2023-02-19, 23:44
Medlem
boqpods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Du är en utmärkt symbol för ett allt mer totalitärt väst med paranoida vanföreställningar. Alla meningsmotståndare är ryska agenter. Fy fan vad patetiskt från "den fria världen." Det är just därför vi har ett krig mellan sanning och lögn. Väst står för lögnen och Ryssland för sanningen.

Mmm..
Bögeri är en sjukdom, inte sant?

Väst kan inhämta information från olika källor, till skillnad från alkoholisterna i ruinerna av sovjet.
Putin är borta innan vi firar 2024, tankar kring det?
Citera
2023-02-19, 23:45
Medlem
Jag är inte uppdaterad alls idag. Men jag såg på SVT just nu att Polen skapar Europas största armé. Det är inte dåligt gjort av ett land som Polen som länge "legat lite efter". Vi får följa denna fantastiska upprustning, hoppas Sverige kan sälja....

Skäms Tyskland, skäms de gröna, skäms dom som monterade ned kärnkrafter. och skäms sossar....(S)... ...ni vaknade sent.
Citera
2023-02-19, 23:45
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
Ryssen tände en cigarett så fabriken som producerar alla reservdelar t olje produktionen brann upp. Inger mer olja ifrån Ryssland. https://www.reddit.com/r/ukraine/comments/116p407/the_krezal_plant_which_produces_oil_production/?utm_source=share&utm_medium=android_app&utm_name= androidcss&utm_term=1&utm_content=share_button

En del tror att bränderna är försäkringsbedrägerier för fabrikerna kan inte sälja något. Kanske kan man inte få något sålt till den havererade oljeindustrin och har även svårt att tillverka något utan utländska komponenter. Då är det bättre att bränna ned skiten och få ut på försäkringen.
Citera
2023-02-19, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madzen123
Jasså inte?

Det är fritt fram att argumentera.
Inte.

De försökte designa en processor men den var så usel så inte ens staten ville använda den.

De kan borra hål i marken och skjuta upp saker i luften, sen är det slut med Rysslands kompetens.
Citera
2023-02-19, 23:47
Medlem
boqpods avatar
Är krimbron tokbevakad eller varför ser vi inga fler attacker mot den?
Vore en sån jävla pungspark på Putin!
Måste finnas någon attackdykare där ute som kan simma ut till ett brofäste tänker jag…
Citera
2023-02-19, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YerBlues
Idag har det varit mycket prat om att ryska soldater inte fått lön på 6 månader , och att de inte får ta semester.

Det stämmer ju bra med Rysslands urusla ekonomi .

Det kommer bli oroligt när detta når bristningsgränsen.

Hur skall ni hantera detta ?
Blir nog omotiverade soldater ?
Finns någon lösning, när pengarna tydligen tryter?

Ryssarna har jag ingen aning om angående löner. Hoppas de får lite soppa.

Men ukrainarunkare som läser aftonbladet.se eller CNN typ hahaha.

Fakta kvarstår. Ukrainska soldater får inte löner i tid, långt försenat och då i klumpsummor som är för små. Om ÖHT + Svartbetalningar
Citera
2023-02-19, 23:50
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Jasså inte?

Det är fritt fram att argumentera.

Du hävdar att ryssland är stora inom it. Well..,man tog nog två steg tillbaka när det blev en exodus på just it-folk när invasionen körde igång. Nu orkar jag inte leta upp en länk, men ryssland själva har medgett att man har fått en brist på kvalificerad it-personal. Sedan om man nu är så "mega" på detta.., inte tusan har jag iallfall hört talats om något ryskt "Silicon Valley"..

Citat:
Nej men mot grupperingar inom det Ukrainska folket.

Jo, det har ju märkts : Barn, kvinnor, äldre.., dvs alla ifrån hela civila samhället. Man har lyckats riktigt "bra" där. Betydligt fler än antalet riktiga "nazister" som finns i Ukraina.
Citera
2023-02-19, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Nu tror jag dig inte för du har ljugit så mycket, men om det är så, så har även Ryssland samma problem, så då är det väl lika. Men trenden är förstås att om någon säger att Ryssland har svårt med soldatlönerna så kommer ni med samma sak om andra. Det bara fortsätter på samma sätt. Inget nytt. Ni är så fruktansvärt tråkiga och återupprepande att man blir trött. Du förstår väl själv att du inte har någon trovärdighet egentligen. Du går inte att lita på.

