Citat:
Ursprungligen postat av
CenturyVoltaire
Jag har inget principiellt mot att Amnesty gör en analys över hur de anser att Ukraina sköter sig i kriget. Men att släppa en enskild rapport om detta är HELT moraliskt förkastligt. Amnesty, om de verkligen bekymrade sig om hur civila blir lidande av krig, borde ha släppt en rapport motsvarande storleken av Tolstojs "Krig och Fred" om Rysslands omfattande krigsbrott i Ukraina. Ett kapitel i detta mastodontverk hade kunnat ta upp saker Ukraina kunde göra bättre. Om en part begår 1 000 000 felaktigheter och den andra 100 är det obestridliga faktumet att en av dem är den absolut största boven. Till saken hör också att de 100 felaktigheterna från den ena parten aldrig hade begåtts om man inte blivit anfallen av den andra. DET är min invändning.
Amnesty kommer för alltid vara fläckat av detta. När civilisationen står och väger, då väljer de fel. Att de skulle vara en organisation för mänskliga rättigheter framstår som ett absurt skämt nu. Vilket magplask!
Jag tycker tvärtom. Civila dödas ju onödan i Ukraina för att armén inte tar något ansvar för dem utan istället använder dem som sköldar. Vad är för ynkryggar till soldater som gömmer sig bakom kvinnor och barn och hindrar dem att låta sig evakueras?
Det är skandal, sånt här skall banne mig inte mörkas, det skall självklart rapporteras. Det borde bli ett ramaskri bland politiker och media i Väst. Men istället nämner man knappt Amnestys rapport och gör man det, så mörkar man ändå Ukrainas brott, trots att merparten av rapporten handlar om det. Bara för det är USA och Nato som har tränat dessa soldater.
Det är en skamlig inställning av Väst och dig. Här demonstreras det tydligt varför det är så viktigt att dölja vad som faktiskt händer i Ukraina, varför Ryssland påstås ljuga hela tiden, när de i själva verket säger sanningen.
Det är Väst som ljuger. Våra politiker och media har lurat in oss i det här och de tillåter barbari.