2023-10-12, 12:40
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senapsillen
Här har du faktiskt en poäng. Tror inte ens ryssarna fattar varför det slösas sådana enorma resurser i onödan, men order är ju order typ..
De är ett viljelöst trälfolk. I Ryzzland lyder man eller skickas till Sibirien och det är därför så många som kan flyr det där misslyckade U-landet:
https://www.themoscowtimes.com/2022/05/06/nearly-4m-russians-left-russia-in-early-2022-fsb-a77603
Citat:
Nearly Four Million Russians Left Russia in Early 2022 – FSB
Ett land utan framtid eller möjligheter, och det är pga. avsaknaden av dessa som de istället försökte annektera grannlandet Ukraina.
Citera
2023-10-12, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
rysstrollen säger att det är enligt planen. Avledningsmanöver , fejk osv osv

Var har du sett det?

Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Sammanställning av visuella förluster från igår. Verifierade från filmer och bilder.
https://twitter.com/AndrewPerpetua/status/1712285063453261874/photo/1

Helt otroligt.

Ser också att Ryssland lyckades slå ut en Su-25 med en Lancet. Den måste väl ha stått på marken då misstänker jag?

Den stog på marken. Är från igår eller förrgår om det inte är ett annat flyg. Sett videon.
Citera
2023-10-12, 12:44
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Sammanställning av visuella förluster från igår. Verifierade från filmer och bilder.

Helt otroligt.

Ser också att Ryssland lyckades slå ut en Su-25 med en Lancet. Den måste väl ha stått på marken då misstänker jag?
Hur många av sina egna flygplan/helikoptrar har orcherna skjutit ner nu? Jag tror det handlar om 10+ bara sedan början av sommaren.
Citera
2023-10-12, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
De är ett viljelöst trälfolk. I Ryzzland lyder man eller skickas till Sibirien och det är därför så många som kan flyr det där misslyckade U-landet:
https://www.themoscowtimes.com/2022/05/06/nearly-4m-russians-left-russia-in-early-2022-fsb-a77603

Ett land utan framtid eller möjligheter, och det är pga. avsaknaden av dessa som de istället försökte annektera grannlandet Ukraina.
Ja jag vet tyvärr, har rest där och har/ hade vänner där. Redan då slog det mig hur många ungdomar som hade "flytta utomlands " som första val när man frågade vad dom ville göra i framtiden..
Citera
2023-10-12, 12:49
Medlem
raskenss avatar
I går bombade ryssen en gymnastiksal. Kanske var den full av Judeböghomonazister eller vad dom nu kallas, 4 dödade.

https://x.com/anno1540/status/1712383775936495815?s=20

Kan ingen bara packa ihop Ryssland och gräva ner landet i en gödselstack, vänta Ryssland ÄR ju en gödselstack.
Citera
2023-10-12, 12:58
Medlem
Citat:

Helt otroligt.

Det är Kursknivåer på antalet utslagna pansarfordon. Men operationen måste ju ses som en succé... man lyckades dölja den smygande Lanceten.
Citera
2023-10-12, 13:05
Medlem
Förbluffande höga förlustsiffror för GloboHomo-federationen de två sista dagarna. Vi bör ändå hålla fast vid normtalet 480 st neutraliserade bögförbrytare per dygn vilket innebär att 300.000-gränsen passeras den 12 november.
Totalt är det nu 284.890 st bögfascister som aldrig mer behöver genomföra könsbyten för att vara säkra på sin könstillhörighet, samt slipper höra Skayabevas och Solonyovs ständiga tjat om trans och pride.

Det är nästan ofattbart att Bögryssland offrar senaste dygnet 42 stridsvagnar och 44 bepansrade stridsfordon i meningslösa attacker utan någon som helst vettig plan.

Jag ser nu också på "Ukrinform" och "Latest News" att patrullskeppet Pavel Derzhavin verkligen blivit skadat genom egna misstag, vilket bekräftas av Ukrainas försvarsdepartement.

Ryssland måste avlägsna sina politiska ledare snarast som ansvariga för debaclet. Det brådskar.
Citera
2023-10-12, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Förbluffande höga förlustsiffror för GloboHomo-federationen de två sista dagarna. Vi bör ändå hålla fast vid normtalet 480 st neutraliserade bögförbrytare per dygn vilket innebär att 300.000-gränsen passeras den 12 november.
Totalt är det nu 284.890 st bögfascister som aldrig mer behöver genomföra könsbyten för att vara säkra på sin könstillhörighet, samt slipper höra Skayabevas och Solonyovs ständiga tjat om trans och pride.

Det är nästan ofattbart att Bögryssland offrar senaste dygnet 42 stridsvagnar och 44 bepansrade stridsfordon i meningslösa attacker utan någon som helst vettig plan.

Jag ser nu också på "Ukrinform" och "Latest News" att patrullskeppet Pavel Derzhavin verkligen blivit skadat genom egna misstag, vilket bekräftas av Ukrainas försvarsdepartement.

Ryssland måste avlägsna sina politiska ledare snarast som ansvariga för debaclet. Det brådskar.

Ja, otroliga ryska förluster nu. De har ju bara sina gamla tanks, APC:er och gamla artilleri att kriga med.

Ukraina betar av det hela i rask takt nu. Kollapsen lär närma sig.
Citera
2023-10-12, 13:15
Medlem
Citat:

Helt otroligt.

Förvånansvärt få västerländska fordon. Är alla redan utslagna eller har skurit som CV90?
Citera
2023-10-12, 13:21
Medlem
Onyourknees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav2adolf
varför gjorde de inte det nu då isf?
För mycket minfält och skyttegravar, kopia på WW1.
Citera
2023-10-12, 13:25
Medlem
Onyourknees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
Minfälten är ingen Rysk " tillgång " Det är en lika stor belastning för dem själva då ryskt fältarbete med inkluderade minkartor inte är något större mästerverk utfört av några motiverade soldater.

Du kan lungt utgå från att minst 50% av minorna är felaktigt dokumenterade om de öht dokumenterats .
Så är det säkert, ingen som vet exakt var de finns. Tar tid att ta sig igenom. Jag röjde minfält på repövningar, tar sin ”lilla” tid om man säger så.
Citera
2023-10-12, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Det är ni ryssälskare som inte fattar varför ni slösar bort manskap och material. I er lilla bubbla är det så man gör.
Vi normala förstår varför. putin har gett order helt enkelt och ingen av er vågar säga ifrån.
Så snälla svara inte själv du förpestar bara tråden.

Okej, så du tycker det var smart av Ukraina att satsa allt på att erövra Bakmut istället för att kriga sig österut mot havet? Jamendåså.

Nu är det för sent oavsett och det kommer bli en lång, hård vinter. I normala länder pratar man nu om ett 4-5 års krig för att jaga ut ryssen. Enda orsaken till det är att människor som du tydligen har blivit en del av hur även de militära tänker i västvärlden. Tanken om blitzkrieg är tydligen förbi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in