2023-06-29, 14:45
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av porslinslandet
Nya auschwitz? Undrar om det blir med eller utan gaskamrar.

https://twitter.com/MarQs__/status/1674382160239767554
Lukashenkos nya militärpolis i landet?
Kommer säkert bli väldigt populärt hos en befolkning som redan hatar honom.
Citera
2023-06-29, 14:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Lukashenkos nya militärpolis i landet?
Kommer säkert bli väldigt populärt hos en befolkning som redan hatar honom.
Luka är nog lika paranoid som Poopin och det med rätta. Det brukar vara en rätt vanlig egenskap hos makthoror.

F ö har herr Tillson semester
Citera
2023-06-29, 14:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HAARP
Mannen som tipsade ryssarna om målet för Kramatorsk-attacken verkar ha blivit gripen.
https://twitter.com/MrKovalenko/status/1674078716140437505

Ännu en ledtråd som pekar på att det inte var ett civilt mål, även om ett antal civila olyckligtvis också dog och skadades i "collateral damage" som det brukar heta.
Pizza restaruangen var populär bland folk som jobbar med humanitärt arbete och civila, tex de två småtjejerna som inte fick prova på vuxenlivet pga ryzzarnas terrorism.

Nu har jag förstått att du och ryska mördare har en annan syn på folkrätt och vad som är militära mål än mig och andra hyfsat psykiskt friska människor. Att du inte skäms!

Varför kan inte ryzzland lämna Ukraina i fred någon gång? Ukrainarna har fått nog av ryzzar och såna som dig.
Citera
2023-06-29, 14:50
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Hur lång tid tog det för ryssarna`?

Har de någonsin tagit Bakhmut, helt?
Citera
2023-06-29, 14:53
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Lite om läget kring de olika frontavsnitten du kanske kan vara intresserad av.

https://militaryland.net/news/invasion-day-490-summary/

Jag har kollen...

Sägs nu att ryssarna lägger benen på ryggen runt Bakhmut.
Efter att ha offrat 100 000 man på att ta denna grushög, som man gjorde den till, sticker man...
Märkligt sätt att offra sin arme på.
Rysk logik?
Citera
2023-06-29, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av attog
Jag har kollen...

Efter att ha offrat 100 000 man på att ta denna grushög, som man gjorde den till, sticker man...
Rysk logik?

Jag som inte hängt med sista dagarna, lämnar ryssland Bachmut nu?
Citera
2023-06-29, 14:57
Medlem
HAARPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonkebonke
Pizza restaruangen var populär bland folk som jobbar med humanitärt arbete och civila, tex de två småtjejerna som inte fick prova på vuxenlivet pga ryzzarnas terrorism.

Nu har jag förstått att du och ryska mördare har en annan syn på folkrätt och vad som är militära mål än mig och andra hyfsat psykiskt friska människor. Att du inte skäms!

Varför kan inte ryzzland lämna Ukraina i fred någon gång? Ukrainarna har fått nog av ryzzar och såna som dig.

Skulle mannen som tipsat Ryssland om målet valt ut restaurangen för att den var populär bland civila och folk som jobbade med humanitärt arbete menar du?

Jag tycker det var tragiskt att civila dog men skulle vilja kalla det " collateral damage". Precis som andra länder kallar det när civila drabbas.
https://edition.cnn.com/2015/10/06/middleeast/us-collateral-damage-history/index.html
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guldkorn
Tror det är en sak folk ska ha med sig gällande det här. Wagner är redan splittrat. Av de ca 25000 soldater som fanns kvar följde ca 8000 Prigozhin, övriga skrivs över på ryska försvarsmakten och fortsätter enligt tidigare.

Mao är det som tidigare var Wagner kraftigt försvagat - men två tredjedelar av styrkorna är fortfarande kvar i Ukraina och fortsätter (får vi förutsätta) att strida, men nu under MoD flagg.

Hur däremot Prigozhin ska finansiera den del av styrkan som nu följt honom till Belarus är ju högst oklart. Likaså vad de ska pyssla med där…

Frågan är också vad som händer med Wagners roll i Syrien och Afrika. En variant är ju att Belarus blir deras ”hemmabas” och att de därifrån roterar folk in och ut till baserna i Syrien och Centralafrikanska Republiken - men frågan är om Kreml är så sugna på det. De vill såklart att det är i deras fickor pengarna hamnar, inte Prigozhin och Lukachenko…

Delar din uppfattning i stort,men de här 25000 Wagnersoldaterna när var dom 25’
Vart kommer siffrorna ifrån? Har några fallit offer? Eller är det en siffra dom försökt hålla konstant denom nyrekrytering?
Kan de vara decimerade under 25’.
Sett och hört siffrorna många gånger men inga källor på siffrorna vid Prigges revolt.
Citera
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Jag har kollen...

Rysk logik?

Wagner-gruppen var de enda ryska soldater som kunde slåss på riktigt och som hade framgångar mot Ukraina. Men nu har de lämnat Bakhmut - och Ukraina har nu chansen att återta staden.
Citera
2023-06-29, 14:58
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Jag har kollen...

Rysk logik?

Ja det är ju välkänt att man inte bryr om hur många kroppar man offrar i Ryssland/sovjet krigsdoktrin. Mängder med soldater och artilleri är deras recept.
Citera
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
Tror inte för ett ögonblick på nåt av dina påståenden, källor (nej inte RT, Tass eller Telegram)?
Han har rätt och du har fel.
Citera
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Jag har kollen...

Rysk logik?
Ryska armén klarar nog inte att hålla Bakhmut själva. Man har i flera veckors tid gråtit om att Wagner ska skickas tillbaka dit. Men nu är det slut med Wagner och bara en tidsfråga innan ryssen lämnar Bakhmut med svansen mellan bena.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in