2023-02-08, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
ingen aning, inriktingen var ju att skydda ryska medborgare boende i ukraina från etnisk rensning och allt det fina ukraina håll på med, för att inte räkna in anfall mot civilbefolkningen i östra ukraina, där 65% är ryska medborgare (17% totalt i hela ukraina)

kanske de nöjer sig med det, men sedan kom det ju omröstningar att kharkiv och kherson att de oxå vill tillhöra ryssland.

kanske det räcker, och att det blir ett regimskifte i ukraina.

eller kanske ukrainas wunderwaffen vänder på steken. men jag tror inte Ryssland ger upp krim, de räknar det som ryskt territorium sedan 2014, då finns risken för eskalering.

att något kommer att återgå till det vanliga tror jag är en önskedröm oavsett vad som händer.

NATO, EU, FN, IMF osv har visat sina händer, det är många länder som ser det som ett hot i framtiden.

Så, om jag med våld bryter mig in i ditt hem, hotar dig och din familj med vapen i handen till en omröstning om att ditt hus/lägenhet ska tillhöra mig, givetvis med hot om död, så anser du att det är legitimt?
Citera
2023-02-08, 11:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Fan vad jag saknat denna donna.
https://twitter.com/CheeseWhiz/status/1623225694800195585

Hon finns tamigfan på varenda ryssbild som ska förespråka något.
Tänk om det finns så få putlersympatisörer i Ryzzland att de är tvungna att ha säkerhetstjänstens team av skådespelare i den ryska propagandan? Jag önsketänker nu men ändå.

Är dessa pälsar de de delar ut till så kallade "skådespelare" stulna från Ukraina? Jag misstänker det banne mig!
Citera
2023-02-08, 11:45
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Ryssland bryter mot alla avtal när de passar dem. Ryssland uppfyllde inte sin del av Minskavtalet, Ryssland bröt mot Budapestmemorandumet redan 2014 (tyvärr valde väst att inte sätta hårt mot hårt den gången), Ryssland bröt icke-angreppspakten med Polen 1939 och invaderade i samarbete med hitlertyskland med motiveringen att de skulle "skydda ryssar och vitryssar som trakasserades av polacker".

Ibland håller de dem. Ibland inte. Håller med om att det är ett problem.
Citera
2023-02-08, 11:45
Medlem
HejaFinlands avatar
UK skall träna ukrainska piloter på stridsflygplan. Vilken modell kan det vara då?
https://twitter.com/bayraktar_1love/status/1623254960937832449
De skall också ge vapen med lång räckvidd. Undrar vilka? Det måste innebära att de även ger Ukraina tillstånd att använda dem mot ryskt territorium. Marinsoldater, vad innebär det? Skall de göra trupper som kan göra landstigningar på Krim?
Citera
2023-02-08, 11:48
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
Om inte om hade funnits......

Nämenpåriktigt; Yanukovich var en förskingrare och förrädare samt är dömd för förräderi av ukrainsk domstol. Numer bor han i Ryssland, det land som as we speak begår folkmord och krigsbrott i Ukraina, och där åtnjuter han självaste Putlers beskydd. Hur skulle en sådan person någonsin kunnat vara "bra" för Ukraina? Tycker du inte själv att hans karaktär samt lojalitet mot hemlandet Ukraina uppvisar lite brister?

Länk till artikel om dom för förräderi:https://www.theguardian.com/world/2019/jan/25/ukraine-ex-president-viktor-yanukovych-found-guilty-of-treason

Jag säger inte att det vore bra att han styrde Ukraina. Det som hade varit bra var om han avsatts demokratiskt, dvs i fria val.

Däremot är detaljerna om vad han gjort oväsentliga, eftersom rättsväsendet var som det var i Ukraina. Nigeria och Etiopien är länder som har bättre rättssystem, det säger inte lite.
Citera
2023-02-08, 11:48
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Fan vad jag saknat denna donna.
https://twitter.com/CheeseWhiz/status/1623225694800195585

Hon finns tamigfan på varenda ryssbild som ska förespråka något.
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Hahaha, tack för den alltså!! Hon har helt klart många strängar på sin lyra den donnan ja. Ja då kan man ju helt klart räkna med att pälsgåvan var bara ren propaganda och pälsarna fick snällt lämnas tillbaka efter att filmen var klar.

