2022-02-20, 01:51
Medlem
Tjena, nu när drivmedel priserna har blivit så höga, så tänker jag att det kan vara värt att slanga lite och sedan sälja till epa-raggarna på den lokala pakeringen.

Att bryta upp tanklyckan och sedan tanklocket kan la inte vara så svårt med en plattmejsel och hammare, men problemet är att man har tankspiraler i röret så man ej kan få plats med en slang.

Min fråga är då, tillverkas bilar från faberik med såna spiraler eller är det sånt man installerar själv, tänker på bilar som tillverkat 2000+.

Och sist men inte minst, jag vet om att detta är riktigt sunkigt och äckligt. Kräver inga svar men tänker att det är värt att fråga.
Citera
2022-02-20, 01:56
Medlem
WildBillKelsos avatar
gör detta på min kärra o jag ertappar dig.

kommer inte ha större problem än mer att jag inte ringer polisen om vi säger så.

jobbar som många på FB...sliter för pengen.
Senast redigerad av WildBillKelso 2022-02-20 kl. 01:58.
Citera
2022-02-20, 02:13
Medlem
PeterNosters avatar
Bättre att slanga direkt ur macken.

(FB) Bensintjuvar i Säffle börjar brinna, 2017-01-19

Företaget Ryck & Knyck AB vet hur man inte gör.
Citera
2022-02-20, 03:21
Medlem
När jag var yngre så jag snodde en del bensin med pumpare från biltema. Ett tips är att testköra nya bilar från bilförsäljare och kör dit du har bensindunkar gömda någonstans och börja pumpa.
Citera
2022-02-20, 08:56
Medlem
sommarlovs avatar
Vad värdelös du är som måste förstöra tanklock för vanliga arbetare!
Kan du inte ha lite tjuvheder och lära dig att öppna de enklaste lås utan att skada?
Citera
2022-02-20, 08:57
Medlem
ormbitens avatar
Nu för tiden är det ju populärt bland bensinpundarna att borra hål i tanken. 🤔
Har redan haft två stycken sådana försäkringsreparationer i verkstaden i år.

Och i ett tredje fall svängde en kund in på min bensinstation för att tanka. Kunden hade bott på det lokala hotellet över natten och när han kom ut på morgonen och skulle köra iväg reflekterade han över att tank-lampan lös och tänkte att någon hade slangat bilen över natten... Men vad han inte tänkte på var att någon hade borrat tanken, så dom 1300 kr han fyllde i rann lika snabbt ut igen... Med allt av vad sanering det innebar.

Ibland önskar jag att man kunde ställa ut något lockbete som helt enkelt exploderar när tankluckan bryts upp, eller fylla någon tank med något starkt frätande medel som bensinpundaren får i munnen när han sticker ned en slang i tanken och börjar suga.
Citera
2022-02-20, 10:20
Medlem
kajus333s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blufen
Tjena, nu när drivmedel priserna har blivit så höga, så tänker jag att det kan vara värt att slanga lite och sedan sälja till epa-raggarna på den lokala pakeringen.

Att bryta upp tanklyckan och sedan tanklocket kan la inte vara så svårt med en plattmejsel och hammare, men problemet är att man har tankspiraler i röret så man ej kan få plats med en slang.

Min fråga är då, tillverkas bilar från faberik med såna spiraler eller är det sånt man installerar själv, tänker på bilar som tillverkat 2000+.

Och sist men inte minst, jag vet om att detta är riktigt sunkigt och äckligt. Kräver inga svar men tänker att det är värt att fråga.

Men om du välter bilen på sidan kan du tappa ut bensinen i en spann.
Citera
2022-02-20, 10:21
Medlem
Snabbast går det att med kniv eller yxa hugga hål i tanken och ha ett stort öppet kärl under!

NOT!
Citera
2022-02-20, 11:30
Medlem
Rutger.Jonakers avatar
Det kommer säkert gå jättebra tills någon epa-raggare säger något om snubben so säljer billig soppa till någon smartare person, exempelvis en förälder. Och plötsligt så kan alla räkna ut med lilltån att det är du som slangar i området. Därefter räcker det med att du slangat fel bil för att få en rumsreservation på akuten.
Citera
2022-02-20, 11:47
Medlem
S.O.Stolps avatar
TS hade EN fråga. Hittills har ingen lyckats svara på den.

"Min fråga är då, tillverkas bilar från faberik med såna spiraler eller är det sånt man installerar själv?"
Citera
2022-02-20, 12:32
Medlem
orvarens avatar
Citat:

Det är nog olika från biltillverkare och det är ju relativt enkelt att installera en spiral själv.

Men...du förstår att det är många som skulle bjuda på rejält med stryk om de kommer på dig?

Det är inte enbart värdet på såsen,utan många tycker om sin bil på ett sätt som gör att den ses nästan som en familjemedlem och kommer försvaras och skyddas som en sådan.
Citera
2022-02-20, 12:49
Medlem
godboys avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av ormbiten
Nu för tiden är det ju populärt bland bensinpundarna att borra hål i tanken. 🤔
Har redan haft två stycken sådana försäkringsreparationer i verkstaden i år.

Och i ett tredje fall svängde en kund in på min bensinstation för att tanka. Kunden hade bott på det lokala hotellet över natten och när han kom ut på morgonen och skulle köra iväg reflekterade han över att tank-lampan lös och tänkte att någon hade slangat bilen över natten... Men vad han inte tänkte på var att någon hade borrat tanken, så dom 1300 kr han fyllde i rann lika snabbt ut igen... Med allt av vad sanering det innebar.

Ibland önskar jag att man kunde ställa ut något lockbete som helt enkelt exploderar när tankluckan bryts upp, eller fylla någon tank med något starkt frätande medel som bensinpundaren får i munnen när han sticker ned en slang i tanken och börjar suga.
Denna:
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Bättre att slanga direkt ur macken.

(FB) Bensintjuvar i Säffle börjar brinna, 2017-01-19

Företaget Ryck & Knyck AB vet hur man inte gör.
Tyvärr blir ju inte utfallet lika bra som det blev vid just det tillfället.
Citat:
Ursprungligen postat av orvaren
Det är nog olika från biltillverkare och det är ju relativt enkelt att installera en spiral själv.

Men...du förstår att det är många som skulle bjuda på rejält med stryk om de kommer på dig?

Det är inte enbart värdet på såsen,utan många tycker om sin bil på ett sätt som gör att den ses nästan som en familjemedlem och kommer försvaras och skyddas som en sådan.
Exakt, folk är jävligt trötta på att jobba och slita häcken av sig och leva ett ärligt liv för att någon jävla blatte eller pundare ska förstöra och stjäla det man jobbat ihop. Sen är det ju inte bara att de tar bensinen, utan reparationskostnaden överstiger ju vida drivmedlets kostnad.

Vet att många entreprenadfirmor har grymma problem med detta. Det är ju inte lätt att skydda sin utrustning när den står ute i fält på nätterna och det är ju ofta ogörligt att transportera hem och ut dessa jättemaskiner varje dag.

Jag har fattat att vissa tar till lite okonvetionella metoder att skydda sin utrustning, vilket jag fattar fullt ut.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in