2023-05-09, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Jag är född 1971, så jag har kremlologin i blodet - den går nog aldrig ur.

Folk från generalstaben (typ Gerasimov) eller militärdistrikten brukar inte vara med, eftersom paraden rent tekniskt hålls av Moskvagarnisonens kommendant.

Då lärde jag mig något nytt. Jag är mer historiskt lagd åt Stalins utsuddningar.

Undrar om de mindre och färre paraderna beror på brister eller rädsla för attacker på grund av kriget? Kanske en kombo? Eller är man rädd för protester? Det tror jag inte på.
Citera
2023-05-09, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
så var är "bara" 10 exempel (kollade dem oxo så de inte redan är debunkade, du är väll inte en uralmongol som bajsar i skogen och byter kopeks mot lögnaktigt propgandaspridande?)

jag tror du blandar ihop ditt läckande rövhål med amerikanska bedömningar....

Ukraina dräller av medborgare och invånare som ger koordinatorer till ryska armen. Det är därför civila hus råkas träffas ibland om de ändå inte är nära objekt för folk har sett ukrainska soldater där och agerar. Många ukrainska kommuner styrs proryskt. Kyrkan. Finns så mycket mer.
Ledningen med Zelensky kan ofta inte göra något då skulle det bli värre för dem själva
Citera
2023-05-09, 10:26
Medlem
Djupfryss avatar
Jag såg bara slutet av paraden så kanske jag missade nåt, men vafan var det där? En Mickey mouse-tank i täten, några transportfordon och så lite robotar( troligen ej fungerande).

Det hade ju för bövelen varit bättre om de helt ställt in paraden. På det här viset tappar de ju ansiktet dubbelt så mycket än om det bara meddelat att kukmätartävlingen är inställd pga krig.

Varför ställer man upp i en penismätartävling om man har världens mest dysfunktionella penis samtidigt som den visat sig vara oerhört klenväxt. Och krymper för varje dag som går. Vilket jävla fiasko. Jag tycker nästan, jag säger nästa, lite synd om ryssen.

Nä, det gör jag nog inte. Skadeglädjen övertriumfar varje impuls till empati för barnamördarna.
Citera
2023-05-09, 10:27
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
"Sissi" finskt begrepp som indikerar soldater i jägarförband som agerar "framom främsta linjen" och ställer till jävelskap. Finlandssvenskarna säger "fjärrspanare" (tror jag).

Så ryssarna använder sig av finska jägarförband? Låter speciellt.
Citera
2023-05-09, 10:32
Medlem
Nej, rysslands militär är inte urvattnad. Lyssna på vad en av usa's generaler sade, kriget har inte påverkat rysslands militära förmåga nämnvärt. T,ex är deras flygvapen helt intakt med ett par tiotals förluster. Flygvapnet deltog inte heller i paraden.
Citera
2023-05-09, 10:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Luckyaso
Ukraina dräller av medborgare och invånare som ger koordinatorer till ryska armen. Det är därför civila hus råkas träffas ibland om de ändå inte är nära objekt för folk har sett ukrainska soldater där och agerar. Många ukrainska kommuner styrs proryskt. Kyrkan. Finns så mycket mer.
Ledningen med Zelensky kan ofta inte göra något då skulle det bli värre för dem själva

Stick och brin vatnik. du har redan misslyckats föra en disskusion utanför din målgrupp, dvs uralmongoler som lider av fetaltalkholsyndrom....
Citera
2023-05-09, 10:36
Medlem
Citat:
Nätet svämmar över av videos. Majoriteten i Odessa, Kharkiv och flertal andra av största städerna är ryssar eller ryssvänner. De vill inte kriga för Ukraina.

Det är amerikanska bedömningar i läckan som säger att seriöst Ryssland har 25 mille soldater på g om de så vill

Väldigt få i de städer du nämner är ryssvänner.
Kanske är en majoritet ryssvänner i städerna Luhansk och Donetsk. Det är svårt att veta.
Citera
2023-05-09, 10:37
Medlem
Putin vill se en fredligare värld och vill inte ha fienden i väst sa han nyss i svts sändning.
Citera
2023-05-09, 10:42
Medlem
MrArturs avatar
Om Putin hade varit kapabel att backa hade han väl gjort det. Tagit sin Mats ur skolan och lämna Ukraina med motiveringen att alla mål var uppfyllda.

Han kommer att fortsätta skicka in soldater mot en meningslös död i ett för Ryssland egentligen meningslöst krig.
Som han gjort hittills utan att det förändrat något väsentligt.

Och kanske använda kärnvapen nu snart när han anser att resten av världen förklarat krig mot Ryssland. Vilket säkerligen är ett existentiellt hot. Verkligt eller inte spelar ingen roll. Om Putin menar det, så är det ju så för den/de detta betyder något för.
Citera
2023-05-09, 10:43
Medlem
BigBusinesss avatar
Citat:
De har 25 mille man, enorma resurser, gott om vänner och är på gång

Sucks to be you?

Inte så många vänner kvar va?

Senaste omröstningen:

https://www.euronews.com/my-europe/2023/05/02/china-and-india-vote-for-un-resolution-with-a-reference-to-russias-aggression-against-ukra

Kina lägger inte ens ner rösterna längre utan rösta för att Puttlers Ryzzland är våldsverkaren.

Den stora lögnen gör att allt du skriver kan ifrågasättas rätt kraftig. Eller brukar du lita på lögnare? (Uppenbarligen då du sprider lögnerna vidare)
Citera
2023-05-09, 10:45
Medlem
Felstavarens avatar
Trevlig veteranbilsparad ryssarna bjöd på. Trist för de städer där paraden ställdes in helt bara, där hade man annars kanske kunnat hoppas på att få se BT-vagnar, beridet kavalleri eller varför inte bara lite rester av Peter den Stores gamla kalsonger e.dyl.

Verkar vara full fart i Putin också. Brothers morale very high!
Citera
2023-05-09, 10:45
Medlem
attogs avatar
Citat:
Det är wagner isf och främst fångar eller isf ingen räknas som rysk förlust. Men nej i den här sista lilla plätten där ukrianska soldater trängs så dör inte fler ryssar. Stämmer på andra platser, tider eller format av strider. Men inte där.

Då har du en uppställning eller ännu bättre länk till något som är bas för dina uttalanden?

För inte sitter du och hittar på allt eftersom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in