2022-06-22, 17:04
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Det är också PK att hävda att Ukraina har något att vinna på fortsatta strider.

Om inte Ukraina försvarar sitt land så förlorar dom allt.
Citera
2022-06-22, 17:06
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Småbyar i närheten för Zolote är en stor stad med sina 13 000 invånare? Färre än vad som bor i Eslöv. Säkert varit svårt att omringa denna metropol. Men ja, synd om dessa 13 000 invånare.

“LPR bekräftar nu såvitt jag kan se (har dock inte originalkällan) total omringning av Zolote (antar även andra småbyar i närheten). “

Användandet av 'andra' betecknar att Zolote är en småby. Det militärt intressanta är inte storleken på samhället, utan att stora mängder krigsfångar tas.
Citera
2022-06-22, 17:08
Medlem
Och ryssarna fortsätter gå till sitt numera ryska Mcdonaldsderivat...

https://www.youtube.com/watch?v=FResJGpJj-8
Citera
2022-06-22, 17:12
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Om inte Ukraina försvarar sitt land så förlorar dom allt.

Det är inte allt eller inget. Finland förhandlade efter finska vinterkriget. De förlorade inte allt. Inte ens efter att de attackerat ryssen och fått stryk i fortsättningskriget förlorade de allt. Det är inte så att man väljer mellan total seger eller att landet upphör med att existera. Särskilt inte Ukraina.
Citera
2022-06-22, 17:15
Medlem
Här bjuds det på en mycket bra genomgång utav fakta. Fullständigt oberoende och objektiv liten snabbgenomgång utav varför och hur det kommer sig att ryssen åter igen agerar som de gör. ALLT för att inte låta Ukraina blil självständiga. Egoism och ett självklart beteende från en ryss. (22 min in för de som inte vill se hela)
https://www.youtube.com/watch?v=Eo6w5R6Uo8Y
Citera
2022-06-22, 17:16
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Småbyar i närheten för Zolote är en stor stad med sina 13 000 invånare? Färre än vad som bor i Eslöv. Säkert varit svårt att omringa denna metropol. Men ja, synd om dessa 13 000 invånare.

Jag lärde mig just att det finns en viss symbolisk signifikans för just Zolote.

Zelensky blev vald för att de-eskalera i Donbass. Men när han gick ut till trupperna för att få extremhögern att lägga ner vapnen skrattade de bara åt honom och krigade vidare. Det blev t om filmat och är vida spritt i Ukraina och nu även utomlands. Klippet, från just Zolote, kan ses här. Det är mycket intressant, det ser inte ut som en president som har makt över sin militär direkt.

https://twitter.com/morphonios/status/1510082482288406530
Citera
2022-06-22, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Det är inte allt eller inget. Finland förhandlade efter finska vinterkriget. De förlorade inte allt. Inte ens efter att de attackerat ryssen och fått stryk i fortsättningskriget förlorade de allt. Det är inte så att man väljer mellan total seger eller att landet upphör med att existera. Särskilt inte Ukraina.
Nej, Finland består ju utav utvecklade och civiliserade människor, så de blålurade ryssen med otroligt lite förluster i jämförelse med INVADÖREN. Precis som Ukraina gör nu. Ryssland klarar helt enkelt inte av att genomföra någonting som inte någon annan hjälpt dem med. Hade det inte varit för väst som alla gånger hjälpt dem, så hade de svultit ihjäl och plogat åkrar med handdragna plogar idag. Ty, inte ens hästar har de klarat av att hålla friska och välmående
Senast redigerad av OnceUponACreek 2022-06-22 kl. 17:27.
Citera
2022-06-22, 17:25
Medlem
Citat:
FÖRSTA TYSKA TUNGA VAPNEN ÄR FRAMME I UKRAINA

Så har de då slutligen anlänt. Tyskland har länge lovat att även sända tunga vapen till Ukraina, utan att så mycket hände, men nu har de första kommit fram, meddelar Ukrainas försvarsminister Oleksjij Reznikov.

Ukraina har nu fått ett antal självgående haubitsar av modell Panzerhaubitze 2000. Tyskarna har utbildat ukrainska soldater på hur de används och den första utbildningen är nu klar.

https://www.expressen.se/nyheter/senaste-nytt-om-invasionen-av-ukraina/

Nu ska ryssarna flyga åt skogen...
Läste också att Ukraina uppmanar alla civila i Donbass att fly nu, Ukraina går till motoffensiv!

