2023-07-11, 17:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jasonlives
Du kan få 10 andra länkar om du så vill.

Eller detta inlägg från det pro ukrainska kontot på Twitter

https://twitter.com/NOELreports/status/1676170491684438016

Tillräckligt många bilder och video som stödjer detta.
Som sagt, Ryssland har förmågan att skjuta ner dessa precis som alla andra missiler.

Ja ja men SS innehåller inga större militära hemligheter och de är på väg att utfasas.

Hade varit värre med Taurus men tror inte Ukraina har dessa.

Hur som helst verkar EW vara da shit.
Citera
2023-07-11, 18:08
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Min teori:
En genuint klok och human grundinställning hos folk kombinerat med bra omvärldskunskaper.
Och det är skönt att konstatera att tokarna trots allt är ganska få i vårt land!
Skönt att 98 % av svenskarna är mot Putin!

De ynka 2% är ju de stackars foliehattarna och USA-hatande blattar och serber.

Att många av dessa knallkorkar finns här på FB är ju bara kul!
Citera
2023-07-11, 18:15
Medlem
TheNightTrippers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smaug20017
Skabb-olga Skabaeeva fortsätter sitt WW3 snack med bravur. Vi får se om hon vågar åka till Europa i framtiden..

https://twitter.com/Gerashchenko_en/status/1678662934266892289
Jag har inte riktigt förstått vad den skiten dom pratar om på dom ryska tv-kanalerna är till för, är dom till för att försöka göra väst rädda? Eller är dom till för att hetsa upp ryssarna, så ses ju Putin som feg som inte gör något som den häxan, Solovyov och dom andra nötterna tjatat om i månader.
Citera
2023-07-11, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheNightTripper
Jag har inte riktigt förstått vad den skiten dom pratar om på dom ryska tv-kanalerna är till för, är dom till för att försöka göra väst rädda? Eller är dom till för att hetsa upp ryssarna, så ses ju Putin som feg som inte gör något som den häxan, Solovyov och dom andra nötterna tjatat om i månader.

Det är för att ge sken av att väst har anfallit Ryssland. Vilket är sant enligt den ryska retoriken, där alla ukrainska områden som ryssarna vill ha redan är en del av Ryssland.
Citera
2023-07-11, 18:27
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Det är fascinerande hur ryzz-orcherna är ett sådant totalt skräpfolk: De har ingen positiv inverkan eller bygger upp nånting någonstans utan bryter bara ner och förstör, både för sig själva och i andra länder. De är som en gräshoppssvärm som överhuvudtaget inte går att diskutera med, utan helt enkelt måste slås ihjäl och drivas på flykt för att ett fungerande normaltillstånd ska kunna återupprättas igen.
https://news.yahoo.com/dirty-socks-rotting-bodies-russians-115528516.html
Märkligt att det finns äckel som hävdar att de är svenskar, som håller på dessa vider?

Att man som svensk stöder Ukraina är väl det normala.

Andra måste ses som misslyckade aborter…
Citera
2023-07-11, 18:32
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoolFreddy
Ok då får jag väl backa jag har inte läst i närheten av hela tråden bara lite hit och dit. Jag får väl leta då

Läs först.
Snacka sedan.
Ett litet råd.
Citera
2023-07-11, 18:33
Medlem
TheNightTrippers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Det är för att ge sken av att väst har anfallit Ryssland. Vilket är sant enligt den ryska retoriken, där alla ukrainska områden som ryssarna vill ha redan är en del av Ryssland.
Jo men just tjatet om kärnvapen, hetsar man upp folket om att man borde använda kärnvapen så ses ju Putin som svag om han inte gör det och visa sig svag är inte något Putin vill göra.
Jag tror inte han vågar använda det, men då borde han inte tillåta att dom pratar om det i hans tv-kanaler kan man ju tycka.
Citera
2023-07-11, 18:42
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Han sa de två gånger. Hahaha

Så du hade fel?
Varför leta reda på detta? Du vill vinna någon poäng, på vad?
Citera
2023-07-11, 18:45
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Jo men just tjatet om kärnvapen, hetsar man upp folket om att man borde använda kärnvapen så ses ju Putin som svag om han inte gör det och visa sig svag är inte något Putin vill göra.
Jag tror inte han vågar använda det, men då borde han inte tillåta att dom pratar om det i hans tv-kanaler kan man ju tycka.

Det är ju den stora frågan : Rationell vs. irrationell

Helt klart är det ju att Putin blev vilseledd med sina underrättelserapporter angående invasionen utav Ukraina. Det var ju "klappat och klart", bara på några dagar/veckor. Så illa vilseledd blev han. (N.b..tar inte Putin i försvar i detta beslut)

Men han blev vilseledd, det är jag övertygad om. För resultatet ser vi ju nu. Problematiken som jag ser det är.., lyssnar han på samma idioter fortfarande ?
Citera
2023-07-11, 18:47
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:

Det är vansinnes-propaganda, likt i George Orwells 1984.
I början blir folk chockade och hånskrattar, efter 10 år i dårhuset sitter hjonen framför TVn med ruttna hjärnor och " tror" på skiten.
Se alla ryzzvänner här, de har köpt skiten.
Citera
2023-07-11, 18:54
Medlem
Ukraina har igen akuta problem med ammo.

https://kyivindependent.com/investigation-eu-inability-to-ramp-up-production-behind-acute-ammunition-shortages-in-ukraine/
Citera
2023-07-11, 18:57
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salad
Ukraina har igen akuta problem med ammo.

https://kyivindependent.com/investigation-eu-inability-to-ramp-up-production-behind-acute-ammunition-shortages-in-ukraine/

Och Putin har större problem än så.., håller du inte med ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in