Citat:
Ursprungligen postat av
pontec
Nu ska vi inte vara sådana. Faktum är att en stor andel av de ryska artillerisalvorna har träffat rätt kommun, och nästan varje gång har det orsakat ett hål i en åker. De har helt enkelt plöjt med artilleri. Däremot har de vanligen inte träffat något militärt, men siktar man på en stad så finns ändå chansen att träffa något. Den bottenlösa ryska korruptionen gör att träffsäkerheten idag inte är mycket bättre än under WW2 (och något säger mig att ryssarna var sämst även då), samtidigt som vi i väst förväntar oss avvikelser i träffbilden som mäts i decimeter (centimeter vid "smarta" projektiler).
De Mordkoreanska som nu ska levereras påstås hålla en osedvanligt låg kvalitet också enligt rysk standard. Men vad kan man förvänta sig från 50+ år gamla piratkopior av ett ganska undermåligt original. Frågan är hur stor % av den mordkoreanska ammunitionen som kommer att explodera i samband med avfyring.
Jag vill med emfas påpeka att den mordkoreanska produktionen inte är piratkopierad, den mordkoreanska produktionsapparaten var vid den tiden helt sanktionerad av Sovjetunionen.
Det gäller även robotarna vars motorer levererades direkt från Ukraina som vid den tiden var Sovjets ingenjörskälla. Detsamma gäller Mordkoreas gradartelleri.
Det där kan jag utveckla i oändlighet men Mordkoreas produktionsapparat kommer ifrån Sovjet och är inte förnyad, därmed undermålig repeternoggranhet och dålig kvalitet.