SLAVA UKRANI!
Senast redigerad av Medvetenommycketxx 2022-06-22 kl. 17:27.
Citera
2022-06-22, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Citat:
FÖRSTA TYSKA TUNGA VAPNEN ÄR FRAMME I UKRAINA

Så har de då slutligen anlänt. Tyskland har länge lovat att även sända tunga vapen till Ukraina, utan att så mycket hände, men nu har de första kommit fram, meddelar Ukrainas försvarsminister Oleksjij Reznikov.

Ukraina har nu fått ett antal självgående haubitsar av modell Panzerhaubitze 2000. Tyskarna har utbildat ukrainska soldater på hur de används och den första utbildningen är nu klar.

https://www.expressen.se/nyheter/senaste-nytt-om-invasionen-av-ukraina/

Nu ska ryssarna flyga åt skogen...
Läste också att Ukraina uppmanar alla civila i Donbass att fly nu, Ukraina går till motoffensiv!

SLAVA UKRANI!
Mycket trevliga nyheter. Dock skall de inte till fronten ännu nej. Planering och struktur under pågående, så vänta er inte massa twitter-klipp med dessa i aktion ännu. Ukraina är numera inne i fasen där ledning sker utav mer professionellt slag, så låt inte tystnaden tro att det är nederlag för så.
Citera
2022-06-22, 17:36
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:

Men det handlar mycket om att göra så stor skada på ryska armén innan NATO går in.
Citera
2022-06-22, 17:39
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConspiracyEyes
Mycket tyder på att det finns många i Ryssland som via sociala medier försöker att hjälpa den nationalistiska rörelsen i väst. Det är inget jag kan bevisa, men jag är ganska säker på att det är så det ligger till. Men tror du att de gör detta för att destabilisera västvärlden, dvs starta inbördeskrig mellan nationalister och globalister, eller tror du att det handlar om att de vill se regerings-skiften runt om i väst, där regeringarna inte är fientligt inställda mot Ryssland?

Ryssland har ju dessutom rustat upp sin militär ganska länge nu om jag inte har fel (detta är bara något jag har hört, från bla Åkesson, som för många många år sedan ansåg att Sverige borde rusta upp sitt försvar pga detta). Det skulle därför också kunna vara som så att de vill se regerings-skiften i västvärlden, så att de nya regeringarna som inte är fientligt inställda mot Ryssland, låter dem fortsätta rusta upp sin militär utan att införa några sanktioner osv.

Det jag inte gillar med hela denna situationen är att globalisterna använder detta som en avlednings-manöver. Många i väst glömmer bort alla problem som globalisterna har skapat i väst, då de fokuserar allt på Ryssland. De som är mest emot Ryssland är samma människor som har skapat alla problem i Sverige och i väst, och genom att sätta igång hela propaganda-apparaten mot Ryssland, kan de på så sätt krossa de som riktar kritik mot allt som sker i väst, då dessa målas ut som "lojala mot Ryssland", trots att de egentligen inte är det.

Jag säger inte att globalisterna är oskylliga.
Jag säger bara att Europa har ett nytt problem - Putin.
Citera
2022-06-22, 17:41
Medlem
Citat:
Ännu ett exempel på varför man inte orkar diskutera med dig. Bara dravel, som inte motsäger min poäng.
Förövrigt har du inga poänger, vilket vi alla vet nu. Det enda du gör och har gjort är att försöka väva in din uppenbara desillusion på ett bra sätt som om möjligt skulle kunna få ett fåtal fler svagsinnade att falla för din agenda. Var så snäll att, som jag och MÅNGA har BETT dig om, förklara din poäng då! Det är nämligen det ENDA du INTE gjort hittills i tråden, utan varenda gång du ödmjukt blivigt tillfrågad om att beskriva VARFÖR, så har du på sedvanligt maner hållt dig undan i 30+ minuter och sedan återkommit med en propaganda-länk. Som om att frågan för 30 minuter sedan inte existerar längre bara för att man sveper ett badlakan runt huvudet och hävdar att det man inte ser inte existerar. Till råga på detta, så har du mage att sitta och låtsas att du inte är lika 'angripande' på oliktänkande som andra. För fan....sigh.....så genomskinligt att det blir patetiskt. Be inte MIG att svara på saker som DU undvikigt att svara på i månader. Badlakanet fungerar helt enkelt inte så som du önskar att det skall göra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in