2023-02-19, 23:25
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madzen123
Först och främst så är kriget inte riktat mot den civila Ukrainska befolkningen. Har tanken aldrig slagit dig varför Putin tar så god tid på sig? Kan det vara för att civilbefolkningen skall hinna evakuera? Bara en tanke.

Jag säger det 1 gång.
Kriget är riktat mot:
NWO
NATO
NEO-NAZI
Ett anfallskrig förstås riktat mot alla innevånare i det land man anfaller.
Om man vill kriga mot de du påstår, får man väl anfalla dem. Varför förklarar man inte krig mot hela Nato då. Är man feg?
Citera
2023-02-19, 23:30
Medlem
HejaFinlands avatar
Tror ni det blir krig i Moldavien nu? Moldavien vill avmilitarisera ryssarna och utbrytarna som haft en egen sorts stat i Transnistrien. Det intressanta är att Transnistrien faktiskt bröt sig ut (1990) innan Sovjet upplöstes. Kanske Ukraina går in där och hjälper Moldavien mot ryssarna?

https://twitter.com/Flash_news_ua/status/1627428986924957697
https://en.wikipedia.org/wiki/Transnistria#Secession

Citat:
Ursprungligen postat av Bidencrackhead
Hej Vinland. Väl mött pojken.

Jag är inte en pojke, det är därför jag hade svårt att leva mig in i dina funderingar om manlig homosexualitet. För övrigt verkar du lite knasig.
Citera
2023-02-19, 23:31
Medlem
Citat:
Ryssland är en av de största ekonomierna i världen, med en betydande roll i både Europa och Asien. Landets ekonomi har genomgått en radikal förändring sedan Sovjetunionens upplösning 1991, då Ryssland övergick från en planekonomi till en marknadsekonomi. I det här svaret kommer jag att ge en översikt över Rysslands ekonomi, dess styrkor och svagheter

Styrkor:
Rysslands största styrka är dess råvaruresurser, särskilt olja och gas. Landet är en av de största exportörerna av olja och gas i världen, och exporten av dessa råvaror utgör en betydande del av landets BNP. Ryssland är också en ledande producent av andra råvaror, såsom aluminium, nickel, stål och guld.
En annan styrka i Rysslands ekonomi är dess högteknologiska sektorer, inklusive rymdindustrin, dator- och mjukvaruindustrin, och försvarsindustrin. Dessa sektorer sysselsätter högutbildade arbetare och är beroende av forskning och utveckling, vilket gör dem viktiga för landets ekonomi på lång sikt.

Svagheter:
En av de största svagheterna i Rysslands ekonomi är dess beroende av olje- och gassektorn. Eftersom dessa råvaror står för en så stor del av landets exportinkomster och BNP, är Ryssland särskilt känsligt för prisförändringar på världsmarknaden. Om efterfrågan på olja och gas sjunker, kan Rysslands ekonomi påverkas negativt.
En annan svaghet är bristen på diversifiering i ekonomin. Ryssland har länge varit beroende av sin råvaruproduktion och har inte investerat tillräckligt i andra

Vad är din slutsats?

Att du har fel .
Ryssland har ingen stor ekonomi , är som Italien , eller som de nordiska länderna.

Erat intäktsras i Jan-23 är oerhört stort,30-40 %, och är en delförklaring till uteblivna soldatlöner .
Eran framtid är nattsvart , både ekonomiskt,kulturellt och socialt !

Det invasionsanfall som Putin genomförde 24/2-22 har gjort alla ryssars liv sämre .

Säg något som blivit bättre för medelryssen efter 24/2-22,,jag ser bara försämringar .
Och värre kommer det bli.
Citera
2023-02-19, 23:31
Medlem
Madzen123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Detta stämmer inte. Ryssland är inte framgångsrika inom dator- och/eller mjukvaruindustrin. Försvarsindustrin har ju visat sig vara katastrofal.
Jasså inte?

Det är fritt fram att argumentera.
Citera
2023-02-19, 23:34
Medlem
Madzen123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Ett anfallskrig förstås riktat mot alla innevånare i det land man anfaller.
Om man vill kriga mot de du påstår, får man väl anfalla dem. Varför förklarar man inte krig mot hela Nato då. Är man feg?
Tror du uttalade lite fel bara, självklart blir alla invånare drabbade. Men det är fortfarande inte riktat mot dessa, förstått?
En sak i taget kan vara en rimlig förklarning. Men testa vänd på frågan, varför har inte Nato agerat då dem vet om detta? Är man feg?

