vilka affärer Ryssland gör med Väst, utan insyn under bordet.
Sen räcker det med 45 dollar fatet för oljan för att Rysslands budget skall gå ihop. Oljan ligger runt 100 idag.
Ren bullshit som vanligt.

Varför vågar inte herr putler öppna ryska aktie marknaden om Ryssland går runt?
Citera
2022-03-01, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Det är kört för Kiev. Helt omringat av mängder av trupper. Tansk, Stridsflygplan, Helikoptrar m.m.

Dom kanske kan snabbutbilda nigerianska studenter som är fast i Kiev

kommer ukrain ge upp nu tror du ? eller köttar dom i gerillakrigsflring?
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
De lärde oxå
"Allt är inte svart och vitt, andra sidan älskar sina barn med , så ta reda på information själv innan du beslutar ngt"

Jag vet vilka länder jag kommer slåss för men det skriver jag inte här... men Ukraina/Ryssland är inte ngn av de korrupta staterna

Problemet med detta krig är om jag ser med ryska ögon så skulle jag inte heller vara så glad över Ukrainska planer. Försök tänka lite mindre "vad jag tycker är ok" och försök lyssna på din motståndare

NATO/Ryssland får man göra som Israel/Syrien = Purple line vad är problemet?

Att inte vara 'så glad' till att genomföra ett militärt angrepp, du tycker det är helt rimligt, nu när du ser med dina ryska ögon?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dozah
Inte för att jag på något sätt stor bakom USA handlingar i Irak och allt vad det har lett till efteråt, men USA åkte alls på det som Ryssland har åkt på i termer av gigantiska ekonomiska sanktioner, uteslutning från i princip ALLT osv osv.
Du citerar en desinformatör.

S
Har vi sett ngn länk att 30k barn dog?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Ingen tokig tanke, logistiken dit fram blir ju drabbad även då. Tänkte bara att själva kollonen skulle mera "stanna upp" ännu mer om man gick på "spetsen".

Ingen kommer att våga bomba kolonnen. Det är en direkt krigsförklaring om något NATO land skulle våga sig på det.
Citera
2022-03-01, 09:19
Medlem
Skillnaden är noll, du får inte anfalla ett annat land
Sen skiter jag i Saddam för övrigt men var attacken lagligt så är svaret nej

Citat:
Ursprungligen postat av olikafarger
Skillnaden är att Ryssland attackerar demokratiska länder, Ukraina och Georgien.
Medans USA attackerar envåldshärskare, länder med betydande terroraktivitet med mera.
Citera
2022-03-01, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johan.topphat
kommer ukrain ge upp nu tror du ? eller köttar dom i gerillakrigsflring?

När Azov bataljonen är utslagen, d.v.s. ryggraden i Ukrainas försvarsmakt så är dom körda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in