Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-26, 18:52
Medlem
Goldfinger1964s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Vad bra. Var finns denna information att hitta ?
https://www.nbcnews.com/news/world/live-blog/russia-ukraine-live-updates-n1289976/ncrd1289985

Sök på Kazakstan på den sidan
Citera
2022-02-26, 18:53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MittNyaSaliv
Det där är ganska rejäla förluster. Räkna med att enheter är i praktiken ur funktion när man når 20% förluster. Riktigt krig är något helt annat än dataspel.

Men Ukraina lär ju ha förlorat ännu mycket mer, utan flyg som de är, och genom att fylla på med 40% nya enheter borde ryssarna kunna sopa mattan med det som är kvar av ukrainas redan från början underlägsna styrkor. Åtminstone inte behöva ytterligare förstärkning utifrån.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Hur Putins krig mot Ukraina går är det knappast någon som vet annat än i detaljer. Ukraina är en suverän stat som gör starkt och modigt motstånd.

Ingen kan glömma hur Sovjet stödde Nazi-Tyskland och drog igång ett världskrig, ett världskrig där sedan Sovjet fick betala ett mycket högt pris. Nu har Putin startat ett krig som kanske kan bli lika omfattande som världskrigen. Hitler och Putin, hur lika namnen är när du tänker efter. Om 40 år, i historieböckerna kan de de lätt blandas ihop. Vem vet?

Min fetstil ovan

Precis som Libyen då? Det respekterades ju av väst!

It´s ok when we do it
Citera
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
Försöker du på allvar inbilla mig att majoriteten av det ryska folket är ute på gatorna och demonstrerar? Gosse, hade ni gjort det hade kriget tagit slut på fem minuter. Räcker för civilbefolkningen att arbetsvägra nån dag eller två.

Jag inbillar mig ingenting, jag vet kamrat vad de gör.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Symptm
https://youtu.be/SfkzOwoDB2A

riktig stridsanda hos folket i dnipro, ukraina

Jösses, snacka om att stå upp för sitt land. Mamman med två döttrar som är 4 respektive 11 år ska gå ut i strid.
Citera
2022-02-26, 18:54
Medlem
Karembeus avatar
Går det inte att följa skiten på någon livestream? Alltså reella strider och inte reportage om folk som gömmer sig i tunnelbanan eller analyser om Rysslands ekonomi från någon expert i New York.
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
1. Israel har ju styrt Ukraina sedan typ 2014, så de borde ju skicka 20000 man och visa världen var skåpet ska stå.
Svårt att hänga med i svängarna här. Nyss var det ju USA och nazister som styrde Ukraina? Sen judar? Och nu israeler? Om Psykopat-Putin påstått att det var mars-människor som styrde Ukraina så hade säkert ryssarna trott på det också.
Citera
Medlem
Mayahems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Ännu en rysk soldat som inte vet varför han är i Ukraina:
https://worldstarhiphop.com/videos/video-c.php?v=wshhn5sMNE6r0dfaTNT7

Hoppas de låter alla tillfångatagna ryssar ringa sina föräldrar. Det kan sätta lite press på Putin på hemmaplan.

Är tejpen runt huvudet nån slags typ av tortyrmetod? Huvudet höll på att spricka som en ballong.
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
"UK Says It Will Work 'All Day' To Persuade Europe To Cut Russia Off From Swift"

Stäng ute Ryssarna från Swift nu! EU får fan agera nu
Citera
2022-02-26, 18:55
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Jag räknade på de ryska förlusterna på två dagar.

De har använt 60 procent av de 1700 tanks som framgrupperats innan invasionen. Detta är ca 1000 stycken och av dessa har 100 slagits ut.

Av de 175000 man som placerats runt gränserna har ca 60000 gått över gränsen och där är förlusterna i sårade, försvunna och stupade ca 3500.

Under krigets första 48 timmar har Putin alltså förlorat 10 procent av det pansar och 6 procent av de soldater som varit i strid.

Fortsätter förlusterna i den här takten kommer ryssarna inte ens att kunna föra krig mot San Marino mot slutet av mars.

Du kan inte räkna på de uppgifter vi från den ukrainska sidan och msm, dom är alla notoriska mytomaner. Dom flesta källor talar bara om några hundra dödade...

Dom ljög så det knakade också förra gången 2014 och msm trumpetade det vidare och kom det uppgifter som visade motsatsen, så teg man bara ihjäl det hela...
Citera
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dansande_Varg
Medborgare och samhälle.

Utrotning är något som Tyskland försökte sig på. Här vill man ta bort det ukrainska parlamentet.
Citera
Medlem
Cobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cancel---Culture
Tror jag pratar för dom flesta normala när jag ber både ryss och Nato-troll hålla käften. Det är pest eller kolera för normalt folk.

Vi ska inte gå med i Nato för att om några månader tvingas hjälpa usa sprida demokrati i något land med olja eller vilken naturgas dom då behöver för att behöva betala enorma medlemssummor och göra vårat land hotat.

När det gäller situationen så får vi hoppas att detta krig snart är över. Låter ganska illa men jag hoppas och tror att ryssarna tar Kiev för att sedan komma till förhandlingsbordet för att sedan få mindre ytor som donbass där de flesta ändå är ryssar och att Ukraina inte går med i Nato.

Varför vill folk ha krig för? Vi vet att Nato och ryssarna vill det men vi vanliga människor vill bara leva i fred.
Bra försök. Men just för att vi vill ha fred så bör vi gå med i NATO. Det har Rysslands invasion av Ukraina och avsaknaden av rysk invasion av baltikum visat oss.

Nato är en försvars-allians som du såklart egentligen vet. Inget Nato-anslutet land har något som helst krav på att delta i ett anfallskrig.

Det är en försvarsallians.

Ni är dåliga, precis som era stackars kamrater som offras av putin i Ukraina just nu.

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in