2022-02-24, 11:47
Medlem
fittknullares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av butterfly9797
Hur länge tror ni ukraina orkar försvara sig?

Beror på hur offensivt Ryssland spelar. Max 4-5 dagar med fullt pådrag.
Citera
Medlem
ReijoHervonens avatar
Liveuamap och streamen över Kiev ligger nere nu. Har Ukraina kapitulerat?

https://www.youtube.com/watch?v=K_ktlQnDr8A

https://liveuamap.com/
Citera
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neltet
tror du inte Ukrainarna sneglat mot västs välstånd och mänskliga rättigheter?

Konspirationer har eget forum på Flashback.

Bästa vore om Ryssland ansöker om medlemskap i Nato men de har väl inte råd.

Det är precis vad dom gjort. I huvudsak har man blickat åt Baltikum och Polen som befann sig i en liknande situation som Ukraina (kanske till och med sämre för iaf. Baltikum som inte gynnats lika mycket som Ukraina under den Sovjetiska planekonomin) men som har lyckats bygga samhällen med en välfärd som för den gemene ukrainske medborgaren är endast en fantasi.

Det var även detta som Maidan-upproret handlade om där i huvudsak de västra regionerna av landet ville närma sig EU. Allt skitsnack om NATO är något Ryssland hittat på i efterhand för att rättfärdiga sitt sviniga beteende.

Tillåt mig upprepa det igen eftersom jag är så otroligt trött på att lyssna på det ryska skitnarrativet. Folket i Ukraina sparkade inte ut Yanukovych därför dom ville gå med i NATO. Ryssland gick inte in och stödde seperatister i östra Ukraina därför Ukraina ville gå med i NATO. Ingenting i konflikten handlar om att Ukraina är påväg in i NATO. Allt skitsnack om NATO är en efterhandskonstruktion från ryska troll. Ryssland gick in i Ukraina därför dom var på väg att bli av med en vasall-stat.
Senast redigerad av Teu 2022-02-24 kl. 11:52.
Citera
Medlem
MeMajks avatar
Nu jävlar sätter Sverige in stor offensiv

Citera
2022-02-24, 11:48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Registrerad.Medlem
Vi svenskar håller på Ryssland. Länge leve Ryssland! Länge leve våra kamrater!

Det enda som är bra med Ryssland är Oveckin!
Citera
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Putin gick in i Ukraina mitt under FN:s säkerhetsrådsmöte . Ryssen som satt där blev inte populär

Ryssar är inte så populära över lag just nu. Ryssland står ganska ensamma i detta.
Citera
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Ryssland kan inte erövra Ukraina. Dom kan bara ta vissa delar i anslutning söderut mot Mariupol och utvida dom två "republikerna". Dom har ingen chans att med så små trupper hålla stora delar av Ukraina. Om man nu har 190.000 man tillförfogande innebär det att dom stridande är högst 100.000 man och man skulle inte ens kunna ta PERKELE--SUOMI--FINLANDIA med så små trupper som dessutom tappar motivationen nör dom inte får sin vodka.

Detta kostar Ryssland mycket och på sikt passiverar det Rysslands egen befolkning att aldrig få fred och ro.

Nej, jag tror inte det heller. Ukrainarna verkar vara heligt förbannade på den "vaggande, skalliga pingvinen". Rent logiskt så verkar ett krig i Central-Europa var ett vansinnigt företag. Vem vinner något på detta? Finns det råvaror som ryssarna kan exploatera? Behöver de slav-arbetskraft? Vad är syftet? Det är inget litet land ryssarna försöker inkorporera. Ukraina har 44 miljoner invånare. Jag är rätt övertygande att inte så många av dem vill bli andra klassens ryska medborgare.

Det hela verkar bli ett utnötningskrig. Ett krig där unga ryska män skickas fram med gammal rysk skrotutrustning och mals ned med moderna vapen från USA och Väst. Skulle gissa att Putin kommer snart att få samma öde som diktatorn i Rumänien Ceausescu eller den lille fjanten i Libyen Gaddafi. Jag ser framför mig hur lille Putin kryper in i ett avloppsrör utanför sitt sex-palats på Krim och dras fram av ryska frihetshjältar och misshandlas till döds.

Men innan dess hoppas jag inte att Putin också får för sig att "befria" Gotland för att kunna anfalla Baltikum och blockera NATO. De har ju till och med visat planer på detta i rysk TV. Hoppas verkligen vår militär inser faran och befäster Gotland med mer soldater, luftvärn och sjömålsrobotar. Kommer det fallskärmsjägare, skjut ned planen. Tycker också att man skall deklarera Gotland som ett militärt skyddsområde och förbjuda tillträde för utlänningar (läs: ryssar), svenska femtekolonnare och rysstroll med FB-konto.
Senast redigerad av BorgeH 2022-02-24 kl. 11:51.
Citera
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av butterfly9797
Hur länge tror ni ukraina orkar försvara sig?
Ganska länge.

Rysk marktrupp är skräp
De är dock överlägsna i luften .
Citera
Medlem
District9s avatar
Ganska så förväntad sedan Euromaiden 2013/2014. Väst har ju mobbat ryssland i 8 år och nu sanktionerade man nordstream 2 för ett par dagar sedan. Troligen det som fick bäggaren att rinna över.

Komihåg att under 2014 avsattes den dåvarande ledaren av ukraina genom våld med hjälp av väst med löften om att få komma med i EU. Självklart har man petat på den ryska björnen i snart ett årtionden och spänningarna har ju byggts upp under en längre tid. Att folk nu kallar putin för hitler är ju bara absurd och visar återigen mobbningen som pågor mot ryssarna.

Det bästa av allt hade varit om man sloppade alla sanktioner mot ryssland och såg de som en partner istället mot kina.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
Underskatta inte sanktioner, tror du det är billigt att föra krig eller?

Om rysslands tillgångar och handel rasar, vem ska då betala det?

Det vi borde vara oroliga för är att Kina stödjer Putin, och deras handel, som ju lär vara massiv, kommer bestå, och därmed finansiera kriget åt Putin.

Underskatta inte effekten som Ryssland gör mot världen. Ponera att dessa ryska miljardärer börjar bojkotta västerländskabanker. Tror effekten bakåtvänt kan ge större effekt på en redan skakig ekonomi som väst har.
Citera
Medlem
holmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Putin gick in i Ukraina mitt under FN:s säkerhetsrådsmöte . Ryssen som satt där blev inte populär

Och ?
Citera
Medlem
Bästa reklamen NATO har kunnat få.
Eftersom Ryssland visar sig vara väldigt opålitligt och mycket aggressivt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in