Citat:
Ursprungligen postat av
Conception
Träna på läsförståelsen och sedan förstår du inte vad jag menar.
Du säger att USA blev hotade av Ryssland för att de blev självständiga. Då undrade jag om det var invasionen som gjorde att USA blev rädda för att Ryssland kunde agera?
USA är inte hotat av Ryssland och har inte varit hotade av Ryssland i 30 år. Det är som att USA skulle vara hotade av Brasilien. De är lika starka ekonomiskt. Du är inte lite irrationell i dina tyckanden du.
Det finns inget hot från Ryssland mot USA längre. Ryssland hotar endast Europa.
USA kunde ha skitit i allting men de står på Europas sida och har gjort det i 100 år. Det ska vi vara glada för.
"Ryssland självständiga? Menar du 2014 när de invaderade Ukraina?" Sådär skrev du lilla korkskalle. Eller har du redan glömt bort det?
Det skrev jag aldrig, men du verkar inte ha svenska som förstaspråk, så mycket förvinner i översättningen för dig.
Närmaste hotet för USA från Ryssland var kanske Kuba-krisen. I övrigt har jag inte sett så mycket hot från deras sida mot USA.
USA står på sin sida och sin sida endast. Europa är USAs intressesfär, och det är därför dom har sin militär här. Tror du att dom vill ha med oss och Finland i NATO för vårat intresse eller för deras intresse?