2022-02-26, 11:40
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mayahem
Du är inte hela Ryssland. Stick för fan istället för att förpesta tråden. Det är tillräckligt med sjuka idioter. (Du är värst iofs)

Jag hörde att i demokratier får man ha egna åsikter, men demokrati kanske bara råder om man tycker som alla andra. Biter du inte dig själv i röven nu?
Citera
Medlem
D3adknights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Källa?

Ja hade också velat ha den källan. Känns 100% som ett påstående taget ur luften.
Citera
Medlem
oresundsbroens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Är det för sent? Kom gärna med en källa till det uttalandet!

Jag tror snarare du innerst inne längtar efter att bo i en Sovjetstat eftersom du verkar vara så rädd för att tillhöra Nato.
Ja det är försent. Därför att vi kommer bli angripna när vi skickat ansökan till NATO.
Citera
Medlem
OtherBarrys avatar
Detta måste vara den mest urspårade tråden sedan Ryssarna sköt ner ett passagerarplan över Ukraina.

Underligt sammanträffande...
Citera
Medlem
Jag tycker att USA och NATO bör lägga sig i. Ja jag vet att Ukraina inte är ett NATO land, men att sitta och titta på när ett land förstörs tycker jag är lika illa som att låtsas som att man bryr sig om andra länder.
Citera
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omnik
Det går inte att investera för framtiden med människor som du på planeten, ni är så primitiva och totalt intelligensbefriade. Att du ser kärnvapen som en lösning gör dig inte bättre än Putin. Tack och lov att sådana mini- Hitlers som du inte är i någon position att få avgöra några viktiga beslut, till sinnet är ni lika enfaldiga som Hitler men ni saknar bara deras kompetens att lyckas genomföra galenskaperna, tur är det.

Öga för öga gör hela världen blind - Gandhi.

Tack för det citatet! Det är en perfekt beskrivning på det som sker nu. Väst har väckt liv i kalla-kriget-mentaliteten med sin expansion av Nato och stödet till en regim som krigar mot sin egen befolkning. Och när de deklarerar att man inte tänker ta hänsyn till ryska säkerhetskrav så och eskalerar konflikten med Donbass, så måste Ryssland göra något.

Vi får inte låta oss förblindas att acceptera allt som den ena sidan gör och fördöma allt som den andra sidan gör. Vi måste använda samma måttstockar för båda.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konfucius2
Nato tror jag inte på! Sverige bör vara neutrala så som Schweiz. Historiskt har detta visats sig vara ett vinnande koncept. Är du villig att strida för Turkiet?

Schweiz har precis infört sanktioner likt Sverige.
Citera
Medlem
calmsolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letspanic
Du upprepar en lögn för att göra det till sanning.

Jag hade initialt samma uppfattning när Putin gick in i de östra delarna, dvs skydda rysktalande. Nu har jag helt ändrat uppfattning naturligtvis och jag erkänner gärna detta.

Det finns fler här på FB som behöver omvärdera sina åsikter och inte hårdnackat bete sig som idioter längre.
Citera
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiskoega
Kan mycket väl bli så... Framförallt om något mer sker, någon annan blandar sig in etc så blir det tufft för dom. Putin lever dessutom under hot nu i sitt eget land och kan nog bli knäppt inom kort.

Ja det bästa vore väl om nån av hans generaler gav honom ett nackskott nere i bunkern. Sen kan världen fortsätta ha en trevlig lördag.
Citera
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oresundsbroen
Ja, jag säger att vanliga civila svenskar aldrig kommer plocka vapen som ukrainarna gör. Skämmigt att leka ball på flashback i trygga Sverige och låtsas att du är beredd att bli kanonmat.

Du har i denna tråd gjort det pinsamt uppenbart hur lite du vet. Nog bäst att du tar och slinker iväg med svansen mellan benen innan du gör bort dig mer. Ungefär så som dina vapenbröder i Ukraina viker ned sig mot modiga Ukrainare som går man ur huse och tar till vapen.
Citera
Medlem
rokossovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letspanic
Du upprepar en lögn för att göra det till sanning.
Jag talar alltid sanning. Det Ryssland nu gör i Ukraina är att undanröja ett hot och avsluta Ukrainas krig mot befolkningen i Donbass. När detta är gjort kommer freden, alltså är det en fredsbevarande insats som Ryssland nu genomför i Ukraina: demilitarisering och fredsskapande.
Citera
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbsolutPrada
Kan inget om Stingers. Hur högt är det realistiskt möjligt för handhållna Stingers att slå ut mål?

Nackdelen är antar jag att om Ryssen känner sig obekväm på lägre höjd så blir det mer bombningar.

4000 meter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in