Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-27, 12:42
Medlem
Davys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Tyskland fördubblar sin årliga militärbudget från 50miljarder € till 100miljarder €.

https://www.dw.com/en/germany-commits-100-billion-to-defense-spending/a-60933724

Goda nyheter!

Fan på tiden att de lägger ww2 bakom sig.
Citera
2022-02-27, 12:42
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Erik
Skitsnack. Vi behöver inte skicka pengar till Ryssland för att göra rent Östersjön och hur Putin skulle aldrig tillåta att Sverige finansierade smutskastningskampanjer mot honom i Ryssland.

Sverige ska inte skicka en enda krona till Ryssland.

Är du helt från vettet?

Det är inte mer komplicerat än att Israel betalar pengar till Gaza för att rena deras vatten så att man kan bada i Tel Aviv. Innan Sverige ordnade reningsverk åt östländerna så var Östersjön ett dött hav.
Citera
2022-02-27, 12:43
Medlem
JurgenPommerenkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Man utbildar ryssar i demokrati och rättssäkerhet. Det är två saker Putin är i mot. Och om ryska folket tröttnar så faller Putin.

Effektiviteten i detta tror jag vad jag vill om.
Citera
Medlem
Anktalares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neret
Ärligt talat fattar jag inte. Om Sverige oprovocerat invaderade t.ex Norge så skulle Stockholm fyllas med 50.000 demonstranter redan efter en dag. Ryssland går in i Ukraina och runt 3000 ryssar protesterar? Har jag missat något?

För att Sverige inte griper och misshandlar demonstranter? Här skyddar t.ex. polisen NMR, vaccinmoståndare och annat patrask. Man kanske inte gillar det, men det är så en demokrati funkar.
Citera
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neret
Ärligt talat fattar jag inte. Om Sverige oprovocerat invaderade t.ex Norge så skulle Stockholm fyllas med 50.000 demonstranter redan efter en dag. Ryssland går in i Ukraina och runt 3000 ryssar protesterar? Har jag missat något?

Av samma anledning som att ryssar inte kastar sten och hotar blåljuspersonal.
Citera
2022-02-27, 12:44
Medlem
analkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anktalare
2700 demonstranter greps, iofs inte i bara Moskva men det säger rätt mycket vilken kloak ryssland är som land.

Och detta tjat om att usa skulle vara en krigarnation. Usa vill i regel inte kriga men efter att de skapT demokrati i europa har de aggerat världspolis. Med blandat resultat usas befolkning har alltid kunnat protestera mot detta och det ledde till tillbakadragandet ur afghanistan bla.

Bor du i kina eller ryssland och protesterar mot militären åker du i kurran.

En liten men tydlig skillnad som putin o co aldrig nämner. De bygger nämligen allt på j sägare och hot
Citera
2022-02-27, 12:44
Medlem
Volodymyr Zelensky har ju startat en så kallad främlingslegion, någon som vet om den Franska främlingslegionen är aktuell?
Citera
2022-02-27, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
Ukrainas ockupationsregering vill inte ens ha fredssamtal som Ryssland är redo att genomföra för att få en fredlig lösning och för att Ukrainska extremister inte ska hinna ta fler civilas liv. Detta är Russofobi multiplicerat med feghet. Och de försöker föra åsikter från sådana människor till oss som en moralisk riktlinje i förhållande till räddningen av Donbass och Rysslands operation i Ukraina

Vem sa att de borde vara auktoriteter för oss? En russofob som är redo att enas mot Ryssland även med Bandera och nazister är avskum, inte auktoritet. Därför är Ukrainas regering illegitim och operationerna kommer fortsätta för att städa bort avskummet.

Sluta ljug. Ukraina vill föra fredssamtal men vill inte träffas i Minsk för att föra dessa samtal. Ukrainska presidenten har föreslagit ca 10 andra platser att träffas på för att föra dessa samtal.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mess11
Tycker du fokuserar på fel saker. Om du hade en historia som börjar med Tsar-väldet där 99% var livegna, sedan Sovjet, en kort period med en alkad Jeltsin innan ett gäng rövarbaroner som helt bedrar folket tar över — av 100 normala pers, hur många greppar inte efter halmstrån för att slippa erkänna att det gått åt pipan igen?

Känns väldigt mänskligt. Det ”rättvisa” vore att Ryssland fick vara hjältar för en gångs skull och inte väst. Men…

Så om du påstor dig kunna din "rysk/sovjet/federation" historia, så antar jag att man kan förvänta sig att alla "goda ryssar" kan den minst lika bra?

för då borde alla goda ryssar veta vad de ska göra... om de nu finns några sådana....
Citera
Medlem
Goldfinger1964s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AviramHawk
Volodymyr Zelensky har ju startat en så kallad främlingslegion, någon som vet om den Franska främlingslegionen är aktuell?
https://twitter.com/nexta_tv/status/1497841138811785218?t=NLTQIiY7kIb1HgooLVhFiA&s=19
Citera
Medlem
twoeggss avatar
Det finns väldigt många stridsvilliga ryssar tro inte på allt ni ser på Nexta. Detta kommer bli ett väldigt försmädligt nederlag för globalisterna och deras planer med Ukraina.
Citera
2022-02-27, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Vill du att jag ska uttrycka hur imponerad jag är över Ukrainas president och hur starka och modiga Ukrainare är när de slåss för sitt land gentemot en rysk invasion? Abslolut. Ska jag tala om Katyn, Holodomor och sovjets samarbete med Nazi-Tyskland? Här är jag, det kan jag skriva 100 gånger, och kanske kommer skriva det 100 gånger.

Vill du däremot att jag säger att alla ryssar är onda, sorry. Det stämmer inte, så det gör jag inte.

Det behöver du inte. Det är inte din eller min sak att avgöra, utan alla som kallar sig ryssar....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in