Märkligt att de alltid återanvänder samma kvinna till alla möjliga slags roller. Har de inte ett bredare urval av kvinnor att välja mellan till deras skådespelerier?
Citera
2023-02-08, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
De som menar att Euromaidan och 2014 inte spelar någon roll eller är irrelevant för tråden kan se på detta argumentet. Här är frågan "vem som "började" relevant. Om man anser att Ryssland "började" i Donbass så har Sportlaban fel.

Ryssland började långt innan Euromaidan.
Hade inte Ryssland börjat så hade det inte blivit något Euromaidan.
Senast redigerad av Spugge 2023-02-08 kl. 11:56.
Citera
2023-02-08, 11:50
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Märkligt att de alltid återanvänder samma kvinna till alla möjliga slags roller. Har de inte ett bredare urval av kvinnor att välja mellan till deras skådespelerier?

Hon är inte med på en eller två bilder, hon är med på så gott som allt. Finns det inte någon sida där man kan följa hennes bildkarriär? Har fått för mig att det finns
Citera
2023-02-08, 11:53
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Börjar det sina i kassakistorna hos våra ryska tv-kanaler? Sån här cgi är iallafall inte så kostsam.
https://twitter.com/francis_scarr/status/1622894391428804608

Jag tror det är att de börjar få svårt att hitta videoredigörer, de flesta Youtubers har ju redan lämnat landet. Sen får de ju inte köpa nya datorer längre heller så den där gamla XP-installationen kanske inte klarar den nya Da Vinci-versionen.
Citera
2023-02-08, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Jag säger inte att det vore bra att han styrde Ukraina. Det som hade varit bra var om han avsatts demokratiskt, dvs i fria val.

Däremot är detaljerna om vad han gjort oväsentliga, eftersom rättsväsendet var som det var i Ukraina. Nigeria och Etiopien är länder som har bättre rättssystem, det säger inte lite.
Åter igen så använder du dig av falska dikotemier som du anklagar andra för. Vi behöver inte acceptera eller ens gå in på andra länders bristande rättssystem. Ukraina kan ha ett bristande rättssystem och fortfarande ha rätt när de dömer Yanukovich för förräderi.
Citera
2023-02-08, 11:54
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollenrullar
För det första övertygar du bättre om du lägger upp relevant källhänvisning.

Men om han också hade tillskansat sig en enorm förmögenhet i det terror och korrupta Ukraina, gör mig inte minsta förvånad.
Som jag skrivit ett antal gånger är jag varken Ryss eller Ukraina sympatisör.

Men Zelenskyjs enorma förmögenhet visar med all tydlighet hur detra falskspel fortsätter.

Varför kan han inte ta "bara en liten del", kanske en miljard av sin förmögenhet och visa "vilken folkets hjälte" han är??

..skulle inte tro det...
Men Zelensky äger inte miljarder??!?!

https://www.reuters.com/article/factcheck-ukraine-zelenskiy-idUSL2N2WI1ES

När ska du fatta det.
Citera
2023-02-08, 11:55
Medlem
Snapcounts avatar
Mera ekonomiskt elände för Ryssland, det vill inte ta slut :

Lukker døren helt for russisk aluminium
USA planlegger å innføre 200 prosent toll på russisk aluminium.

Russland er verdens nest største aluminiumsprodusent og en tollmur på 200 prosent vil ifølge Bloomberg stoppe all aluminiumshandel med Russland. Så langt finnes det ingen indikasjoner på at EU planlegger lignende sanksjoner på aluminium fra Russland.

https://www.finansavisen.no/ravarer/2023/02/07/7983616/lukker-doren-totalt-for-russisk-aluminium

Tack o lov att de har kineserna kvar, som är villiga att ge ett skammpris !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in