2022-02-20, 12:53
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Denna:
Tyvärr blir ju inte utfallet lika bra som det blev vid just det tillfället.

Exakt, folk är jävligt trötta på att jobba och slita häcken av sig och leva ett ärligt liv för att någon jävla blatte eller pundare ska förstöra och stjäla det man jobbat ihop. Sen är det ju inte bara att de tar bensinen, utan reparationskostnaden överstiger ju vida drivmedlets kostnad.

Vet att många entreprenadfirmor har grymma problem med detta. Det är ju inte lätt att skydda sin utrustning när den står ute i fält på nätterna och det är ju ofta ogörligt att transportera hem och ut dessa jättemaskiner varje dag.

Jag har fattat att vissa tar till lite okonvetionella metoder att skydda sin utrustning, vilket jag fattar fullt ut.
Får jag chanses,så blir det stridsklubban...
Citera
2022-02-20, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blufen
Tjena, nu när drivmedel priserna har blivit så höga, så tänker jag att det kan vara värt att slanga lite och sedan sälja till epa-raggarna på den lokala pakeringen.

Att bryta upp tanklyckan och sedan tanklocket kan la inte vara så svårt med en plattmejsel och hammare, men problemet är att man har tankspiraler i röret så man ej kan få plats med en slang.

Min fråga är då, tillverkas bilar från faberik med såna spiraler eller är det sånt man installerar själv, tänker på bilar som tillverkat 2000+.

Och sist men inte minst, jag vet om att detta är riktigt sunkigt och äckligt. Kräver inga svar men tänker att det är värt att fråga.

Det är väl bara att prova på din egen bil och se hur det fungerar, om jag skulle stjäla bensin ur bilar så hade jag gjort det med lite mera stil, exempelvis haft en skåpbil med stor tank gömd och sedan haft batterdriven pump och ett gäng olika slangar att ta till för att tömma mina offers bilar.
Citera
2022-02-20, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
TS hade EN fråga. Hittills har ingen lyckats svara på den.

"Min fråga är då, tillverkas bilar från faberik med såna spiraler eller är det sånt man installerar själv?"

Det är inga spiraler utan en envägsventil mellan tank och påfyllningsrör, denna förhindrar bränsle från att ta sig ut från tanken och upp i bränslepåfyllningsröret samtidigt som bränsle tillföras tanken från bränslepåfyllningsröret.
Citera
2022-02-20, 17:21
Bannlyst
vet ett par som fått självborrande plåtskruv med gummibricka i sina tömda tankar

spiraler i tankröret va väl en 1980 tals variant från biltema , dagens bilar har ofta larmad tanklucka eller befintligt larm som känner av tankmätargivaren och larmar om nivån sjunker när bilen är avstängd
Citera
2022-03-03, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blufen
Tjena, nu när drivmedel priserna har blivit så höga, så tänker jag att det kan vara värt att slanga lite och sedan sälja till epa-raggarna på den lokala pakeringen.

Att bryta upp tanklyckan och sedan tanklocket kan la inte vara så svårt med en plattmejsel och hammare, men problemet är att man har tankspiraler i röret så man ej kan få plats med en slang.

Min fråga är då, tillverkas bilar från faberik med såna spiraler eller är det sånt man installerar själv, tänker på bilar som tillverkat 2000+.

Och sist men inte minst, jag vet om att detta är riktigt sunkigt och äckligt. Kräver inga svar men tänker att det är värt att fråga.

Dina språkkunskaper verkar inte vara de bästa. Mitt tips är att satsa på att utbilda dig och skaffa ett jobb.

De flesta som slår in på den kriminella vägen slutar som loosers. Få som tar sig till toppen, och du verkar helt klart inte vara någon sådan kandidat.
Citera
2022-03-04, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajus333
Men om du välter bilen på sidan kan du tappa ut bensinen i en spann.
Enda bil jag kan tänka mig det går att praktisera detta med är Lada Niva.
Dels för att tanken ligger så högt i baksätet(under sittdynan) dels för att de inte verkar ha någon backventil.
En fulltankad Niva klarar inte allt för stor lutning åt höger innan bränslet läcker ut.
Citera
2022-03-05, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flattematte
Enda bil jag kan tänka mig det går att praktisera detta med är Lada Niva.
Dels för att tanken ligger så högt i baksätet(under sittdynan) dels för att de inte verkar ha någon backventil.
En fulltankad Niva klarar inte allt för stor lutning åt höger innan bränslet läcker ut.

Aj då. Har alltid tyckt att Jimny/Niva är lite intressanta och roliga bilar, men då går ju Niva bort helt klart till fördel för Jimny.
Citera
2022-03-05, 18:40
Medlem
TeEsErs avatar
Det går att peta ner en smal slang i röret. När den sen är nere ska du ta ena änden i munnen och suga. Sug riktigt, riktigt hårt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in