2023-05-27, 09:25
Medlem
Tralfamadores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ali-Ahmed-Ghanem
Du ser det så. Det kan man kanske göra.

Jag ser det nog att många många fler människor kommer att dö. Det är märkligt att ingen förstår det. Vad man än tycker om Ryssland och Putin så betyder mer vapen fler döda.

Och eftersom läget är så att Ryssland ser detta krig som existentiellt så kommer man fortsätta att trappa upp på den ryska sidan. Hittills har man lyckats möta allt och jag skulle tro att man kommer att fortsätta med det. Det är alltså inte en åsikt där jag tror Ryssland är överlägsna, det är ett konstaterande av verkligheten.

Till slut om väst går riktigt långt så kommer det att sluta illa. Det kan jag tyvärr nog garantera.

Så fredsinitiativ vad som helst och det nu!
Mer vapen betyder framförallt fler döda ryssar och färre döda ukrainara. Det här förstår även en fyraåring.

De ukrainska soldaterna ser kriget som betydligt mer existensiellt än de ryska som knappt förstår varför de är där. Kriget är bara existensiellt för Putin och hans kriminella kumpaner. Han vågar inte ens mobilisera ordentligt eftersom han vet att han till slut blir lynchad av sitt eget folk.

Slutligen kan man bara skratta åt ert värdelösa siande och "jag lovar att det här slutar illa för Ukaina"-inlägg. Ni låter som en flock rädda får som ser slutet komma och det därför ni sprider defaistiska budskap. Väldigt genomskinligt. Jag kan garantera dig att det finns ingen väg ut för Putin i den skit han själv har klampat i.
Citera
2023-05-27, 09:29
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Först måste de få 48 st. F-16 annars no can do:

Defense of Ukraine
@DefenceU
4 squadrons of F16s (48 aircraft) are exactly what we need to liberate our country from the aggressor.
https://twitter.com/DefenceU/status/1661995451845955586?s=20

Först påstår ni ryzzar att f16 inte har nån betydelse o nu är de plötsligt nödvändiga för en offensiv haha.

Nä, f16 är inte nödvändiga för att starta offensiven men bra tillskott till Ukraina för att effektivisera.

Lille Putin kommer krympa ännu mer nu o han får lägga in några skoinlägg till ;-)
Citera
2023-05-27, 09:30
Medlem
Citat:
Vi har redan haft den diskussionen.

Hur mycket har Ukraina återtagit sedan krigets början? Hur mycket har man kvar av sin armé?

Det har med verkligheten att göra inte hur fronten rör sig under brinnande krig.

Haha. Fy fan. Du borde få betalt av CIA som du undergräver Rysslands trovärdighet och avhumaniserar fienden.

55% har msn väl tagit tillbaka. Självklart en stor seger för Ryssland förstår alla vatniks.
Citera
2023-05-27, 09:36
Avstängd
Russophobias avatar
Citat:
Först måste de få 48 st. F -16 annars no can do:

Defense of Ukraine
@DefenceU
4 squadrons of F16s (48 aircraft) are exactly what we need to liberate our country from the aggressor.
Ukro kan ju börja med att ta fram spadarna och börja gräva fram och förlänga landningsbanorna för de här nya men ändå gamla F- 16 planen.
Som har en längre startsträcka än de gamla sovjetiska banorna.

Lägg där till all teknisk infrastruktur som måste byggas.
Citera
2023-05-27, 09:36
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Du ser det så. Det kan man kanske göra.

Jag ser det nog att många många fler människor kommer att dö. Det är märkligt att ingen förstår det. Vad man än tycker om Ryssland och Putin så betyder mer vapen fler döda.

Och eftersom läget är så att Ryssland ser detta krig som existentiellt så kommer man fortsätta att trappa upp på den ryska sidan. Hittills har man lyckats möta allt och jag skulle tro att man kommer att fortsätta med det. Det är alltså inte en åsikt där jag tror Ryssland är överlägsna, det är ett konstaterande av verkligheten.

Till slut om väst går riktigt långt så kommer det att sluta illa. Det kan jag tyvärr nog garantera.

