Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-26, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnebrylenius
Vad händer ? Varför skjuter inte stridsvagnen ?

Det är inte en stridvagn, ett lätt luftvärn. Tydligen så är det friendly fire mellan Ukrainska styrkor.
Citera
2022-02-26, 20:04
Medlem
Roman släpper Chelsea..

Roman har förlorat alla sina pengar..
Citera
2022-02-26, 20:05
Medlem
https://www.reddit.com/r/CombatFootage/comments/t23k39/the_movement_of_the_chechen_column_ive_found_the/

smutsiga islamister på väg för att kriga mot ukraina
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NisseD
Hahaha, humor. Ryssland är verkligen helt efterblivet. Den enda anledningen till att man ens ska bry sig om dem är kärnvapnen.
Man kan ju fråga sig om USA behöver vedergälla eller om merparten av de ålderstigna raketerna kommer trilla ner innan de ens lämnat ryskt luftrum. Trist för isbjörnarna när några av de flygande cigarrerna trillar ner då jag antar att de ska över polarområdet.
Citera
Medlem
analkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hakalabakala
Alright, snart går NATO in.
Undrar om nato planerar att ta ryssland direkt?
Citera
Medlem
Vryzass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Serpenttongue
Till skillnad från 99.99% av er keyboardwarriors här så gick jag med i hemvärnet redan i torsdags.

Det gör inte ett skit för rådande konflikt, jag vet.
Men för mig handlar det om att visa solidaritet och att vi har folk i Sverige som är villiga att dö i försvar för vårat sätt att leva och vårt land.

Hur många av er är beredda att göra det samma?
Jag har 2 småbarn och en fru som jag älskar mer än allt, Jag gör detta för att dom evt ska kunna leva fritt i ett fritt land utan förtryck från en evt galen diktator.

Skriv inte tillbaka om ni inte gjort militärtjänst eller kommer göra det inom den närmsta tiden om ni är fega parasiter som bara sitter hemma och gnäller.

Hade jag fått göra det lagligt så hade jag varit i Ukraina redan.

Då kan jag berätta att detta är din lyckodag! Ukrainas president erbjuder alla utländska frivilliga gevär och utrustning. Du kan kan vara en laglig krigande kombatant redan imorrn!

Seså, iväg med dig och se till att uppdatera oss.

Eller håll käften, tönt.
Citera
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sardinisardinien
Som vanligt kan ni bara förenkla sanningen.

Tycka vad man vill om psykopaten Putin, men att inte ge säkerhetsgarantier, som ändå i praktiken var ett faktum då NATO aldrig skulle acceptera Ukraina som medlem, har lett oss in i ett krig.

Du är väl medveten om att dessa säkerhetsgarantier även omfattar skandinavien, inklusive Svedistan?
Citera
Medlem
Enligt "Kyiv Independent" ska ett bryggeri i Lviv ha ställt om sin produktion till att tillverka molotov-cocktails istället.
Citera
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salcinn
Hur det än går nu så har Putin förlorat. Stora förluster av materiell och soldater. Flertalet nedskjutna luftfarkoster till ett värde av miljarder. Den ukrainska befolkningen har inte omfamnat den ryska armen som befriare utan kämpar för ett fritt Ukraina. Oppositionen i landet växer.

Massiva sanktioner som för Ryssland tillbaka årtionden och mer kan komma . Finns inte ett enda scenario där Putin kan gå ur detta som vinnare. Det största nederlaget är att Rysslands anseende som militär stormakt är som bortblåst.
Den ryska björnen är synad och den har inte så vassa tänder som den ville få väst att tro.

Den ryska björnen har vidrigt vassa tänder och de elaka vapnen är inte ens framme än.
Däremot tror jag att Putin kommer att bli den store förloraren i det här kriget.

Kineserna kommer inte att gilla all oro som kommer att prägla den närmaste tiden.Dom har fullt upp med att hålla ihop Kina.

Till slut så kommer alla att inse att Putin är en jättebelastning då kommer han inte att sitta kvar.
Citera
2022-02-26, 20:06
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av villas
Ryssar har alltid varit hatade på semesterorterna, möjligtvis de mest hatade turisterna tillsammans med britterna.
Och tyskarna...

Ryssar i ryssland, britter i Storbritannien och tyskar i Tyskland är däremot trevliga,
Tänk vad krig och turism kan göra med hur folk uppför sig.
Citera
Medlem
JurgenPommerenkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sardinisardinien
Som vanligt noll sakliga argment.

Det var inte menat som något argument. Det var mer en betraktelse av brödrafolken som så dumdristigt stöder varandra oavsett vad den andra sidan gör.
Citera
Medlem
En seriös tanke . Sitter Putin själv på knappen till kärnvapen ? Hur funkar det? , tacksam för svar från nån /några som vet. Trollen kan somna om. Tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in