2022-03-01, 00:39
  #109
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
Vi andra borde håna Sverige för deras utveckling i hockeyn:

https://www.expressen.se/brandstudio/mcdonalds/hockeylagets-filosofi-vi-bankar-inga-spelare-2/

Endel spelare blir ju inte bra förrän lite uppåt i åren så det är ju trist om de ska sluta för tidigt bara för att dom knappt får spela, sen förstår jag väl att det inte funkar att alla får spela lika exakt hur länge som helst.
Citera
2022-03-01, 17:13
  #110
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Ett problem är att Sverige inte längre har spelare som Foppa och Sundin samt Alfredsson. Stora stjärnor som höjer sportens status i Sverige genom att dyka upp på mästerskapen ifall inte 1) en skada stoppar det hela eller 2) de går långt i Stanley Cup. Foppa dök upp på otroligt mycket mästerskap trots att han hade sin ömtåliga kropp och trots att han inte fick jättemycket vila då Colorado gick till slutspel varje år. Han och Sudden fick andra och ta beslutet att ställa upp.

Zibanejad och Erik Karlsson har i jämförelse bara representerat Tre Kronor vid ett tillfälle vardera.

Får hoppas att Viktor Hedmans Tampa åker tidigt i SC och att han aviserar sin medverkan i VM i Tammerfors, det kanske kan påverka en del andra som åker i första- eller andra andrarundan att komma.
Bade pinsamt och markligt. Erik Karlsson har val aldrig vunnit nagot i hela sitt liv. De spelare som inte gar till slutspel eller aker ut ur stanley cup i forsta rundan borde komma till vm utan nagon som helst tvekan. Speciellt nu nar det inte har varit en riktig turnering sen 2019.
Citera
2022-04-14, 00:02
  #111
Medlem
Lundbondens avatar
Sverige åkte på däng av Norge idag. Föga förvånande. Lär också få stryk igen imorgon av Norge och mot Danmark om någon vecka. Sverige utan NHL spelare är en blåbärsnation. Men även med NHL spelare är vi inget att hurra över.
Citera
2022-04-14, 01:01
  #112
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lundbonden
Sverige åkte på däng av Norge idag. Föga förvånande. Lär också få stryk igen imorgon av Norge och mot Danmark om någon vecka. Sverige utan NHL spelare är en blåbärsnation. Men även med NHL spelare är vi inget att hurra över.
Tänkte att Norge skulle orka hänga med i en period. Med sina 8 debutanter och 14 spelare från norska ligan. Men men
Citera
2022-04-14, 01:55
  #113
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lundbonden
Sverige åkte på däng av Norge idag. Föga förvånande. Lär också få stryk igen imorgon av Norge och mot Danmark om någon vecka. Sverige utan NHL spelare är en blåbärsnation. Men även med NHL spelare är vi inget att hurra över.

Då skulle du njuta va, ditt finntroll.
Citera
2022-04-14, 02:16
  #114
Medlem
Black.Panthers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lundbonden
Sverige åkte på däng av Norge idag. Föga förvånande. Lär också få stryk igen imorgon av Norge och mot Danmark om någon vecka. Sverige utan NHL spelare är en blåbärsnation. Men även med NHL spelare är vi inget att hurra över.


De där träningsmatcherna säger inte så mycket. Sverige har förlorat mot Ungern i en träningslandskamp för att senare gå bra i VM ändå.


Ska bli kul med VM om någon månad.
Citera
2022-04-14, 02:29
  #115
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lundbonden
Sverige åkte på däng av Norge idag. Föga förvånande. Lär också få stryk igen imorgon av Norge och mot Danmark om någon vecka. Sverige utan NHL spelare är en blåbärsnation. Men även med NHL spelare är vi inget att hurra över.

haha du är fan korkad på riktigt... så för att Sverige inte vinner varenda match så är vi sämst?

Är nog bara Kanada som är bättre än Sverige i dagsläget... och då är det för att de har en bredare trupp på spelare de kan ta en hit på en av deras bra spelare... medans Sverige och övriga länder kan d vara skillnaden på vinst / förlust.
Citera
2022-04-14, 03:48
  #116
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lundbonden
Sverige åkte på däng av Norge idag. Föga förvånande. Lär också få stryk igen imorgon av Norge och mot Danmark om någon vecka. Sverige utan NHL spelare är en blåbärsnation. Men även med NHL spelare är vi inget att hurra över.

Sverige saknade spelare från NHL, AHL, kvartsfinalerna i SHL, slutspelet i KHL, NA osv. Sverige spelade med nåt som nästan liknade 10e bästa laget.

Skäp dig nu mongo.
Citera
2022-04-14, 03:52
  #117
Medlem
Ariskaprinsessans avatar
Vi är en medalj i nästkommande VM från att rubrikerna ska ändras till: "Svensk hockey har aldrig mått bättre".
Citera
2022-04-14, 11:05
  #118
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Sverige saknade spelare från NHL, AHL, kvartsfinalerna i SHL, slutspelet i KHL, NA osv. Sverige spelade med nåt som nästan liknade 10e bästa laget.

Skäp dig nu mongo.
Absolut. Men vad saknade Norge då?

Jag tror dock Sverige vaknar och vinner ikväll.
Citera
2022-04-14, 12:31
  #119
Medlem
1X2Helgarderas avatar
Enormt viktig match ikväll. Hela den här trådens framtid står på spel.
Citera
2022-04-14, 18:27
  #120
Medlem
Steff83s avatar
Orka bry er om Lundabonden. Han är ett stort skämt och vill bara provocera. Det vet alla vid detta laget. När han skärper sig och ska vara seriös så visar han ju att han faktiskt är kunnig och insatt. Men så spårar han ur rätt var det är hela tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in