Flashback bygger pepparkakshus!
2022-02-26, 03:16
Medlem
Frickys avatar
Nu hör man skott avlossas.

https://youtu.be/-Q7FuPINDjA
Citera
2022-02-26, 03:17
Medlem
https://www.washingtonpost.com/world/2022/02/25/russia-ukraine-president-zelensky-family-target/

Us berett att föra ut Zelen. ut ur Ukr. ( vilket i mina öron betyder att han redan på
väg därifrån )
Citera
2022-02-26, 03:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HansVonFreudhaus
Jag skrev i mitt inlägg att alla förstod att det endast kunde sluta på ett enda sätt om de inte var helt inne i sina känslor och du svarar med personangrepp och någon "Död åt Ryssland!!11ett1!!".
Nu säger jag inte att du är en idiot här, EldoradoBakpulver. Det är bara det att du passar så utmärkt väl in i mallen på en sådan som likt ett helt hysterisk jävla fruntimmer tycks se det som något självändamål att döda ryssar. Men ukrainare dör också och det finns inget scenario där Ukraina vinner kriget här.

Det är bättre att låta ryssarna få Donbass som ändå är mer ryskt än ukrainskt, än att totalt ödelägga hela landet, låta oskyldiga dö och därefter låta ryssarna överta hela landet. Blir det ett utdraget krig kan du nog vara säker på att ryssarna inte bara nöjer sig med Donbass och någon demilitarisering.
Ryss jävlarna kan åka till Ryssland, Putin har satt in ledare och propagandaorgan i dessa regioner för ta över ställena för att få det att se annorlunda ut så att ryss jävlarna kan anfalla hela landet för att återbilda Sovjet.

Ukrainarna gör rätt i att försvara landet och vare sig dem faller eller inte så ska dem få med sig så många smuts ryssar i graven som möjligt.

Död åt kommunist Ryssland!
Citera
2022-02-26, 03:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av t.bundy
Efter detta måste via lägga ned FN och göra om, helt klart. En terroriststat kan inte få anfalla en annan medan alla tittar på.
Samtidigt e det svårt att se vad som ska komma istället. Det var många som tyckte som dej 2003 när USA inte vågade hämnas på saudierna för 9/11 och ljög ihop en historia om Irak istället. För att inte tala om Vietnam där man bombade barn med napalm. Men FN e nog det bästa vi har som situationen e nu.
Citera
Medlem
Skottlossningen fortsätter i Kiev: https://www.youtube.com/watch?v=-Q7FuPINDjA
Citera
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skadan
Vilken extrem desinformation bedriver Ukraina?

Ingen såklart. Allt dem framför är balanserat och inte alls vinklat och fullt med osanningar till deras fördel för att få fienden i sämre dager . Kommer ihåg första timmen efter första anfallet då hade helt plötsligt 800 ryska soldater redan dött och ett flertal plan redan skjutits ned. Nästan lite komiskt vilken skruvad information som basuneras ut.
Senast redigerad av twoeggs 2022-02-26 kl. 03:21.
Citera
2022-02-26, 03:19
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345
Bara jag som börjar fundera om NATOs tystnad inte är medveten, och egentligen förbereder sig för att ingripa?
Vågar man det efter Putins indirekta hot om kärnvapen?
Citera
2022-02-26, 03:19
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollarn
https://www.washingtonpost.com/world/2022/02/25/russia-ukraine-president-zelensky-family-target/

Us berett att föra ut Zelen. ut ur Ukr. ( vilket i mina öron betyder att han redan på
väg därifrån )
Nej, han är inte påväg därifrån.

Skulle bli ytterst förvånad om Zelensky flyr Ukraina.
Citera
2022-02-26, 03:20
Medlem
Tvonds avatar
Haha ryssarna verkar tappat det helt går rykten om att Ukraina lyckats skjuta ner en II-76 för några timmar sedan. Vad gör ryssen med ett propeller fraktplan över Ukraina medans man fortfarande verkar ha fungerade luftvärn.
Citera
Medlem
t.bundys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D3adknight
Jag är helt med på vad du säger!

Spelar väl ingen roll om du tycker om sida a eller b?
För mig som är utomstående låter jag inte mig falla in i något känslomässigt tjafs när jag för en diskussion.

Du kör en helt ny nivå. Jag vågar inte riktigt säga det.
Men, det här kriget har inte gått som ryssland vill, på någon front.

Tyvärr är desinformation överallt, man har pratat om att Kiev ska falla sedan imorse, även i public servic. så de är inte att lite på heller.

Kriget går INTE som ryssen vill.
Citera
Medlem
vallpojkens avatar
Nu börjar det smattra på

https://www.youtube.com/watch?v=teF2f1DkeEQ
Citera
Medlem
pansarbrittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Det var en hel del höga smällar för ca 1 timma sedan, precis som du säger så är det helt dött nu.
Nu hörs maskingevärseld. Högt. Väldigt nära. Tar inte lång tid innan de når torget..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in