Så fredsinitiativ vad som helst och det nu!

Hur skulle det kännas att propagera för att få slut på kriget genom att Ryssland ger sig? Packar ihop och reser hem. Inget land - Ukraina inkluderat - skulle jaga efter och fortsätta kriget på rysk mark. Lika med inget mer dödande.

Snabbaste lösningen eller hur?
Citera
2023-05-27, 09:37
Medlem
Ali-Ahmed-Ghanems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tralfamadore
Mer vapen betyder framförallt fler döda ryssar och färre döda ukrainara. Det här förstår även en fyraåring.

De ukrainska soldaterna ser kriget som betydligt mer existensiellt än de ryska som knappt förstår varför de är där. Kriget är bara existensiellt för Putin och hans kriminella kumpaner. Han vågar inte ens mobilisera ordentligt eftersom han vet att han till slut blir lynchad av sitt eget folk.

Slutligen kan man bara skratta åt ert värdelösa siande och "jag lovar att det här slutar illa för Ukaina"-inlägg. Ni låter som en flock rädda får som ser slutet komma och det därför ni sprider defaistiska budskap. Väldigt genomskinligt. Jag kan garantera dig att det finns ingen väg ut för Putin i den skit han själv har klampat i.
Hur kom du fram till att det blir färre ukrainare döda med fler vapen.

Utveckla gärna.
Citera
2023-05-27, 09:38
Medlem
Ali-Ahmed-Ghanems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Haha. Fy fan. Du borde få betalt av CIA som du undergräver Rysslands trovärdighet och avhumaniserar fienden.

55% har msn väl tagit tillbaka. Självklart en stor seger för Ryssland förstår alla vatniks.
Man har inte tagit tillbaka så mycket som en millimeter mark sedan kriget startade,

Ukraina har förlorat sisådär 20% av sitt territorium och man är nu inne på den tredje armén eller om det är den fjärde.
Citera
2023-05-27, 09:39
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Först måste de få 48 st. F-16 annars no can do:

Defense of Ukraine
@DefenceU

Hoppas på det du, hoppet är ju det sista som överger en.
Citera
2023-05-27, 09:40
Medlem
Ali-Ahmed-Ghanems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Russophobia
Ukro kan ju börja med att ta fram spadarna och börja gräva fram och förlänga landningsbanorna för de här nya men ändå gamla F- 16 planen.
Som har en längre startsträcka än de gamla sovjetiska banorna.

Lägg där till all teknisk infrastruktur som måste byggas.
Alltså, att föra in F-16 till ett land som aldrig har haft sådana är att bygga upp den militära infrastrukturen från början med allt vad det innebär.

En 5-årsplan under de bästa förhållandena ungefär.
Citera
2023-05-27, 09:41
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollenrullar
Väx upp och förklara i stället vad du menar med ditt "tolvåriga" inlägg!
Det är som att du inte hört talas om eller förstått att krigande parter hela tiden försöker vilseleda motparten genom felaktig information. Sun Tzu och så där... Ringer ingen klocka, antar jag?
Citera
2023-05-27, 09:44
Medlem
Ali-Ahmed-Ghanems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Hur skulle det kännas att propagera för att få slut på kriget genom att Ryssland ger sig? Packar ihop och reser hem. Inget land - Ukraina inkluderat - skulle jaga efter och fortsätta kriget på rysk mark. Lika med inget mer dödande.

Snabbaste lösningen eller hur?
Det kan man absolut pröva!.

Men nu är det så här att inget fredsinitiativ har gjorts och man har redan från start avfärdat alla diskussioner. Det är t.o.m. så att man är starkt fientlig till de som pratar om fred och de angrips både av politiker och press samt andra tyckare.

De enda som har försökt på allvar är Erdogan och turkarna samt nu senast Kina och faktiskt även Brasilien.
Citera
2023-05-27, 09:44
Medlem
Ken Drydens avatar
Om motoffensiven: Jag har Natomötet i Litauen, den 11 juni som riktmärke.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in