2022-02-26, 15:31
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Inte lätt när man får en riktigt fiende att slåss mot...
Han verkar ha lagt benen på ryggen med en jävla fart.
Citera
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Nu händer det grejor.

Delar av den stora konvojen från norr, som Putin hade i Belarus och som var påväg mot Kiev, även kallad Den Norra Axeln, blev totalt sönder bombad för ca 30min sedan...

Hur det gick till är oklart. Detta blev högst spännande nu.
Källa/källor?
Citera
Medlem
Cobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Nu händer det grejor.

Delar av den stora konvojen från norr, som Putin hade i Belarus och som var påväg mot Kiev, även kallad Den Norra Axeln, blev totalt sönder bombad för ca 30min sedan...

Hur det gick till är oklart. Detta blev högst spännande nu.
Länkar snälla.
Vill gärna se det och att andra också kan.

Mvh
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Vad tycker ni nu om ett svenskt medlemskap i NATO?
Och ena sidan så skulle ett medlemskap riskera ett hot från Putin eftersom han är ett pucko, men och andra sidan så vore det så klart bra för vårt skydd mot just den totalt galne ledaren i Ryssland.

Vad tycker ni?
Jag har alltid varit emot ett medlemskap och är så fortfarande. Svenska män ska inte skickas att dö för amerikanska intressen.

Dock vaknar min skytiska ådra, och amazonen i mig vill nu gå med i NATO endast för att ge Putin ett långfinger. Jag håller henne dock i schack och påminner mig om att det sista svenskarna behöver är mindre självständighet. Istället bör vi återuppväcka vår nationalism och utöka vårt försvar med en på riktigt allmän värnplikt.

Det är hög tid att svenskarna vaknar upp till realiteten att vi blivit subverserade allt sedan kalla kriget inleddes
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Hur vet du det? Är du på plats? Om inte - LÄNKA!

Alla ni som postar saker som kan länkas, please LÄNKA, ingen här har mer trovärdighet än bajskorven i vägrenen utan länkar.

Orkar inte copy paste varenda länk, då jag sitter i div. Discord och telegram grupper med vänner i regionerna. De fungerar inte heller alltid när de laddat upp på discord tex.
Citera
2022-02-26, 15:32
Medlem
rokossovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Har en polsk vän (svensk medborgare sedan många år tillbaka) här i Sverige som jag brukar prata med om hur Polen ser på allt detta. De hatar verkligen Ryssland och tycks ta emot ukrainska flyktingar med öppna armar. Om striderna går långt in i västra Ukraina och en rysk raket råkar landa i Polen lär det bli call to arms som gäller bland folket.

Jag har funderat på detta. Drar den fredsbevarande insatsen ut på tiden, så kanske Ukrainarna bosätter sig i EU...miljoner och ingen stat kommer att vägra dem uppehållstillstånd och asyl. Så vad händer i Ukraina då? Vilka skall då bo där? Vi kanske kommer att se en inflyttning av ryssar, långt bortom de östra regionerna som tar över även i västra Ukraina…?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Jag förstår ärligt talat inte vad du försöker skriva - din svenska grammatik är för dålig. Skriv gärna på ryska om det är lite lättare för dig 👍

Jaha, trodde det var uppenbart att jag säger att du inte vet vad du pratar om..

Även om det nu stämmer att Putin är en psykopat, det vet jag inget om och kan inte uttala mig om der för jag är inte en expert psykolog inom kluster B.
Vilket du nu uppenbarligen är? Eller du kanske har tillgång till hans journaler?
Hur som helst, även om han nu är det så är det väldigt långsökt att dra parallellen att anledning till att "Putin Oprovocerat går in i krigar med Ukraina är för att han är psykopat" end of story..
Psykopater är inte ologiska på det sättet.
Inte en chans..
Ingen människa startar krig helt Oprovocerat..
Ingen.
Även om psykopater spelar väljer sin steg noggrant. Särskilt psykopater skulle jag nog tom vilja påstå. Det ligger liksom i deras natur.

Rätt uppenbart att din sk expertis inte sträcker sig längre än några nyhetsklipp från massmedia de senaste dagarna .
Krig simpelt vilken jävla värld lever du i egentligen sauroman, midgård?
Senast redigerad av HejFrans 2022-02-26 kl. 15:36.
Citera
Medlem
OverAndUnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
Innebär avstängning från SWIFT att gasleveranser mm stoppas? Tyskland m.fl. kan då inte betala för gasen? USA slutar köpa ryska raketmotorer och bränsle?

Ja, det kommer få stora konsekvenser för Ryssland och världen. Ryssland blir bankrutt och världen kommer få akut brist på olja, gas, spannmål och andra råvaror.
Citera
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
I praktiken gör de också det. De permanenta medlemmarna har Veto och vilka är det? USA, Frankrike, UK, Kina och Ryssland. Kolla krigen de senaste decennierna och dra dina egna slutsatser. Rysslands fredsbevarande insats i Ukraina är i det sammanhanget ett av de mest milda uttrycken för dessa staters militära insatser i andra länder.

Du menar Rysslands aggressiva invasion utan laglig rätt?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Llanfihangel
Ja, Ryssland/Sovjet annekterade t.ex. stora delar av Finland och Polen efter ww2 och finnar och polacker fick fly. Det var Sovjet som aktivt flyttade in ryssar i andra delrepubliker. Bättre att ryssar bor i Ryssland enbart.
Du kan inte jämföra andra världskriget med situationen i Ukraina.
Sverige har också "annekterat" i historien....
Citera
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
I praktiken gör de också det. De permanenta medlemmarna har Veto och vilka är det? USA, Frankrike, UK, Kina och Ryssland. Kolla krigen de senaste decennierna och dra dina egna slutsatser. Rysslands fredsbevarande insats i Ukraina är i det sammanhanget ett av de mest milda uttrycken för dessa staters militära insatser i andra länder.

Det är fortfarande inte en "fredsbevarande insats" utan ett regelrätt krig som Putin startat. Skönmålning kommer inte att hjälpa. Krig är ett elände och människor har och kommer att dö.

Det finns ingen osäkerhet i att Ryssland angripit Ukraina.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Nice... kul att läsa alla dessa nyheter om hur ryssland slaktas

Det är väl tyvärr så att Ryssland är så antalsmössigt överlägsna att de sakta men säkert kommer nå Kiev ändå.

Väldigt många av de rysska styrkorna har inte nått stridigheterna ännu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in