2023-03-27, 00:07
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nidhoogen
Bevisligen har inte Ryssland rekryteringsproblem på samma nivå som väst och Ukraina har där man kidnappas på gatan och skickas till fronten efter en 3 dagars utbildning.

Dessutom "sjösatte" inte Ryska MoD någon annonskampanj utan detta är ett internt brev som man fotat för att förlöjliga Ryssland på något sätt.. när det ironiskt nog är bättre betalt som soldat i Ryska armén än de flesta andra armér i världen, Sverige inkluderat lmao, och Ryssland skall vara ett u-land.

Händer inte annat än i speciella fall.

Typiskt delar polisen ut mönstringspapper till folk som har gjort något de inte tycker om. Det kan handla om att man festar efter att utegångsförbudet har trätt i kraft, eller att man har snattat eller sådana saker.

Ukrainare som anländer till landet kan också få en sådan lapp; staten har ju ännu inte haft möjlighet att avgöra om de behövs i det civila eller inte.

Men alla där måste göra militärtjänst, liksom vi hade lumpen, så vad som tvingar dem är lagen.

Och de skickar inte folk till fronten efter tre dagar.

Det där är bara något fullim du har sniffat och inbillat dig.
Citera
2023-03-27, 00:10
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Stora förluster för NATO/Ukraina i Ackmut, även om de kraftigt drar ner de verkliga siffrorna.

Oavsett hur många ukrainare som det dör i Bakhmut, så dör det fem gånger fler ryssar.

Citat:
NATO estimates Russia lost 5 times more soldiers in Bakhmut than Ukraine

https://edition.cnn.com/europe/live-news/russia-ukraine-war-news-03-06-23/h_265c92682c57b8228fbbf082fb3b6888

Det är det viktigaste.
Citera
2023-03-27, 00:12
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
"Klamra sig kvar"?

Zelensky är en väldigt populär ledare. Både inom Ukraina och utanför Ukraina. Han är vår tids Churchill.

Här finns en färsk opinionsundersökning från Ukraina:

En tidigare undersökning:

Kriget fick Zelenskys popularitet att öka dramatiskt. Så argumentet att "folk är väldigt missnöjda med Zelensky" som man ibland har sett, håller inte riktigt.

Jag tvivlar på dina siffror även om jag inte har en aning om hur det står till med Zelenskyjs stöd i befolkningen, men en och annan ukrainare borde ju börja ifrågasätta visheten i att kriga till sista ukrainare bara för att hökarna i Washington vill det. Jag vet inte hur många klipp jag sett på ukrainska soldater och civilister som säger saker i stil med "Hoppas för Zelenskyjs skull att ryssarna tar honom före vi gör det".

Zelenskyjs underskrift på ett papper om Ukrainas neutralitet och Donbass/Krims autonomi och allt detta hade kunnat undvikas. Med tanke på hur rysshatet odlats av Kievregimen borde ju förlusten av de ryska delarna inte vara något större problem. Eller varför kämpar de för landsdelar som inte vill tillhöra Ukraina och vars befolkning de hatar?

Svaret vet vi - Washington vill att Ukraina proxykrigar mot Ryssland.
Citera
2023-03-27, 00:19
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vattendealaren
I dag verkar ryssarna gått till hård offensiv inne i staden och de vet liksom jag att stora regnväder väntas närsmaste dagarna.

Stackars ukrainska soldater och hoppas många räddar sitt liv genom att ge upp.
Du menar att Ryssland satsar på att de ukrainska försvararna ska ge upp på grund av lite regn? Det känns som sista hoppet från rysk sida. Tusentals unga ryska universitetsstudenter ligger och förmultnar runt omkring Bachmut. När inte de klarat att invadera staden så vänder sig den ryska diktaturens prima armé till vädergudarna. Låter lite desperat i mina öron.
Citera
2023-03-27, 00:34
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Jag tvivlar på dina siffror även om jag inte har en aning om hur det står till med Zelenskyjs stöd i befolkningen.

I kristider brukar man enas kring sin ledare. Så att stödet växer är inget konstigt.

Vi såg ju lite av samma här i Sverige när vi hade coronapandemin. Stödet för Stefan Löfven och Socialdemokraterna ökade då. Inte lika mycket kanske, men tendensen var samma.

Citat:
men en och annan ukrainare borde ju börja ifrågasätta visheten i att kriga till sista ukrainare bara för att hökarna i Washington vill det.

Det finns nog vissa ukrainare som ifrågasätter, men knappast av de skälen du nämner. Det där ses nog som en rysk propagandapunkt. Ukrainarna slåss av egen fri vilja för att försvara sitt land.

Citat:
Jag vet inte hur många klipp jag sett på ukrainska soldater och civilister som säger saker i stil med "Hoppas för Zelenskyjs skull att ryssarna tar honom före vi gör det".

