2023-02-08, 11:00
Medlem
Switzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Putin trodde nog att deras rysstroll och propagandister lyckats söndra EU mer än vad som var fallet. Ingenting enar folk så mycket som en yttre fiende, och Putin lyckades göra sig själv till en riktig ärkeskurk i serietidnings-stuk när han började hota västvärlden med kärnvapen och mörda och våldta barn och kvinnor i Ukraina.
Bästa jag läst på länge. Det är verkligen så. Men de anti homoglobofascistrussofobsjudenazisterna försöker i desperation fortsätta men förstår inte det bara ökar opinionen för Nato medlemskap och ökar hatet mot världens största bögknullande pridearmé
Citera
2023-02-08, 11:01
Medlem
HejaFinlands avatar
Ryska Federationens framtid för att förhindra att de anfaller Ukraina eller andra grannländer igen.

Hur tycker vi skall göra med de västligaste länen (Oblasten) i Ryska Federationen som gränsar till Ukraina? Skall vi göra dem till självständiga "Folkrepubliker" som Ryssland gjorde med LPR och DPR? Eller skall de annekteras och bli en del av Ukraina? Skall vi låtsas hålla "folkomröstningar" där eller skall vi strunta i det? Lite onödigt om vi redan bestämt resultatet. I först hand tänker jag på de oblast som gränsar till Ukraina. Rostov, Belgorod, Voronezh, Kursk och Briansk.

Senare när Vitryssland blivit fritt får vi ta tag i de ryska oblasten som gränsar till dem.

Ett annat alternativ vore att ta ett helhetsgrepp och skapa nya demokratiska stater i Europeiska Ryssland. De har en indelning i federala distrikt som kunde bli en bra utgångspunkt. Här är en karta över dem. https://www.nationsonline.org/oneworld/map/European-Russia-map.htm
Det skulle ge 6 nya demokratiska nationalstater av Europeisk karaktär och av en hanterbar storlek på yta och befolkningsmängd. Som vi kan bjuda in i den Europeiska gemenskapen av civilisation och kultur; bort från det moskovitiska barbariet.

Kaliningrad, Karelen, Transnistrien och andra olagligt annekterade områden återbördas så klart till sina rättmätiga ägare.

Hur skall vi göra med det asiatiska Ryssland? Sibirien? Många delar där vill nog bli självständiga länder då de inte är ryssar. Kina och Japan har ju rätt till vissa områden också.
Citera
Medlem
Switzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaginalketchup
Hahaha ja vilken syn , ryssorcher och somalier som inte ens kan invadera fruktdisken på Ica

Ganska talande för hur få vänner Putler har när det som återstår är Nordkorea och lite efterblivna afrikanska länder vars innevånare har lägre Iq än en schäferhund.
Kan du tänka dig Kongolesiska fallskärmsjägare?
Putin har bara jordens värsta länder på sin sida, inte ens dem är på deras sida egentligen utan det är bara att de får gratis gas som gör detta 😂
Citera
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Varför valde han att stanna om han kunde flytt och levt tryggt med sin familj resten av sitt liv?

Det är självklart för alla att man tjänar inte miljarder på en TV-serie i Ukraina. Han fick på sin topps några miljoner för det. Som han senare, kanske på uppmaning av någon av sina producenter, valde att placera i ett off-shore bolag för att slippa skatta. Men mig veterligen så redovisade han en del (allt?) av det.

Han är nog inte mer korrumperad än våra egna politiker i Sverige som också försöker med lagens kryphål att undvika skatter och dylikt. Men rysk propaganda vill såklart hävda att han är korruptionens moder.
Han ska ha varit delägare av produktionen samt serien var populär även utanför Ukraina. Rättigheterna till seriens såldes och han har nog tjänat mer än några miljoner. Inga miljarder men ändå en respektabel förmögenhet. Det går att leta upp detaljerna om du är intresserad. Jag är bara ytligt insatt själv.

För många människor handlar inte allt om pengar. Varför jobbar rika personer? Han stannar antagligen för att han vill försvara sitt land.
Citera
2023-02-08, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Om han stannat på sin post, så hade det parlamentariska förfarandet blivit mer normalt. Han hade kanske blivit fängslad. Eller så hade han vunnit valet, vem vet? Oavsett vad, så hade det varit bättre för utvecklingen av den ukrainska staten. Och då hade vi haft en annan historia. Segraren skriver här historien - och stjäl ur ukrainska statskassan.
Stjäl ur ukrainska statskassan? Ja det gör väl en del personer just nu. Yanukovich var riktigt bra på det. Det var väl en av åtalspunkterna.
Citera
2023-02-08, 11:02
Medlem
Citat:
Om han stannat på sin post, så hade det parlamentariska förfarandet blivit mer normalt. Han hade kanske blivit fängslad. Eller så hade han vunnit valet, vem vet? Oavsett vad, så hade det varit bättre för utvecklingen av den ukrainska staten. Och då hade vi haft en annan historia. Segraren skriver här historien - och stjäl ur ukrainska statskassan.

