Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-28, 19:01
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HansVonFreudhaus
Två blekfeta snubbar i elitstyrkan Spetznaz som heltidssoldater? Haha, herre min dar. Hela tråden är ren komedi.

Fascinerande att se att även annars tidigare sansade användare drabbas av masspsykos och förvandlas till jubelidioter på bara några dagar.

Du vet om att ryska spetznaz består utav lite olika ryska operatörer och förband De flesta ser inte ut som de du ser på film eller i tv spel med svullna muskler och bistert uppseende.
Citera
Medlem
SAPOSugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Man ser ju sanningen varje dag barn gråter för familjen splittras pappa får stanna kvar får dem se pappa igen det vet dem inte, Zelenskyj är en hjälte i Ukraina för man ser hur folket kämpar för han och hans status!

David vinner mot Goliat alltid och så kommer det bli nu också!
Hjälten och den starke ledaren Zelenskyj är vår tids Churchill👍
Citera
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Det finns en stor risk att dessa sanktioner egentligen bara skadar västvärlden i längden enligt flera. Ryssar är vana med misär så de struntar i sådant här så länge de får sprit och en brödbit. Det är fortfarande häst och vagn och stora delar av landet lever faktiskt kvar på början av 1900-talet. Västvärlden är INTE vana med sådan misär.

Matpriser och bensinpriset kommer att öka lavinartat inom kort. Är Europa verkligen redo för vad som komma skall? Tydligen har västvärlden bestämt sig för att köra rakt in i väggen så nu är det bara att spänna fast säkerhetsbältet.

Är svenssons redo att sära på sitt stackars sönderpippade stjärthål för att denna gång ta en rejäl hästkuk?

Tror snarare att Ryssland vill tillbaka till det dom hade för några dagar sen, vodka till lön vill de inte ha.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Det enda jag har hemma som är tillverkat i Ryssland är ett lysrör över diskbänken. Den enda prylen jag kunde hitta. Visste inte att det tillverkats i RU.
Säker på att du inte helt enkelt sett RU-märkningen som finns på en del elektriska produkter? https://electronics.stackexchange.com/questions/226521/what-does-ru-ur-label-on-dc-power-relays-mean

Klart att det finns rysktillverkade produkter, men just den här märkningen verkar lura många.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HansVonFreudhaus
Två blekfeta snubbar i elitstyrkan Spetznaz som heltidssoldater? Haha, herre min dar. Hela tråden är ren komedi.

Fascinerande att se att även annars tidigare sansade användare drabbas av masspsykos och förvandlas till jubelidioter på bara några dagar.
Vet inte hur trovärdigt det här är och man hinner knappt skriva ett inlägg innan det har fyllts på med 20 sidor.
https://liveuamap.com/en/2022/28-february-us-has-seen-some-indications-that-russias-wagner
Citera
Medlem
Salcinns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Att det dör civila i krig är ju inte helt jävla konstigt. Var du like upprörd när det låg döda irakiska civila på gatorna när USA invaderade?

Det problematiska i denna konflikt är att UA gouverment delat ut 1000 handeldvapen, uppmanat till att göra molotovs osv. Svårt att veta vem som är civil eller inte, och det faller på den hyllade UA ledningen.

USA fick kritik både inrikes och av världen för sin invasion av Irak. Skulle USA ha invaderat ett land i Europa år 2022 så skulle kritiken ha varit massiv.
Citera
Medlem
Rosa Luxemburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Vad är din poäng? Att Ryssland får ha kärnvapen, får förklara krig mot Ukraina, invadera och bomba sönder hela landet och får hota att utplåna hela mänskligheten i kärnvapenkrig men Ukraina får inte gå med i EU eller Nato för att det är så synd om Ryssland om Ukraina får kärnvapen i framtiden? Fick du lära dig argumentera i St Petersburg eller?

Min poäng är att de beter som den kärnvapenmakt som vill ha en del av inflytandet över världen gör. Precis som USA och deras wars on terrorism, syn på Centralamerika, Mellanöstern o.s.v. Alla andra är bönder i deras schackspel: Litauen, Polen, Ukraina, Baltikum — för att hålla oss till närområdet. Det handlar om var buffertzonen ska gå och är en fredstidsvariant av Rysslands brända jord. Varför tror du östra Polen var så eftersatt relativt västra under Warszawapaktens era? Ja, man fick inte utveckla några större industrier där för de sovjetiska vännerna hade sagt nej. Man fick hålla tillgodo med hästdragen vagn, en kärring i hucklen och en ko.
Jag har ingen annan poäng, min egen förvåning över alla dessa tusentals ”varför varför varför” äger jag själv såklart.

Vi kan ju se hur bra icke-angreppsalliansen NATO fungerar i frågan Turkiet/Grekland/östra Medelhavet/Cypern. USA säger att de får lösa sina problem själva, de bönder de är.
Senast redigerad av Rosa Luxemburg 2022-02-28 kl. 19:04.
Citera
2022-02-28, 19:02
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juggenaut
Är detta första gången du följer ett krig? Seriöst fråga.
"Seriös fråga" heter det på svenska.. bokstaven "t" ska inte vara på slutet där.
Det är första gången jag följer en invasion av ett annat europeiskt land. Jag levde inte när andra världskriget begav sig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Putin är inte i Uralbergen han är i Moskva.

Hur vet du det?
Citera
Medlem
shoottheelkss avatar
Om nedan är åsikten bland alla i generalstaben. Så anser Ryssland att USA
redan har angripit dem med biovapen.

Man måste nog sätta Putins kärnvapenhot i det sammanhanget?!

Det förändrar allt, och tar oss ett steg närmare armageddon.
Senast redigerad av shoottheelks 2022-02-28 kl. 19:14.
Citera
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SAPOSuger
Hjälten och den starke ledaren Zelenskyj är vår tids Churchill👍

Det är snarare en förolämpning än en komplimang...
Citera
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Det är en modern rysk skyddsväst inte helt enkel att komma över. Vi kan för god ton säga att det är ett gäng ungdomar som försökte sig på att tjäna en slant på kuppen men det fråntar inte att det räknas som en fientlig handling då det råder ett undantagstillstånd i Kiev. Vilket vi även såg fick konsekvenser i form av att en fick smaka bly piller.

Har ingen uppfattning om hur svåra de är att komma över, troligen har inte du en aning heller?
Ja men är de dödade på filmen eller ligger de ner avväpnade för visitation?
Hur som, några elitsoldater är det i varje fall inte. Ser ut som de har stöldgods i bilen dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in