2022-02-26, 09:25
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Förklarar inte bort något. 1000 döda i en invasion till mark, är det mycket eller lite? Går bara besöma med att jämnföra med motståndarens förluster eller hur?
Eller hur tänkte du?

1000 är mycket första dagen med tanke på hur lite framgångar de haft. De behöver ta en 50 gånger så stor yta som befinner sig mycket längre från Ryssland än den ytan de har nu.

Hur många döda räknar du med är en acceptabel förlust för det här spektaklet?
Citera
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Äh ryssarna har ju bara blivit varma i kläderna och trupperna är redan långt in i Kiev

Är dom ju inte alls finns inga bevis för det . Bara rysspropaganda
Citera
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Finns klipp från huset där man ser att hans vön/soldatpolare ligger död i gräset vid träden.
Man ser ju även skotthplen i rutan.

Förklarar kanske hans tillstånd. Paninade när polaren dog.

Ja, jag ändrar mig lite om det. Tycker iofs det intressantaste är att det ser ut att vara civila ukrainare med vapen. Det är ett tecken på försvarsviljan.
Citera
2022-02-26, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noooooo
När man sparkat ut USA lakejerna i Kiev så är det nog dags att börja rensa ut resten i varenda europeiskt land. Hade varit gott att göra sig av med en del folk. Jag här välkomnat Ryssland med öppna armar. Dags för en ny världsordning där NATO och USA på riktigt trycks tillbaka.
Din ryska jävla sumpråtta, hoppas du blir avrättad för förräderi skulle saker braka åt helvete. Usa är byggt av våra utvandrade europeiska bröder. Ryssen har inget här att göra.
Citera
Medlem
merrymaidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Kortfattat vad jag tror:

Ukrainska militären kommer att ta över och inleda förhandlingar med Moskva. Zelensky och gänget flyr. Vapenvila införs och allt och alla med NATO-kopplingar rensas ut.

Vet inte om landet kommer att delas men om det inte gör det så kommer vi att se en lösning typ Vitryssland. Det är nog också det bästa inte bara för Ukraina utan även för Europa.

En hyfsad gissning och bättre än något jag kan komma på här och nu!
Zelensky.... Jag undrar när det gäller honom..... Han har förefallit ganska reko från början. Han VILLE implementera Minskavtalet. Vad hände? Fick ett samtal från Washington? Han är ju bl.a. skådespelare och en bra sådan. Känns som att han spelar olika roller hela tiden! Först, "schyssta grabben" från Donbass, opartisk, kul snubbe osv. Sen spelade han tuff på ett väldigt korkat sätt. (Hot tip! Säg inte till Putin att du tänker ha fientliga kärnvapen i ett grannland.... ÄVEN om du bara snackar skit...! ) Nu spelar han heroisk ledare i ett invaderat land "Jag är här! Jag överger inte" osv.... På något sätt känns det som han spelar...!

Men det kännns väl sannolikt att han återfinns i valfritt västeuropeiskt land, eller USA om en vecka. Önskar honom inget illa!
Jag tror han hade för avsikt att försöka, men "något" hände... Sannolikt något CIA-relaterat.

Jag vill absolut respektera dessa pro-väst ukrainskfanatiker i Lvov osv... eller på andra platser i Ukraina. "Nazist" tramset struntar jag personligen i. Det är till största delen Hollywood-nazism och ett slags tonårstrots mot sovjetiska värderingar. Orkar inte hetsa upp mig om någon som springer omkring med en hakkorsfana.
Det finns människor med osmakliga åsikter även i Ryska federationen.

Västra Ukraina ska inte behöva dras mot sin vilja in i den ryska sfären! Det är därför jag lutar åt tvåstatslösnigen som det schysstaste för alla.
De som vill västerut får då en reell chans och kan bli EU medlemmar om 5-10 år. De kan förbjuda ryskan osv och göra vad tusan de vill.

Södra - östra Ukraina kan bli den neutrala bufferstat som Ryssland vill ha och man kan hantera språkfrågan som Finland eller Canada gör, så att det inte blir någon press att varken tala ukraina eller ryska - utan man kan bestämma den saken själv. (Det är ganska löjligt - för språken är ganska lika och många talar en blandning och byter mycket fram och tillbaka).

Det blir fortfarande två 20-miljoners länder, men Väst Ukraina är plötsligt inte längre förs stort, slaviskt eller östligt för EU, utan har en reell möjlighet till medlemskap.
Övriga får också sina behov tillgodosedda och kan spira i den ryska Eurasiska familjen och under förutsättningar, kultur och värderingar som man är bekväma med.

Behåller man Ukraina med nuvarande 50-50 demografi och gränser så kommer teatern med en revolution och dans än mot öst, än mot väst - fortsätta i det oändliga medan befolkingen far illa.
Senast redigerad av merrymaiden 2022-02-26 kl. 09:30.
Citera
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Tillfångatagen av civilbefolkning. Luktar nästan desertör...

Tycker faktiskt synd om honom. I hans värld är det som att vi plötsligt skulle få ordern att invadera Norge när vi gör lumpen. Hans ångest symboliserar varför Ryssland aldrig kommer vinna detta onödiga "krig".
Citera
2022-02-26, 09:27
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Jävlar va man inte vill va den ryssen! Är ”Z” på lastbilen en beteckning på att den är rysk?

Tidigare omdiskuterat. Troligtvis är det ett tecken för att inte riskera beskjutning av egna, då Ukraina och Ryssland har en i stort sett identisk fordonspark militärt.
Citera
Medlem
Mayahems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Också funderat på det där, som påstår det pågår massiva markstrider i centrala Kiev sen kollar man livecamen och ser typ vanlig trafik och folk som promenerar omkring😀
Nu är förvisso Kiev väldigt stort och stridigheterna kan pågå i utkanten möjligen

Det är nonsens för vi ser med egna ögon att det inte händer nånting där.
Jag bor i Stockholm men det är inte innerstan utan ligger ett par mil därifrån. Samma måste gälla i det här fallet. Onödigt att skriva centrala. Det räknas som en lögn kan jag tycka.
Citera
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Märkligt om de trodde det. Det känns fel.
De visste ju Ukraina rustat och fått hjälp av väst

Från vårt perspektiv verkar det udda men det här kanske sånt som förklarar varför de ens går in om de tror på sin egen propaganda.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrEGrey
Det verkar ju inte som att ryssen vågar göra så värst mycket mot Nato-länder. Mer än att prata en massa förstås och verka tuff. Som du.

Detta är bara början. NATO kommer få sitt inom några år. Inte bara Ryssland som är trött på att dom ska lägga dig i varenda liten del av världen.
Citera
Medlem
ballobass avatar
Nu går Rysslands invasion med snigelfart, är lite besviken på Putin.
Citera
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oresundsbroen
Ja men verkligheten är en annan.

Du låter som alla dom som säger ”kvinnor har rätt att klä sig som dom vill” och sen går hem från krogen lättklädd under natten förbi nån förort och inbillar sig att inget kommer hända.

Samma här. Du går inte in i en bur med tigrar och tror att inget kommer hända.

Ett hot alltså. Sverige kan bestämma själva men får skylla sig själva. Ja det har Ryssland redan sagt, förtäckta hot mot Sveriges suveränitet. Men ja Sverige bestämmer fortfarande själva och alla ser att när ett land försöker gå sin egen väg så blir det invaderat. Oroa dig inte, hela världen ser att Ryssland inte tolererar suveräna länder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in