2023-05-29, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Kan ha varit ett UFO också då. Bland de värsta antivaxarna som stöder Ryssland skulle det säkert ta som sanning i nåt flöde av nån. Så vad man har kvar då är frågan, vad är mest troligt.

Ryssland var först ut med vaccinet. Det påstådda vaccinet. Så förstår inte liknelsen vaccinmotståndare putin troll.
Citera
2023-05-29, 21:29
Medlem
Upplyftens avatar
Om det är någon som till äventyrs fortfarande tror att Putte enbart ville befria och skydda sina rysktalande Ukrainare från öst. (Ja, jag skrev faktiskt rysktalande , det innebär att de är kulturella Ukrainare, vilket är en enorm skillnad mellan de två)

-"In April, Putin signed a decree that provided a possibility of "deportation" of Ukrainians from the temporarily occupied territories of Ukraine on other grounds. According to the decree, Ukrainians who live in the occupied territories and choose to retain Ukrainian citizenship have the right to stay there until 1 July 2024. After that, they may be deported.-"

Bevisas härmed av överstegalten. Ockupationsmakten vill försöka sig på att gå emot internationell lag återigen igen och tvångsförflytta (vart?) människor som inte vill bli en del av Orchernas rike.

https://www.ukrinform.net/rubric-ato/3715634-putin-legalises-elections-deportation-on-occupied-territory-of-ukraine.html
Citera
2023-05-29, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Det går ut lite meddelanden nu att Zelensky sa i sitt kvällstal att datum för offensiven är bestämt nu. Jag gissar på att 22 juni drar det igång ordentligt. Kom ihåg var ni hörde det först haha.

Offensiven… kallas denna offensiven sommaroffensiven.
Citera
2023-05-29, 21:31
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Ryssland var först ut med vaccinet. Det påstådda vaccinet. Så förstår inte liknelsen vaccinmotståndare putin troll.
Att en väldigt stor del av de som står på Rysslands sida här är antivaxare också, trodde jag var allmänt känt.
Citera
2023-05-29, 21:32
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Larvige Lavrov var på snabbesök i Kenya idag. Här står han och rapar upp sina floskler. Är det från Ryssland foliehattarna på Flashback har fått sina ideer tro?? Här prickar han ju in flera stycken som tex väst, globalism, imf etc.

https://twitter.com/Gerashchenko_en/status/1663224247840391183

En kortsiktig vinst för Lavrov.

Det finns IMF och andra stora spelare med. Kommer Kenya att visa ryggen mot dessa. För Ryssland., i längden..?

Ett "nej" är ju självklart i detta.
Citera
2023-05-29, 21:32
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Det går ut lite meddelanden nu att Zelensky sa i sitt kvällstal att datum för offensiven är bestämt nu. Jag gissar på att 22 juni drar det igång ordentligt. Kom ihåg var ni hörde det först haha.
Om du har rätt kommer vi att fråga när du sa det, har du fel, kommer vi garanterat att komma ihåg det.
Citera
2023-05-29, 21:35
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Allt är möjligt, men frågan är vad som är mest troligt. Det var liksom poängen du missade nu.

När det gäller propagandaflödet anser jag att precis allt skall kollas, och det var vad jag gjorde när jag såg TV4s inslag om "missilattacken". Ifrågasatte och skrev av mig.
Mest troligt? Inget som gemene man snart kan avgöra, mest spridda "sanningen" är kanske ett bättre uttryck.
Citera
2023-05-29, 21:38
Medlem
Citat:
Att en väldigt stor del av de som står på Rysslands sida här är antivaxare också, trodde jag var allmänt känt.

Jämförelsen blir ju lite som att generalisera ut en viss grupp av människor.

Jag tar inget vacccin och jag står ändå på Ukrainas sida.
Citera
2023-05-29, 21:43
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Offensiven… kallas denna offensiven sommaroffensiven.
Nej fan vi måste komma på ett coolt namn såklart det har du ju rätt i. Hmm, "Operation Ukrainian Freedom" kanske?
Citat:
Om du har rätt kommer vi att fråga när du sa det, har du fel, kommer vi garanterat att komma ihåg det.
Jag har paxat 22 juni nu iaf!!
Senast redigerad av Sgt.Bland 2023-05-29 kl. 21:46.
Citera
2023-05-29, 21:43
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53....so what
När det gäller propagandaflödet anser jag att precis allt skall kollas, och det var vad jag gjorde när jag såg TV4s inslag om "missilattacken". Ifrågasatte och skrev av mig.
Mest troligt? Inget som gemene man snart kan avgöra, mest spridda "sanningen" är kanske ett bättre uttryck.
Jag vet inte riktigt var du är. Men det var riktat till dig. Vad tror du är mest troligt? Jag tror många faktiskt kan i alla fall fundera över det.
Jag menar att om nån sa det var ett UFO, skulle de flesta vettiga människor se det som helt osannolikt.
Vilket som är mest spritt i flöden är helt ointressant när det gäller att bedöma vad som är mest troligt. Ibland finns det inte svar på det, då får man låta det vara som det är. Man vet inte.
Men ibland blir man själv lurad av lögner och ibland är man väldigt skeptisk till det som senare visar sig vara sant.
Citera
2023-05-29, 21:45
Medlem
Citat:
Larvige Lavrov var på snabbesök i Kenya idag. Här står han och rapar upp sina floskler. Är det från Ryssland foliehattarna på Flashback har fått sina ideer tro?? Här prickar han ju in flera stycken som tex väst, globalism, imf etc.

https://twitter.com/Gerashchenko_en/status/1663224247840391183

Ja han utlovade att hjälpa Somalia med vapen.. han fortsätter sitt skryt larven.
Citera
2023-05-29, 21:46
Medlem
Citat:
Nej fan vi måste komma på ett coolt namn såklart det har du ju rätt i. Hmm, "Operation Ukrainian Freedom" kanske?

Midsommar offensiven kanske? I och med det är den helgen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in