Citat:
Ursprungligen postat av
Sgt.Bland
USA gjorde igår ett uttalande genom Jake Sullivan (National Security Advisor) angående konflikten i Ukraina. Ukraina bestämmer själv om hur de vill förhandla, territoriella gränser ska respekteras, Ryssland visar ingen god vilja att förhandla genom att annektera mark från Ukraina, USA kommer att fortsätta hjälpa Ukraina att återta förlorad mark.
https://twitter.com/PowerUSAID/status/1591393902820724736
Det spelar egentligen inte så stor roll om Ryssland vill förhandla för i dessa förhandlingar kommer de att ljuga och trixa allt vad de orkar.
Jag tror det är omöjligt för en ryss att tala sanning. Dessutom, om det nu skulle bli ett fredsavtal så kommer ju ryssen att skita fullständigt i det om han tror sig kunna tjäna bättre på det än att följa avtalet.
Ryssen testar hela tiden att bryta mot alla överenskommelser, ljuger, stjäl och fuskar.
Till slut vänjer sig omgivningen och slutar se hur jävla opålitliga och oärliga ryssar egentligen är.
En sak jag funderar på är hur de som försvarar ryssens invasion av Ukraina tänker egentligen. Jag kan också tycka att väst hamnar i diket med all identitetspolitik, woke, genustrams, klimathysteri och värdegrundsidiotier. Jag köper heller inte allt som väst spottar ur sig genom media och myndigheter. Det ljugs här också.
Men om man tror att det är rimligt att förändra och påverka väst mot en mer konservativ riktning genom att försvara en terrorregims våldtäkt av ett mindre grannland och broderfolk måste man ju vara helt jävla felkopplad i hjärnan.
Tror man på fullt allvar att Rysslands agerande kommer få väst att anamma Rysslands syn på tingens ordning?.
Det är ju tvärtom, barnvåldtäkter, terror mot civilbefolkningen, svinerier bortom vad man kan föreställa sig, lögner, fullständig likgiltighet för människoliv, allt det gör att väst bara sluter sig än mer samman.
Ta bara Finlands och Sveriges snabbansökan till NATO, det gick olagligt fort men det hade aldrig hänt om inte Ryssland agerat som de gjorde. Nu är ju hela Östersjön fientligt område för Ryssen. Hela Skandinavien kommer snart vara NATO-medlemmar. Baltstaterna, Tyskland och Polen är det redan. Det gäller för ryssen att hålla sig någorlunda nykter när han navigerar på Östersjön i fortsättningen.
Svarta havet kommer förmodligen också inom en snar framtid bli svårseglat för ryssen.
Det kommer även få apokalyptiska konsekvenser för Rysslands ekonomi, anseende och möjligheter till påverkan internationellt. Ryssar kommer bli bespottade varhelst de befinner sig i världen. De har inte ens skjutit sig i foten, de har sprängt bort bägge benen från knäna och neråt. Plus att de har grundligt bevisat hur illa det är ställt med deras militära förmåga. Hade det inte varit för att krig är så fruktansvärt brutalt hade man kunnat göra komedier av den speciella militära operationen. Och jag tror att förutom att många efter att ha blivit stumma av förvåning brister ut i gapskratt över Rysslands manövrar i detta krig.
Går det verkligen att vara så klantig? Respekten för Rysslands militära förmåga har sjunkit rätt ner i källaren.
Och det här sitter då vissa individer på det här forumet och tycker är toppen. De är givetvis inte avlönade av Kreml, det är de alldeles för korkade för.
Bara för att man upprepar samma lögn tusen ggr blir den inte sann för det. De är helt enkelt oförmögna att ta till sig information som utmanar deras fantasier. Det kombinerat med en stark känsla av bitterhet och harm över att uppleva sig sviken av samhället de lever i får dem att bli fanatiska i sin tro på Rysslands moraliska rätt att terrorisera, hota och bete sig som svin i största allmänhet så mycket de bara vill.