Det betyder att beskjutning från Kievs trupper kommer upphöra, åtminstone kortsiktigt. Nu vågar inte Ze fortsätta med sitt artilleri.
Nu gäller det bara för amrisarna att hitta på ett elegant argument för att trots avsaknaden av militär invasion, som faktiskt var enda kriteriet för att införa sanktionerna, att ändå införa sanktioner. För inget av denna affär har med Ukraina att göra, utan den har att göra med att USA vill styra vilka EU gör affärer med. Fast det är det väl ändå ingen som tror på, så inkörda är gemene person på amerikansk exceptionalism. USA vill alltid Europa väl......
Kommer länder våga gå emot USA? För sanktioner drabbar enbart Europa, inte det gapiga USA. Vi har inte lärt oss läxan från 2014. Kanske Grekland, Ungern, kanske Frankrike, Italien. Sverige berörs knappast som nation, lite dyrare soppa. Sverige skulle aldrig fatta egna beslut, vi gör som vi blir tillsagda. Tyskland blir intressant att följa, för de har ju i princip fått förskrivet, utan att något att säga till om själva, den beska medicinen av Dr Bidé att stänga NS1 och NS2 för att istället köpa den billigare och lättare att transportera naturgasen från USA. Win-win. En stor dag för EUs ekonomi. Tror paniken kommer råda ett bra tag nu, för inga primitiva affärsbegränsande sanktioner från the good guys kommer påverka Ryssland.
Blev lite osammanhängande där på slutet, dags att vika in det berömda skägget.
Senast redigerad av Nunjapiznes 2022-02-21 kl. 23:06.
Men vore inte det smartaste från Ukrainas president och Ukrainas styrande att helt enkelt säga...
"Jaha, Donetsk och Luhansks invånare vill tillhöra Ryssland... May so be."
Att helt enkelt bara släppa prestigen...
För att bevara fred. 🤔
Det mest osmartaste av dom vore väl att börja försvara dom två utbrytarrepublikerna.. 🤔
Å andra sidan så är det väl USA och co som styr och bestämmer utvecklingen i Ukraina.
Men vore inte det smartaste från Ukrainas president och Ukrainas styrande att helt enkelt säga...
"Jaha, Donetsk och Luhansks invånare vill tillhöra Ryssland... May so be."
Att helt enkelt bara släppa prestigen...
För att bevara fred. 🤔
Det mest osmartaste av dom vore väl att börja försvara dom två utbrytarrepublikerna.. 🤔
Å andra sidan så är det väl USA och co som styr och bestämmer utvecklingen i Ukraina.
Ja jag bara tänker högt.
Är det ok om jag går in och roffar åt mig 10% av din tomt?