Citat:
Ursprungligen postat av
nvm
En fundering jag har..vad menar ni och media med att Ryssland håller på att förlora kriget alt stött på jätte hårt motstånd? Är en genuin fråga jag själv är självklart på Ukrainas sida och deras rätt att vara självständiga.
Men som någon annan skrev i tråden det tog USA lite mer än 6v att ta över Falluja och över (?) 2 månader att komma in i Bagdad. Ryssland är ju utanför Kiev på 5 dagar?
Det ser ju jävligt bra för Ryssland eller vad är det jag missar?
Folk repeterar bara Ukrainsk propaganda och har ingen aning om vad som sker.
Det är svårt att få pålitlig information dock men ta allt med en nypa salt.
Vad jag tycker är tråkigt i denna tråden är att folk istället för att ens försöka förstå varför Putin gör det han gör bara bestämt att han är ett dement monster. De verkar heller inte förstå att det är långt från bara Putin som är besvärad av NATOs ständiga utvidgning.
Om man ska förenkla geopol till den graden kan man väl lika gärna glo på någon TV-serie istället.
Tycker också detta är beklagligt men tycker nästan det är bisarrt av tråden att rabbla på om Tjetjener som våldtar och eldbombningar av kvinnor och barn. Det är rätt tydligt för de flesta att Ryssarna ansträngt sig för att inte göra för mycket skada. Vi får se om det håller i längden men om man fick all sin info från denna tråden hade man levt i en fantasivärld.
Jag vet inte ens om det går så värst bra för Ryssland men Putin har en hjärntumör och ska ta livet av sig snart och det kommer bli en kupp i Ryssland enligt tråden. Skvallerkärringar, skulle vara skönt med lite högre nivå på diskussionen.