Bra propagandamaskin är Ukrainas stora fördel. Resten har de inte varit så starka i
Citera
2023-02-19, 23:53
Medlem
Madzen123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
Inte.

De försökte designa en processor men den var så usel så inte ens staten ville använda den.

De kan borra hål i marken och skjuta upp saker i luften, sen är det slut med Rysslands kompetens.
Och det är på grund av den processorn allt faller samman? Eller bara för dig?

Vilken breddad insikt och öppet sinne du har måste jag säga! Fantastiskt!
Citera
2023-02-20, 00:00
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
När man inte har vettiga argument att komma med så tar man till personangrepp/påhopp. Läs lite psykologi jag tror du skulle må bra av det.
Nej! Du vet inte att Nato är en försvarsorganisation. Inte en krigsorganisation. Det visar du förstås med påståendet att Nato skulle anfalla ryssarna. Inte heller förstår du att ett Natoland måste bli anfallet, innan Natoförsvaret aktiveras militärt. Inte heller verka du förstå att Ryssland krigar mot Ukraina och att väst förser dem med vapen.

Deras snack om att de krigar mot Nato är förstås en ren lögn. Dom tror förstås att deras misslyckande krig mot Ukraina, kan bortförklaras med att de krigar mot Nato. Men som sagt det är inte sant. Självklart skulle de bli förvandlade till småsmulor om de försökte sig på det.

Så det jag säger är sant. Du vet inte vad Nato är och är därmed inte allmänbildad. Varför bildar du inte dig själv och tar reda på faktiska förhållanden. Om du pratar om saker du inte vet, framstår du förstås som obildad på samma sätt som om någon skulle påstå att Europa är ett land eller att Ryssland ligger i Afrika, även om man skulle kunna tro det ibland när det gäller levnadsstandard och korruption.
Citera
2023-02-20, 00:01
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag är inte uppdaterad alls idag. Men jag såg på SVT just nu att Polen skapar Europas största armé. Det är inte dåligt gjort av ett land som Polen som länge "legat lite efter". Vi får följa denna fantastiska upprustning, hoppas Sverige kan sälja....

Skäms Tyskland, skäms de gröna, skäms dom som monterade ned kärnkrafter. och skäms sossar....(S)... ...ni vaknade sent.

Ja, det finns nog ingen annan nation i europa som tar det ryska hotet så på allvar som Polen. Likaså stödet till Ukraina, där är det inte bara snack !

Tycker annars att Tyskland börjar vakna, det är andra i EU-klassen fortfarande vill "gömma sig bakerst" i rummet. Man gnällde om att Tyskland måste ge "grönt ljus" till Leo2 leveranser. Det har man nu fått.., men fortfarande drar diverse eu-länder fötterna efter sig.

Sist en positiv sak. Frankrike snackade om att man skulle skicka AMX-10 till Ukraina nästa vecka :

Den franske försvarsministern Sébastien Lecornu säger att han inte vill uppge hur många stridsfordon som ingår i den första sändningen då han inte vill ge Ryssland någon "strategisk information".

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/direktrapport-forsamrat-sakerhetslage?inlagg=10a7e827d7e1542f2329935903c8a 909

Jag har lite irriterat mig på när diverse länder slår på trumman och håller en presskonferens om "vad, hur mycket" man skickar. Man bara visar korten till ryssarna..
Citera
2023-02-20, 00:01
Medlem
Citat:
Och det är på grund av den processorn allt faller samman? Eller bara för dig?

Vilken breddad insikt och öppet sinne du har måste jag säga! Fantastiskt!
Nej, det är självklart mer än deras patetiska CPU som skapar en bild av Rysslands inkompetens.

Redan innan kriget lyste Rysslands uppfinningar med sin frånvaro, men nu har man fått reda på att även sånt man trodde att de var bra på, att tillverka en jävla massa vapen, var något de är fullständigt värdelösa på.

Sovjet lyckades till och med att skapa massvält i ett av världens bördigaste land! så usla är de.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in