Det kan vara fejkvideos. Rysk propaganda.

Citat:
Zelenskyjs underskrift på ett papper om Ukrainas neutralitet och Donbass/Krims autonomi och allt detta hade kunnat undvikas. Med tanke på hur rysshatet odlats av Kievregimen borde ju förlusten av de ryska delarna inte vara något större problem. Eller varför kämpar de för landsdelar som inte vill tillhöra Ukraina och vars befolkning de hatar?

Majoriteten i de fyra "annekterade" länen är etniska ukrainare:

Du tänker på ryssarna i de fyra länen, men du glömmer bort den ännu större gruppen i dessa län: etniska ukrainare. Ska man inte ta hänsyn till även dem?
Citera
2023-03-27, 00:34
Medlem
Citat:
Jag tvivlar på dina siffror även om jag inte har en aning om hur det står till med Zelenskyjs stöd i befolkningen, men en och annan ukrainare borde ju börja ifrågasätta visheten i att kriga till sista ukrainare bara för att hökarna i Washington vill det. Jag vet inte hur många klipp jag sett på ukrainska soldater och civilister som säger saker i stil med "Hoppas för Zelenskyjs skull att ryssarna tar honom före vi gör det".

Svaret vet vi - Washington vill att Ukraina proxykrigar mot Ryssland.

Ukrainarna är betydligt klokare än du och vet att de kämpar för att försvara sitt land och sitt folk. Ingenting annat.

Putin invaderade för att erövra Ukraina. Det hade kunnat undvikas med säkerhetsgarantier och amerikansk militär p plats i Ukraina
Citera
2023-03-27, 00:35
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
En ny världsordning är i antågande och den kommer att ledas av Kina, Indien och Ryssland.
😂😂😂
Ryssarna planerade en invasion av sitt fredliga grannland som är en tredjedel av sitt eget lands storlek – med Rysslands 16 gånger starkare militär. Nu ligger ryssarna och förmultnar längs de ukrainska vägarna och den klick ryska suputer som fortfarande lever har spenderat åtta månader på att ta en liten by i östra Ukraina. Om det är en ny världsordning i antågande så kommer ryssar inte vara del av den. Möjligen som kompostjord i kinesernas trädgårdar 😂
Citera
2023-03-27, 00:46
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Europa har blivit en experimentverkstad för globalisterna.
En ny världsordning är i antågande och den kommer att ledas av Kina, Indien och Ryssland.

Du menar att en ny världsordning är på gång och den ska ledas av länder vars befolkning fortfarande gör sina naturbehov i en grop i marken?
Citera
2023-03-27, 00:48
Medlem
Citat:
Stora förluster för NATO/Ukraina i Ackmut, även om de kraftigt drar ner de verkliga siffrorna.

https://t.me/Slavyangrad/39190

The Bakhmut meat grinder killed 12 thousand Ukrainian fighters

The Ukrainian media stated that since December 2022, up to 12,000 Ukrainians have been killed by Russian servicemen and fighters of the Wagner PMC in the battle for Artemovsk (Bakhmut). Another 35,000 Ukrainian soldiers were wounded.

This is the price deceived people pay for the political ambitions of the Kiev regime.

Source : https://t.me/OstashkoNews/62020

Enligt flera Ryska källor skall det befinna sig runt 80.000 man från UAF runtomkring Ackmut.

Mot ca 15.000 Wagneriter.
Bara 15000 wagneriter kvar? Då måste Ryssland förlorat över en halv miljon man.
Citera
2023-03-27, 00:56
Medlem
Putin wanted ‘total cleansing’ of Ukraine with ‘house-to-house terror,’ leaked spy docs reveal

https://nypost.com/2023/03/25/putin-wanted-total-cleansing-of-ukraine-leaked-spy-docs-show/
Citera
2023-03-27, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Det går ut publik uppmaning i Moskva att alla ska packa det nödvändigaste i en evakueringspackning.

Från ”klart på tre dagar” till detta:

https://twitter.com/gerashchenko_en/status/1640009713319571456?s=46&t=R36ZdjA_TI1u9KicpVgWIg
Den planen är så listig att sätter man en svans på den hade den klassats som räv; men det var inte barnamördare v.puttins plan, den hade nog snarare klassats som åsna.
Citera
2023-03-27, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Putin wanted ‘total cleansing’ of Ukraine with ‘house-to-house terror,’ leaked spy docs reveal

https://nypost.com/2023/03/25/putin-wanted-total-cleansing-of-ukraine-leaked-spy-docs-show/
Det är bra för ukrainarna att veta vad som väntar om de hamnar under rysk kontroll. Ett Gestapo-samhälle där alla som bara misstänks vara upprorsmakare förs bort och aldrig mer syns till igen. Ett samhälle där ingen någonsin kan känna sig trygg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in