2022-02-20, 04:26
Medlem
Undrar om det skulle vara någon sorts fördel med att använda appar från Microsoft Store?

Exempel: Är det någon sorts fördel att kolla på film/serier via Viaplay-appen från Microsoft Store jämfört med att bara gå in på www.viaplay.se via webbläsaren, logga in och kolla där?

Vad är skillnaden mellan "appar" och det som kallades "program" på Windows tidigare versioner?
Citera
2022-02-20, 09:32
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Undrar om det skulle vara någon sorts fördel med att använda appar från Microsoft Store?

Exempel: Är det någon sorts fördel att kolla på film/serier via Viaplay-appen från Microsoft Store jämfört med att bara gå in på www.viaplay.se via webbläsaren, logga in och kolla där?

Vad är skillnaden mellan "appar" och det som kallades "program" på Windows tidigare versioner?

Allt är samlat på samma plats och integreras väl i Windows är väl en fördel. Ms garanterar säkerheten likt Google garanterar den för sina tillägg numera är en annan. Jag är inte så djupt insatt i det hela men bekvämlighet syns mig vara det stora skälet.

Skillnaden - https://www.guidingtech.com/differen...ogram-windows/
Citera
2022-02-20, 14:10
Medlem
haxor4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555

Jag ser ingen fördel med att skaffa en massa appar så jag kör heller med det gamla pålitliga sättet.
Citera
2022-02-21, 23:29
Medlem
st33rs avatar
Är det nåt som har att göra med de som vill använda datorn som en tablet? Att det är mer touchscreenvänliga appar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in