"Let them try"
Citera
2023-02-19, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YerBlues
Att du har fel .
Ryssland har ingen stor ekonomi , är som Italien , eller som de nordiska länderna.

Erat intäktsras i Jan-23 är oerhört stort,30-40 %, och är en delförklaring till uteblivna soldatlöner .

Det invasionsanfall som Putin genomförde 24/2-22 har gjort alla ryssars liv sämre .

Säg något som blivit bättre för medelryssen efter 24/2-22,,jag ser bara försämringar .
..och du har givetvis källhänvisning till dina påståenden ??
Citera
2023-02-19, 23:39
Medlem
Citat:
Först och främst så är kriget inte riktat mot den civila Ukrainska befolkningen. Har tanken aldrig slagit dig varför Putin tar så god tid på sig? Kan det vara för att civilbefolkningen skall hinna evakuera? Bara en tanke.

Jag säger det 1 gång.
Kriget är riktat mot:
NWO
NATO
NEO-NAZI

Kan det vara därför Ryssland inte får vinna?

Kriget är riktat mot det ukrainska folket.
Citera
2023-02-19, 23:39
Medlem
Ryssen tände en cigarett så fabriken som producerar alla reservdelar t olje produktionen brann upp

Inger mer olja ifrån Ryssland.

https://www.reddit.com/r/ukraine/comments/116p407/the_krezal_plant_which_produces_oil_production/?utm_source=share&utm_medium=android_app&utm_name= androidcss&utm_term=1&utm_content=share_button
Citera
2023-02-19, 23:40
Medlem
Madzen123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YerBlues
Att du har fel .

Människorna som räknar på detta är nog smartare än att dra slutsatser från ett år tillbaka. Just sayin.
Självfallet löser inte krig någonting, kortsiktigt. Och det tillkommer lidande under en period.
Men för att saker och ting skall bli bättre så behöver de först bli sämre, enkelt förklarat.

Dem ryska soldaterna vet varför dem driver detta krig, jämfört mot dem Ukrainska stackarna som inte har en aning.. Varför då tänker du? Hur kan dem inte veta? Då faller vi tillbaka till korruptionen, där har du svaret.
Citera
2023-02-19, 23:41
Medlem
Smutzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popofff
Är det någon som fattar varför chechenska soldater är och krigar på Rysslands sida?! Dom själva hatar väl Ryssland pga de inte får självständighet om jag inte är ute och cyklar - vad gör dom där??
Dom är ju djur mot civila….

Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
Dom fattar inte bättre. Antagligen tycker dom bara det är roligt att få vara med och tortera och döda folk. Snygga ukrainskor står också högt på önskelistan. Det är lite spänning i en annars dötråkig vardage för dessa djur.

Det är för att Tjetjenien inte är en västerländsk nationalstat utan ett utpräglat klansamhälle. Jag vill absolut inte ta någon ära från de modiga män och kvinnor som slåss på Ukrainas sida men i slutändan kokar det ner till att vissa klaner gynnas av rysk överhöghet medan andra missgynnas.

Det ska tilläggas att även om vissa tjetjenska krigare säkert är hyvens prickar så kommer det vara ett laglöst rövarnäste oavsett hur det går fetknoppen Kadyrov:
Citera
2023-02-19, 23:41
Medlem
Madzen123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Kriget är riktat mot det ukrainska folket.
Nej men mot grupperingar inom det Ukrainska folket.
Citera
2023-02-19, 23:42
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Tror du uttalade lite fel bara, självklart blir alla invånare drabbade. Men det är fortfarande inte riktat mot dessa, förstått?
En sak i taget kan vara en rimlig förklarning. Men testa vänd på frågan, varför har inte Nato agerat då dem vet om detta? Är man feg?
Vilket svammel. Vilka är det riktat mot då, Indonesierna.
Du vet inte ens vad Nato är. Det är uppenbart utifrån vad du säger. Varför tar du inte reda på det före du uttalar dig. Har du ett behov att visa din okunskap, att du saknar allmänbildning.

Men vist är jag överens med dig att väst, inte Nato borde intervenera och köra ut ryssarna. Så där anser jag de handlat fegt. Men det är bra att du anser det. Då kan vi propagera för det och hoppa att de lyssnar. För det är väl det du vill?
Kasta in alla vapen och flyg Nato har och bränna bort alla ryssar från Ukraina.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in