Citat:
Ursprungligen postat av
jonkebonke
Pizza restaruangen var populär bland folk som jobbar med humanitärt arbete och civila, tex de två småtjejerna som inte fick prova på vuxenlivet pga ryzzarnas terrorism.
Nu har jag förstått att du och ryska mördare har en annan syn på folkrätt och vad som är militära mål än mig och andra hyfsat psykiskt friska människor. Att du inte skäms!
Varför kan inte ryzzland lämna Ukraina i fred någon gång? Ukrainarna har fått nog av ryzzar och såna som dig.
Har väl varit uppenbart ganska länge att den internationella folkrätten inte gäller för Ryssland.
Ryssland har sin egen version av folkrätt. Den ryska versionen innebär bl a att om
en soldat sitter på en restaurang 50 mil från fronten så är restaurangen ett godkänt militärt mål. Myndigheterna - de ukrainska, alltså - har skyldighet att evakuera alla civila som befinner sig i närheten av en soldat. Detta har jag fått lära mig av några av
Airberts kollegor.
Som tur är för alla - utom ukrainarna - så gäller den versionen av folkrätt dock bara när Ryssland krigar. Övriga länder tillämpar den vanliga folkrätten.