Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-27, 20:16
Medlem
Mainforcepatrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
Är du rädd för morgondagens krasch ynkrygg?

Vilken "krash"? Kommer vårt kassaskåp att välta eller en av bananplantorna ramla omkull? Du borde prova lite smutsigt krig själv så skulle du inte vara så ivrig att heja på idiotcirkusen. ALLA inblandade ledare borde bli ombedda av befolkningen/militären att dra åt helvete, varefter man helt enkelt tar med sitt personliga vapen och går hem. Så avslutade jag min "orderlydar" karriär. Jag gick helt enkelt, eftersom jag insåg att ingen "god" sida fanns att kämpa för. Och för detta försökte (och misslyckades) Diktatorsklubben i new york att ta till rättsliga åtgärder mot mig. Så länge alla lyder kommer ni att skickas till krig efter krig som politikerasen/globalisterna vill utkämpa för sin egen vinnings skull.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnebrylenius
Hon har redan butt plug.....

Citat:
Ursprungligen postat av Noone1
Kuststaden Mariupol är omringad - civila evakueras:
https://twitter.com/liz_cookman/status/1498005055613685762

Ryssland verkar inte gå att stoppa i söder och sydöst.
Fake news.

Enligt cnn och amerikanske officerare så är de min 50 mil ifrån
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Det är sant. Tror dock att förslaget har majoritet i riksdagen. Vet inte vilka som potentiellt skulle vara emot: V, MP? Kanske SD? S, M, C, L och KD kommer garanterat rösta för.

Ja blir intressant att se om några röstar emot. Lär vara V och MP i så fall, knappast SD.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Detta var faktiskt ett starkt beslut, men tror den vi skall tacka är Hultqvist och i förlängningen Bydén.
Andersson har nog blott lyssnat till dessa, då hon ej besitter någon som helst kompetens själv i militärstrategiska frågor, och i längre fram i kedjan svag kompetens i sådana strategiska frågor kopplat till vart Sverige skall befinna sig både nu och längre fram ur Putins möjliga perspektiv.

Andersson är en ren marionett i detta, men inget konstigt med det faktiskt. En statsminister av Sverige idag kan man inte utkräva kompetens på inför militärstrategiska beslut.
Den militära delen av det politiska Sverige är självständigt och under låg insyn av statsministeriet enligt den modell som råder i landet sedan andra världskrigets rök skingrat sig.
P H ?? Vad har han för militär kunskap......????
Citera
2022-02-27, 20:17
Medlem
Mowglinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EKOnotNOM
Putin är inte intresserad av andra länder.
Han vill avsätta Zelenskyj som president och in med ny Medvedtjuk, kom ihåg namnet. Putin vill även sätta stop för NATOs utvidgning österut, samma som China. NATO har skickat väldigt mycket vapen in Ukraina senaste åren men om NATOs soldater går in i Ukraina då kan vi förbereda oss för kärnvapen.

Och vart skulle dom kärnvapnen landa? Ryssland har tidigare sagt att dom bara kommer använda kärnvapen för att försvara sig. Kommer Putin bomba sönder Ukraina då?
Citera
2022-02-27, 20:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Mexiko har länge haft goda relationer med Ryssland , samarbetat och köpt mycket vapen av Ryssland.

Så vad sa idioten sa du??
Ingår de i en allians? Har Ryssland missilbaser där?
Citera
Medlem
Mayahems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BroderDonut
Du kan förvisa hur många halmgubbar du vill till Ryssland. Men om du inte kan visa källa när du påstår att folk ljuger, så visar du bara att alla som du vill förvisa till Ryssland bara är meningsmotståndare som du inte kan hantera.

Det är inte jag som sitter och ljuger.
Jag ifrågasätter källanvisningar.

Ryssland är den enda meningsmotståndaren.
De har allt blod på sitt samvete.
Att vara för Ryssland är också att vara emot Sverige och då bör man inte stanna kvar.

Glöm Flashback i Ryssland!
Citera
Medlem
Majd.Al.Sultans avatar
Rätt lång kö in till Kiev nu från norr
Citera
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mowglino
Och vart skulle dom kärnvapnen landa? Ryssland har tidigare sagt att dom bara kommer använda kärnvapen för att försvara sig. Kommer Putin bomba sönder Ukraina då?

Putin så även att de inte skulle invadera Ukraina
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
Fake news.

Enligt cnn och amerikanske officerare så är de min 50 mil ifrån

Det är en reporter på plats som rapporterar... litar nog mer på henne.
Citera
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mainforcepatrol
Vilken "krash"? Kommer vårt kassaskåp att välta eller en av bananplantorna ramla omkull? Du borde prova lite smutsigt krig själv så skulle du inte vara så ivrig att heja på idiotcirkusen. ALLA inblandade ledare borde bli ombedda av befolkningen/militären att dra åt helvete, varefter man helt enkelt tar med sitt personliga vapen och går hem. Så avslutade jag min "orderlydar" karriär. Jag gick helt enkelt, eftersom jag insåg att ingen "god" sida fanns att kämpa för. Och för detta försökte (och misslyckades) Diktatorsklubben i new york att ta till rättsliga åtgärder mot mig. Så länge alla lyder kommer ni att skickas till krig efter krig som politikerasen/globalisterna vill utkämpa för sin egen vinnings skull.

Ukrainarna har inte skickats någonstans, de kämpar för att försvara sina hem och sitt självbestämmande. Om alla ryska soldater däremot tar sitt vapen och går hem så är kriget slut direkt.
Citera
Medlem
Sverige är inte med i NATO men om Ryssland skulle börja hota oss alltmer eller rentav invadera oss, vilka länder tror ni hade hjälpt oss? Kan vi räkna med någon hjälp överhuvudtaget eller endast den typen av hjälp som Ukraina har fått hittills, dvs inga soldater osv från andra länder?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in