Citat:
Ursprungligen postat av
Ali-Ahmed-Ghanem
Du ser det så. Det kan man kanske göra.
Jag ser det nog att många många fler människor kommer att dö. Det är märkligt att ingen förstår det. Vad man än tycker om Ryssland och Putin så betyder mer vapen fler döda.
Och eftersom läget är så att Ryssland ser detta krig som existentiellt så kommer man fortsätta att trappa upp på den ryska sidan. Hittills har man lyckats möta allt och jag skulle tro att man kommer att fortsätta med det. Det är alltså inte en åsikt där jag tror Ryssland är överlägsna, det är ett konstaterande av verkligheten.
Till slut om väst går riktigt långt så kommer det att sluta illa. Det kan jag tyvärr nog garantera.
Så fredsinitiativ vad som helst och det nu!
Mer vapen betyder framförallt fler döda ryssar och färre döda ukrainara. Det här förstår även en fyraåring.
De ukrainska soldaterna ser kriget som betydligt mer existensiellt än de ryska som knappt förstår varför de är där. Kriget är bara existensiellt för Putin och hans kriminella kumpaner. Han vågar inte ens mobilisera ordentligt eftersom han vet att han till slut blir lynchad av sitt eget folk.
Slutligen kan man bara skratta åt ert värdelösa siande och "jag lovar att det här slutar illa för Ukaina"-inlägg. Ni låter som en flock rädda får som ser slutet komma och det därför ni sprider defaistiska budskap. Väldigt genomskinligt. Jag kan garantera dig att det finns ingen väg ut för Putin i den skit han själv har klampat i.