Citat:
Ursprungligen postat av
Snyggast.i.Speedo
Förstår inte riktigt varför den där "combat veteran"-snubben får så mycket uppmärksamhet. I början av konflikten var han pinsamt dåligt påläst. Gillar mer estländaren Artur och letten Georgijs. Artur har skön humor.
Georgijs blir intervjuad om sin hängivenhet för konflikten.
Georgijs Ivanovs - Ukraine Must Achieve Complete Victory to Get Justice for Crimes Russia Committed
https://www.youtube.com/watch?v=exCNgEKhVRE
Jag har ingen koll på vad amerikanaren sa i början av konflikten. Å andra sidan vill jag minnas att IVanovs som, såvitt jag kan se, inte har nån militär bakgrund överhuvudtaget sa att Bakhmuth aldrig skulle falla för Wagner-gruppen ,vilket skedde, även om de sen fick ge upp det. .
Amerikanaren har krigserfarenhet från Afghanistan, som plutonsbefäl. Men det kanske inte räcker för att analysera en hel krigsskådeplats?
Å andra sida har vi höjdare som 3-4-stjärniga generaler som Petraeus och Hodges som varit betydligt mer optimistiska om timingen/omfattningen på Ukrainas motoffensiv än vad Milliey har varit och där utfallet hittills ligger betydligt närmare Milley. Kan det vara så att när man inte längre är operativt ansvarig börjar med önsketänkande, speciellt som man som general har politiska kontakter?
Så vem skall man lita på?