Citat:
Ursprungligen postat av
EnCarte
Men du följer väl bara din egen ledare själv. Allt du säger är alltid utifrån ett ryskt perspektiv. Vad gör dig då annorlunda och mer sanningsenlig än andra, som ser det från ett annat perspektiv. Sitter du på den absoluta sanningen?
Du verkar tro det, men varför tror du att andra ska se det från din sida, när du själv aldrig ser det från någon annans sida.
Alla ryska narrativ som du tar upp här är stött och blött tusentals gånger. Ingen orkar diskutera det tusen gånger igen. Tror du att alla kommer att byta sidan den tusenförsta gången, eller kommer du att ändra dig, efter alla motargument du fått tidigare?
jag har ladrig sagt att jag har rätt, jag bemöter västs rättfärdigande av detta som händer just nu.
jag tror ingen kommer att byta sida, men för min egen del så vill jag iallafall framföra det som sker, inte bara propagandan som presenteras.
jsut nu lever de flest (enligt min uppfattning) som tyskar i tyskland på 30-talet, fram tilsl 1942 då hitlers politik fick konsekvenser och befolkningen började bli medvetna om vad som händer.
fram tills dess så trodde man på propagandan, om hitlers välvilja, tysklands storhet och goebbles nyheter och så vidare.
det jag säger och läser/tar del av är inga hemligheter, men det syns inte på förstasidorna eller ens i ingressen. läser man bara okritiskt aftonbladet och lyssnar på paasikvi och oskarsson så får man inte hela sanningen, jahg har itne hela sanningen heller såklart, men det finns sådant som inte publiceras eftersom det inte är enligt någons agenda.