Om inte om hade funnits......

Nämenpåriktigt; Yanukovich var en förskingrare och förrädare samt är dömd för förräderi av ukrainsk domstol. Numer bor han i Ryssland, det land som as we speak begår folkmord och krigsbrott i Ukraina, och där åtnjuter han självaste Putlers beskydd. Hur skulle en sådan person någonsin kunnat vara "bra" för Ukraina? Tycker du inte själv att hans karaktär samt lojalitet mot hemlandet Ukraina uppvisar lite brister?

Länk till artikel om dom för förräderi:https://www.theguardian.com/world/2019/jan/25/ukraine-ex-president-viktor-yanukovych-found-guilty-of-treason
Citera
2023-02-08, 11:04
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Vad hette den där tomten som satt och skulle skicka massa ukrainska twittrare till turkarna för dom inte var ledsna för jordbävningen? Har han skickat den här från rysk statlig tv? https://twitter.com/Gerashchenko_en/status/1622923283975794693

Det var Traderjoe. Jag citerar honom här så får vi se vad han säger.

Citat:
Ursprungligen postat av traderjoe
Jag har idag sparat/bokmärkt över 100 tweets från svenska pro-Ukrainska konton på twitter som öppet firar de tusentals civila dödsoffren i Turkiet. Även på officiella Ukrainska telegramkanaler har det lagts upp bilder på döda barn med glada kommentarer. Turkar ses, trots Bayraktardrönare , som förrädare eftersom de inte är tillräckligt fanatiska i sitt stöd till Ukraina.

Jag försöker göra allt jag kan för att dela dessa inlägg med Turkiska myndigheter och på sociala medier. De förtjänar att veta vilka vidriga kackerlackor som de faktiskt stödjer.
Citera
2023-02-08, 11:05
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Jaså? Du vet väl att 68 000 personer (mest ryssar) är statslösa i Estland? De blev av med sitt medborgarskap vid självständigheten 1991. Estland godkänner normalt inte dubbla medborgarskap och dessa personer uppfyller ofta inte kraven för estniskt medborgarskap.

De delar av Estland som har ett stort antal invånare med ryska som modersmål har generellt högre arbetslöshet och lägre levnadsstandard än andra delar av landet. Vill man bli medborgare i Estland måste man genomföra ett särskilt medborgarskapsprov som ställer krav på grundläggande kunskaper om grundlagen och i det estniska språket. Etniska ryssar med estniskt medborgarskap har formellt samma rättigheter som etniska ester men många ryssar anger att de ofta upplever sig diskriminerade, inte minst på arbetsmarknaden. Däremot verkar de inte löpa någon större risk att bli dödade än de etniska esterna....
Du har rätt, jag känner bara ett flertal ryssar och ryskor i Estland och Lettland som lever sina liv som fullvärdiga medborgare utan att bli diskriminerade till skillnad mot de jag känner i östra och södra Ukraina.
Citera
2023-02-08, 11:07
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ja om du vill ifrågasätta den, så se intervjun.
Jag har redan sett den och mitt ifrågasättande står kvar.

Ryssland försökte lönnmörda Zelensky under första timmarna, dagarna av invasionen. Sedan, om det nu finns någon sanning i Bennets besök i Moskva, så lovade Putin att inte försöka (igen?).

Samtalet med Zelensky att det är ok att gå ut på gatorna tror jag inte på. Zelensky var ute på Kyivs gator redan ett par dagar efter invasionen och visade sig. Inte efter 5:e Mars som Bennett påstår.
https://edition.cnn.com/videos/world/2022/02/26/zelensky-selfie-street-video-vpx.cnn
Denna film från 26:e Februari.
Citera
2023-02-08, 11:08
Medlem
Enligt REUTER(S) skall Zelenski besöka Storbritanniens premiärminister Sunak och även besöka träningsläger för ukrainska soldater där.

Man skall diskutera det fortsatta stödet till Ukraina.

Zelenski är en verklig ledare, jag är överraskad att han kunde växa så kopiöst med den svåra uppgiften.

Han stärker och inspirerar.
Citera
2023-02-08, 11:10
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollenrullar
Din idiot!
Hur hade det sett ut om "hjälten" flytt när det började brännas under fötterna????
Hur hade det manipulativa väst Z då?

Utan källhänvisning avfärdar du 100% fakta, endast p.g. av att du trott på lögnen, pajas!
Hur såg det ut när Yanukovich flydde?

Svider det nu för dig så du börjar med lite påhopp.
Citera
2023-02-08, 11:11
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Fan vad jag saknat denna donna.
https://twitter.com/CheeseWhiz/status/1623225694800195585

Hon finns tamigfan på varenda ryssbild som ska förespråka något.
Hahaha, tack för den alltså!! Hon har helt klart många strängar på sin lyra den donnan ja. Ja då kan man ju helt klart räkna med att pälsgåvan var bara ren propaganda och pälsarna fick snällt lämnas tillbaka efter att filmen var klar.
Senast redigerad av Sgt.Bland 2023-02-08 kl. 11:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in